
Ekipa MP je izpeljala celodnevni dogodek “Kako izboljšati poslovanje podjetja?”
Začeli smo s predavanjem “Kako do 734 naročil prek spleta v enem mesecu?“ Saša Kastelica iz podjetja Degriz. Začel je z vsem nam znanim stavkom, da je polovica denarja, namenjenega oglaševanju, vržena stran, ampak žal ne vemo, katera polovica. Ob tem je izpostavil, da pri internetnem oglaševanju to ne drži povsem, saj se da vsak klik, vsako povezavo preveriti in hitro ugotovimo “slabšo polovico”. Za začetnike pri spletnem oglaševanju je predlagal Facebook oglaševanje in Google Adwords, predvsem zaradi enostavnosti, najboljše merljivosti in ugodne cene. Poudaril je še pomen e-mail marketinga, ki naj ne bo spam, temveč zanimivo, nevsiljivo in z vsebino. Baza pa naj temelji na vprašanju koga vse vključuje, ne koliko naslovov imamo.
Nadaljeval je Jaka Žorž iz podjetja Jares, na temo “Kako naj podjetje uspešno komunicira z mediji?“ in nam pojasnil, kako je PR lahko učinkovit. PR je pravzaprav del trženja, saj pošilja v medije sporočila z željo po prepoznavnosti in po višjem dobičku ter tako ustvarja zanimanje za izdelke podjetja. Pri trženjskem komuniciranju je izpostavil pripravo sporočila za javnost. To mora biti sporočilo s pravo vsebino, ki bo doseglo prave ljudi. Pri njegovi sestavi nam pomagajo vprašanja: kdo, kdaj, kaj, kje, kako in zakaj. Odgovoril je na vprašanje, kako pa pravzaprav priti do objave. V medije moramo poslati neko novost, ne pa zakasnel podatek. Besedilo mora biti zanimivo ter resnično, stike (medije) pa je najbolje poiskati kar na njihovih uradnih spletnih straneh. Vsem podjetnikom je še svetoval, naj sami zgradijo odnose z mediji ter jim sami pošiljajo sporočila, PR agencije pa naj uporabljajo kvečjemu za pripravo sporočil.
Na podobno temo, “Kako izboljšati veščine prodajnega komuniciranja?“, je predaval tudi Evgen Gec iz Svetovalnice Gec. Njegovo mnenje je, da je trženjsko komuniciranje osnova vsega in je doktrina, saj mora vsakdo znati sebe prodati. Če tega niste sposobni, boste vedno ostajali v povprečju. Njegov nasvet podjetnikom pa je, delati več in bolje. Glede realiziranja poslovnih idej pa – ideje ni težko dobiti, ampak jo uvesti. Poudaril je, da tisti, ki vam sledi, vas pogosto lahko prehiti.
Kot zadnji s prvega sklopa je pred nas stopil Luka Žlebnik s podjetja Najdi.si in nam odgovoril na vprašanje “Kako pridobiti kupce preko spleta?”
V drugem sklopu predavanj je začela mag. Lidija Robnik iz založbe Verlag Dashofer, ki nam je razčistila nekaj osnovnih računovodskih pojmov, saj je njihovo poznavanje bistveno pri našem poslovanju, opozorila pa nas je tudi na tiste najpomembnejše, kot so razlikovanje prihodkov od prejemkov, izdatki ter denarni tok.
Nadaljeval je Luka Terglav, NIL podatkovne komunikacije d.o.o., ki je tehnološki sistem v podjetju predstavil na primeru gradnje hiše. Za vsako opravljeno delo zaposlimo različne ljudi in različne servise in to nam lahko povzroča veliko preglavic. Prav tako je v poslovnem svetu, ko smo povezani z vsemi možnimi komunikacijskimi sredstvi, kot so računalnik, faks, telefoni … Vsak element ima svoj servis, svojo naročnino in položnico. Računalništvo v oblaku vse to združi in strni v en servis in eno storitev. Nudi predvsem enostavno uporabo, zanesljivost, varnost, hitro vzpostavitev, visoko razpoložljivost, saj lahko delamo povsod, kjer je wi-fi dostop, in nižje stroške, saj ni veliko investicij, le še operativni stroški. To zelo napredno tehnologijo pa ponujajo tudi nekatera slovenska podjetja.
Eno izmed njih je Virtu, hčerinsko podjetje znamke NIL, ki ponuja storitev Flip IT. Gre za celovit paket računalniške opreme za podjetja, ki se drži gesla “Vi skrbite za vaš posel, Flip IT skrbi za vaš IT”. Drugo pa je podjetje SAOP, ki ponuja rešitvi miniMAX ter iCenter. Zagotovo gre za tehnologijo, ki je optimalna predvsem za manjša in srednje velika podjetja, je pa šele v vzponu, zato lahko v prihodnje pričakujemo, da se je bo posluževalo vedno več podjetij. Na podobno tematiko je predaval tudi Marko Češnovar iz SAOP.
Drugi sklop smo zaključili z Alešem Lipičnikom iz podjetja Connet na temo “Na kaj mora podjetje paziti pri poslovanju na spletu?”, ki je spregovoril o problematiki kraje identitete na internetu, o t.i. lažnih spletnih straneh, zaradi česar zaupanje obiskovalcev pada. Problem je, da lahko vsakdo registrira lažno spletno stran, ki je obiskovalec ne bo mogel ločiti od prave, zato niti podjetnik velikokrat ne izve zanjo, sam pa odgovarja za posledice.
Tretji sklop o financiranju in rasti podjetja je začel Blaž Kos iz VentureLab-a. Povedal nam je, da sta glavna dela uspeha tim ljudi in kapital. V posel naj bi šli zaradi želje nekaj spremeniti in ne zaradi denarja, ta je le posledica dobrega dela. Izrazil se je še s citatom uspešnih podjetnikov: “Prihodek je super, dobiček je še boljši, glavni pa je denarni tok!” Predstavil je tudi vire financiranja in jih razdelil na nepovratna sredstva, dolžniške vire in lastniške vire, ki pa jih mora podjetnik znati kombinirati, glede na naravo podjetja.
Nadaljevala je Petra Kržišnik iz Banke Koper, ki nam je predstavila vlogo banke pri financiranju podjetništva, kako do sredstev z razpisov pa nam je razložil Andrej Kure iz e-Kreative. Zaključili smo s predstavnikom iz ZRSZ, ki nam je predstavil, katere spodbude in pomoči nudi Zavod za zaposlovanje.
Celodnevni dogodek je MP ekipa zaokrožila ob neformalnem druženju v bližnjem lokalu, kjer je vsak spregovoril o svojih izkušnjah.