Je moja poslovna ideja dobra?

Jason Cohen je na svojem blogu zapisal, da je pred kratkim pregledal na stotine start-up podjetij in ugotovil, da večina teh podjetji ni bila sposobna zbrati vsaj 10 ljudi, ki bi bili pripravljeni kupiti njihov produkt oz. storitev za določeno ceno.
Je moja poslovna ideja dobra?

Je moja poslovna ideja res tako dobra, kot mislim, da je? (vir slike: http://www.peerpower.com/)

Torej, če pomislimo, na stotine ljudi je bilo pripravljenih pustiti svojo službo, porabiti vse svoje prihranke in tvegati svoj ugled, brez da bi pred tem našli vsaj 10 ljudi, ki bi dejansko bili pripravljeni kupiti določen proizvod. Precej nepremišljeno, kajne?

Če stvar poenostavimo: Če ne najdete 10 ljudi, pripravljenih kupiti vaš proizvod, potem vaše podjetje ne bo prišlo daleč.

Bloger Drew Houston opozarja: »edini način, da se kaj naučite z nič stroški je, da se pogovarjate z ljudmi«. Torej, zapustite pisarno in se podajte med ljudi, pogovarjajte se z njimi in poizkušajte najti 10 takih, ki bodo kupili vaš proizvod.

Razumljivo je, da se podjetnik boji, da njegova ideja ni tako dobra kot si je zamislil. Napačno razmišljanje je: »Jaz sem sam sebi ciljna skupina in vem kaj potrebujem, vem kakšen mora biti moj proizvod.« Cohen priznava, da so se z idejo »vem kaj potrebujem« začele zgodbe vseh treh njegovih podjetji, vendar poudarja, da je to zgolj ideja, ki predstavlja čisti začetek. »Takšna ideja je tako kot kamenček v školjki in še zdaleč ni biser.«

Ne obstajajo uspešni podjetniki, ki se držijo pravila: sam sem svoja stranka, to je vse znanje, ki ga potrebujem o trgu.

Veliko podjetnikov razmišlja takole: »Na trgu je na milijone potencialnih kupcev, zato ni važno, kaj si misli 10 ljudi. Najbolje je kar takoj začeti in kasneje izvesti določene raziskave, ki mi bodo priskrbele dodatne informacije.« Če je na trgu res milijone potencialnih kupcev, vam jih ne bo težko poiskati 10. Če vam ne uspe, to lahko pomeni, da vaš trg nima tako veliko potencialnih kupcev ali pa se le-ti ne zanimajo za vaš produkt.

Nihče ne začne z milijon kupci, vsak posel se začne z enim, desetimi, stotimi kupci, itd. V kolikor svojega produkta niste sposobni predstaviti skupini ljudi na zabavi v 30 sekundah, je vaš produkt preveč kompleksen ali pa ga sami ne razumete dovolj dobro. In če se ljudem vaš proizvod ne zdi zanimiv, morda res ni zanimiv.

Vam trženje in prodaja predstavljata problem in ste se zato odločili narediti proizvod, ki je tako zanimiv, da se bo prodajal kar sam od sebe?

Na svetu je ogromno izdelkov in storitev, ki so visoko kakovostni, vendar se kljub temu slabo prodajajo. Cohen svojo trditev dokaže s seznamom stotih najpopularnejših Twitter aplikacij. Cohen na grobo oceni: približno 80 odstotkov aplikacij je kvalitetnih in delajo tako, kot je treba, 5 odstotkov jih dejansko prinese priliv denarja, manj kot 1 odstotek pa je takih, ki prinesejo dovolj priliva, da podjetje lahko pokrije stroške oglaševanja in hostinga ter podjetju omogoča tako visok dobiček, da lastniku ni potrebno imeti dodatne službe.

Če vas razvijanje proizvoda veseli, ni nič nenavadnega, da se boste najprej lotili prav tega, vendar to ni pravi način. Najprej se morate lotiti naloge, ki vas najbolj skrbi, za katero niste prepričani in za katero ste najmanj kvalificirani. Prej kot razčistite nejasnosti več časa boste imeli, da popravite negativne posledice. Naj vas ne skrbi kvaliteta in praktičnost vašega proizvoda, lahko pa vas uničijo druge stvari, kot npr.: nezmožnost najti kupce ali nezmožnost prepričati ciljno publiko, da kupijo vaš proizvod. Prav zaradi omenjenega tveganja, nima smisla teh stvari prelagati na kasneje.

Moji prijatelji so prepričani, da je moja ideja odlična

Če je vaša mati prepričana da ste pametni in dobro izgledate – to če ne pomeni, da je res. Kar si ne-podjetniki mislijo o vašem proizvodu ni pomembno, saj nimajo pravih znanj o trgu in trženju proizvodov. Tudi mnenje podjetnikov nima prave teže, saj so lahko le-ti strokovnjaki na drugem področju. Vse kar je pomembno je to, da so ljudje pripravljeni kupiti vaš proizvod.

Strokovnjaki so lahko še tako prepričani, da je kupovanje čevljev preko spleta nesmiselno, vendar dokler ljudje kupijo preko 1 milijardo parov na leto pri Zappos, njihovo mnenje ni pomembno.

 

Vir: entrepreneur.venturebeat.com 

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje