Mladi Štajerec, ki želi povezati vse Slovence

Poskusov povezovanja slovenskih izdelkov na področju živil, pri katerih najbolj izstopa zelenjava, je bilo v Sloveniji že kar nekaj. Na področju ostalih izdelkov pa pogumnih še ni bilo. Eden takšnih je Leon Bračko, ki se je lani lotil spletne trgovine Slovenika.
Mladi Štajerec, ki želi povezati vse Slovence

Leon Bračko je idejo o spletni trgovini, ki bi združevala slovenske izdelke, dobil lani (Vir slike: arhiv Slovenike).

Ideja ga je prešinila pred enim letom, ko je iskal darilo za prijatelja iz tujine. Ob raziskovanju spleta je ugotovil, da je iskanje izdelkov s slovenskim poreklom precej težavno. »Našel sem sicer zanimive strani, a opazil, da prodajajo predvsem uvožene izdelke,« pravi Bračko. »Odločil sem se, da bom zbral vse možne izdelke, ki jih delamo v Sloveniji in naredil spletno trgovino, ki bo izložba slovenskih izdelkov

Od fizične trgovine pa do osvajanja tujine

»Šel sem do več podjetij in jih vprašal, ali se jim ideja o združenih slovenskih izdelkih na eni spletni strani zdi zanimiva. Odzivi so bili dobri, zato sem šel v izdelavo spletne strani,« večmesečnemu delu brez dodatnega člana pa se je pozneje pridružila še Romina. »Zavedam se, da je nerealno pričakovati, da bo takšna spletna trgovina uspela samo z delovanjem prek spleta. Treba je gledati širše – imeti stran v angleščini, italijanščini in nemščini. Čim prej bi radi odprli tudi trgovino v prestolnici, morda še dve v Sloveniji, tudi kakšno v tujini. Želimo se predstaviti na tujih sejmih in tam preveriti, kateri izdelki bi bili zanimivi. In izvažati. Da pa bi do teh korakov prišli čim prej, bi potrebovali tudi finančno pomoč,« pravi Bračko, ki je do zdaj projekt financiral iz lastnega žepa. »Pozval bi tudi vsa slovenska podjetja, ki v nas vidijo potencial, da nam pomagajo s storitvami ali s svojim pokroviteljstvom

Tujina podpira, Slovenci raje v Ikeo?

Podobnih akcij je v tujini na pretek, pravi. »V Avstraliji se podpirajo tako, da kupujejo izključno svoje izdelke, pri Avstrijcih vidim, da sploh nočejo več kupovati slovenskih izdelkov. Švedi so imeli kampanjo, zakaj je lokalno boljše. Tako vidiš, da v tujini veliko delajo na podpori domačih izdelkov,« pravi 29-letni ekonomist. Poudarja, da je zavedanje, zakaj je lokalno boljše, tudi pri nas sicer precej višje kot pred leti, k temu pa so v veliki meri pripomogle dobre kampanje na področju živilske industrije. V ta krog pa je treba vključiti še mala in srednja podjetja, ki so v tej verigi pogosto izpuščena, a ne na račun kakovosti. »Raje hodimo v Ikeo in ne podpiramo lokalcev, ki vsem nam ustvarjajo verigo delovnih mest. « Znašli smo se v času, ko nam sosednje države in tuji potrošniki ali ne zaupajo (zaradi neurejenih političnih in gospodarskih razmer) ali pa smo glede na njihove primerljive izdelke predragi: »Kdo bo v tem primeru podpiral slovenske podjetnike, če ne mi sami?«

Fotografija: arhiv Slovenike

Ljudem je treba pokazati, da lahko sami vplivajo na gospodarstvo

Slovenika.eu trenutno združuje 30 slovenskih proizvajalcev, skupno najmanj sto izdelkov. Med prepoznavnejšimi so LL stol, Chipolo, Dee Lee Doo in Ondu projekti, ki so se predstavili na platformah za množično financiranje. V njej najdemo tako izdelke za dom, nego, prosti čas, oblačila, dodatke in nekatere kulinarične dobrote. Edini kriterij za pristop je izdelava v Sloveniji. Bračko dodaja, da ponudbo v večji meri predstavljajo manjša podjetja, ki ne dajejo toliko v trženje in niso še dovolj prepoznavna. »V infografiki, ki je dostopna na spletni strani, sem zapisal, da je 99,8 odstotkov od 160 tisoč podjetij v Sloveniji malih in srednjih podjetij, ta pa zagotavljajo 70 odstotkov delovnih mest. Povsem razumem, da so slovenski izdelki dražji, saj je tudi dražja delovna sila, a vseeno bi morali pomisliti in kupovati z razumom. Ena oseba ne more nič spremeniti, vendar pa je treba narodu pokazati, kako je možno vplivati na gospodarstvo in kako se lahko posredno vpliva tudi na zaposlitve

En Slovenec ne more nič spremeniti, sto pa jih lahko

»Naš prvi namen je tržiti vse izdelke, saj bodo s tem Slovenci videli, kaj delajo, želimo delati na prepoznavnosti, dvigu gospodarstva in številu delovnih mest. Mislim, da je ključ razvoja Slovenije v izkazovanju podpore domačih podjetnikov. Če kupim slovenski stol, očala ali milo, dam domačemu podjetniku delo. Ne bom pa veliko spremenil. Če pa sto Slovencev kupi stol, očala ali  milo, bo pa naš podjetnik potreboval pomoč, da bo lahko zadovoljil takšno povpraševanje. In na tak način bodo nastala nova delovna mesta, saj bo podjetnik za proizvodnjo in trženje potreboval še slovenskega dobavitelja, računovodjo, tržnika, voznika, prodajalca in še koga. Slovenski potrošnik pa žal gleda samo na eno stvar – in to je cena. Kako čim ceneje kupovati, po možnosti pri tujem trgovcu. Kakšen tok denarja pa se pri tem sproži, pa se sploh ne zaveda,« spregovori o miselnosti Slovenike. »Ne zavedamo se, kako slabo delamo s svojim gospodarstvom, ker ne vračamo denar nazaj v razvoj in delovna mesta.«Glede na vizijo Slovenike, se zdi, da se Slovencem in slovenskim delovnim mestom obetajo boljši časi.

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje