Mladi Štajerec, ki želi povezati vse Slovence

Avtor Maja Borštnik — 18.09.2014
Komentiraj!
Poskusov povezovanja slovenskih izdelkov na področju živil, pri katerih najbolj izstopa zelenjava, je bilo v Sloveniji že kar nekaj. Na področju ostalih izdelkov pa pogumnih še ni bilo. Eden takšnih je Leon Bračko, ki se je lani lotil spletne trgovine Slovenika.
Mladi Štajerec, ki želi povezati vse Slovence

Leon Bračko je idejo o spletni trgovini, ki bi združevala slovenske izdelke, dobil lani (Vir slike: arhiv Slovenike).

Ideja ga je prešinila pred enim letom, ko je iskal darilo za prijatelja iz tujine. Ob raziskovanju spleta je ugotovil, da je iskanje izdelkov s slovenskim poreklom precej težavno. »Našel sem sicer zanimive strani, a opazil, da prodajajo predvsem uvožene izdelke,« pravi Bračko. »Odločil sem se, da bom zbral vse možne izdelke, ki jih delamo v Sloveniji in naredil spletno trgovino, ki bo izložba slovenskih izdelkov

Od fizične trgovine pa do osvajanja tujine

»Šel sem do več podjetij in jih vprašal, ali se jim ideja o združenih slovenskih izdelkih na eni spletni strani zdi zanimiva. Odzivi so bili dobri, zato sem šel v izdelavo spletne strani,« večmesečnemu delu brez dodatnega člana pa se je pozneje pridružila še Romina. »Zavedam se, da je nerealno pričakovati, da bo takšna spletna trgovina uspela samo z delovanjem prek spleta. Treba je gledati širše – imeti stran v angleščini, italijanščini in nemščini. Čim prej bi radi odprli tudi trgovino v prestolnici, morda še dve v Sloveniji, tudi kakšno v tujini. Želimo se predstaviti na tujih sejmih in tam preveriti, kateri izdelki bi bili zanimivi. In izvažati. Da pa bi do teh korakov prišli čim prej, bi potrebovali tudi finančno pomoč,« pravi Bračko, ki je do zdaj projekt financiral iz lastnega žepa. »Pozval bi tudi vsa slovenska podjetja, ki v nas vidijo potencial, da nam pomagajo s storitvami ali s svojim pokroviteljstvom

Tujina podpira, Slovenci raje v Ikeo?

Podobnih akcij je v tujini na pretek, pravi. »V Avstraliji se podpirajo tako, da kupujejo izključno svoje izdelke, pri Avstrijcih vidim, da sploh nočejo več kupovati slovenskih izdelkov. Švedi so imeli kampanjo, zakaj je lokalno boljše. Tako vidiš, da v tujini veliko delajo na podpori domačih izdelkov,« pravi 29-letni ekonomist. Poudarja, da je zavedanje, zakaj je lokalno boljše, tudi pri nas sicer precej višje kot pred leti, k temu pa so v veliki meri pripomogle dobre kampanje na področju živilske industrije. V ta krog pa je treba vključiti še mala in srednja podjetja, ki so v tej verigi pogosto izpuščena, a ne na račun kakovosti. »Raje hodimo v Ikeo in ne podpiramo lokalcev, ki vsem nam ustvarjajo verigo delovnih mest. « Znašli smo se v času, ko nam sosednje države in tuji potrošniki ali ne zaupajo (zaradi neurejenih političnih in gospodarskih razmer) ali pa smo glede na njihove primerljive izdelke predragi: »Kdo bo v tem primeru podpiral slovenske podjetnike, če ne mi sami?«

Fotografija: arhiv Slovenike

Ljudem je treba pokazati, da lahko sami vplivajo na gospodarstvo

Slovenika.eu trenutno združuje 30 slovenskih proizvajalcev, skupno najmanj sto izdelkov. Med prepoznavnejšimi so LL stol, Chipolo, Dee Lee Doo in Ondu projekti, ki so se predstavili na platformah za množično financiranje. V njej najdemo tako izdelke za dom, nego, prosti čas, oblačila, dodatke in nekatere kulinarične dobrote. Edini kriterij za pristop je izdelava v Sloveniji. Bračko dodaja, da ponudbo v večji meri predstavljajo manjša podjetja, ki ne dajejo toliko v trženje in niso še dovolj prepoznavna. »V infografiki, ki je dostopna na spletni strani, sem zapisal, da je 99,8 odstotkov od 160 tisoč podjetij v Sloveniji malih in srednjih podjetij, ta pa zagotavljajo 70 odstotkov delovnih mest. Povsem razumem, da so slovenski izdelki dražji, saj je tudi dražja delovna sila, a vseeno bi morali pomisliti in kupovati z razumom. Ena oseba ne more nič spremeniti, vendar pa je treba narodu pokazati, kako je možno vplivati na gospodarstvo in kako se lahko posredno vpliva tudi na zaposlitve

En Slovenec ne more nič spremeniti, sto pa jih lahko

»Naš prvi namen je tržiti vse izdelke, saj bodo s tem Slovenci videli, kaj delajo, želimo delati na prepoznavnosti, dvigu gospodarstva in številu delovnih mest. Mislim, da je ključ razvoja Slovenije v izkazovanju podpore domačih podjetnikov. Če kupim slovenski stol, očala ali milo, dam domačemu podjetniku delo. Ne bom pa veliko spremenil. Če pa sto Slovencev kupi stol, očala ali  milo, bo pa naš podjetnik potreboval pomoč, da bo lahko zadovoljil takšno povpraševanje. In na tak način bodo nastala nova delovna mesta, saj bo podjetnik za proizvodnjo in trženje potreboval še slovenskega dobavitelja, računovodjo, tržnika, voznika, prodajalca in še koga. Slovenski potrošnik pa žal gleda samo na eno stvar – in to je cena. Kako čim ceneje kupovati, po možnosti pri tujem trgovcu. Kakšen tok denarja pa se pri tem sproži, pa se sploh ne zaveda,« spregovori o miselnosti Slovenike. »Ne zavedamo se, kako slabo delamo s svojim gospodarstvom, ker ne vračamo denar nazaj v razvoj in delovna mesta.«Glede na vizijo Slovenike, se zdi, da se Slovencem in slovenskim delovnim mestom obetajo boljši časi.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice