10 najbolj odmevnih poslovnih modelov leta 2010

Iz preproste ideje lahko nastane posel, vreden več milijonov (foto: sxc.hu).

10 najbolj odmevnih poslovnih modelov leta 2010

V nadaljevanju si lahko preberete več o najbolj inovativnih poslovnih modelih, ki so podjetjem omogočili dosego rekordnih uspehov v letu 2010.
10 najbolj odmevnih poslovnih modelov leta 2010

Iz preproste ideje lahko nastane posel, vreden več milijonov (foto: sxc.hu).

  1. Spletno mesto Kickstarter.com je namenjeno tistim, ki bi radi uresničili svojo poslovno idejo in iščejo podpornike oz. donatorje. Slednji v zameno za podporo prejmejo različne predmete ali izdelke, provizija storitve Kickstarter pa znaša 5%. Scott Wilson je prepričal 13.512 ljudi, da so podprli njegov načrt za zapestno uro iPod Nano Watch, in na ta način v 30 dneh zbral slabih 942 tisoč ameriških dolarjev.
  2. Servis AirBnb.com posameznikom omogoča tako oddajo kot najem bivalnega prostora. Tako lahko oddajo sobo ljudje, ki iščejo dodaten zaslužek, najamejo pa jo lahko tisti, ki iščejo ugodno nastanitev. Provizija servisa je odvisna od zneska najemnine in znaša do 12%.
  3. Platforma Quirky.com uporabnikom omogoča, da proti plačilu oddajo svojo poslovno idejo. Ideje, ki so izbrane, nato razširi in izboljša skupina načrtovalcev. Če ocene pokažejo, da bi izdelek kupilo dovolj ljudi, se začne proizvodnja, pri čemer avtor ideje dobi določen delež dobička. Pri načrtovanju stojala za iPad je v okviru platforme sodelovalo več kot 500 ljudi.
  4. Različni proizvajalci mobilnih aplikacij se poslužujejo strategije navzkrižne prodaje, kjer se obstoječim uporabnikom prodajajo dodatne virtualne storitve. Osnovna aplikacija je brezplačna, zvesti uporabniki pa so za dodatke pripravljeni plačati. Prodaja tovrstnih storitev je bila v letu 2010 uspešnejša od mobilnega oglaševanja, kar 60% najbolje prodajanih iPhone aplikacij pa je bilo v osnovi brezplačnih.
  5. Storitev HumbleBundle ponuja nakup izdelkov oz. storitev, pri čemer uporabnik lahko sam določi, koliko je pripravljen plačati. Navedena je tudi priporočena cena, ki temelji na predhodnih nakupih. Uporabnik lahko v okviru nakupa določeno količino denarja nameni tudi v dobrodelne namene. Podjetje je v okviru ene od lanskoletnih promocij zbralo več kot 1,8 milijona ameriških dolarjev.
  6. Uporabniki prek marketinškega orodja PayWithaTweet.com do izdelkov oz. storitev namesto z denarjem lahko pridejo tako, da na socialnem omrežju objavijo oglasno sporočilo. Poslovni model temelji na ideji, da virusni učinek takšnega oglaševanja pobudniku na daljši rok omogoča lažjo prodajo večje količine izdelkov.
  7. Storitev za spletno pretakanje (angl. streaming) glasbe Spotify.com stroške gostovanja brezplačnih vsebin krije s prodajo oglasnega prostora, 750 tisoč njihovih uporabnikov pa že plačuje za napredne storitve. Pri švedski podružnici podjetja Sony BMG Music Entertainment so s pomočjo storitve Spotify zaslužili več kot prek servisa iTunes.
  8. Posredniška platforma Groupon.com strankam zagotavlja, da bo oglaševani popust izkoristilo določeno število potrošnikov. Ko je obljubljena številka presežena, podjetju Groupon pripada 50% prihodkov. Podjetje GAP je prek 1-dnevne posebne ponudbe v okviru servisa Groupon prejelo 11 milijonov ameriških dolarjev.
  9. Storitev Flattr.com posreduje mikrodonacije in deluje podobno kot Facebookov gumb “všeč mi je”. Uporabnik na Flattr račun nakaže določen znesek, ki se ob koncu meseca enakomerno porazdeli med vse vsebine, kjer je pritisnil gumb Flattr, provizija storitve pa znaša 10%. Ko so storitve, kot sta Paypal in Mastercard, blokirale Wikileaks, so pri Flattr v okviru članka o Wikileaksu zabeležili 3.500 dodatnih donacij.
  10. Spletni servis PatientsLikeMe.com je namenjen povezovanju posameznikov s podobnimi zdravstvenimi težavami. PatientsLikeMe s privoljenjem uporabnikov zbira zdravstvene podatke, ki jih trži drugim podjetjem s področij, kot je farmacija. Svojo zdravstveno kartoteko je na spletni strani objavilo prek 70.000 različnih pacientov.

 

Vir: Wauters, Robin. 10 Business Models That Rocked 2010. Techcrunch.com, 7.1.2011

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki