
10 nasvetov za ustvarjanje pozitivne delovne klime (Vir slike: sxc.hu)
1. Bodite sam svoj kadrovski oddelek.
Običajno začnejo podjetniki, ko se podjetje finančno okrepi, delegirati svoje naloge drugim strokovnjakom. A zelo pomembno je, da odločanja o zaposlovanju novih sodelavcev nikakor ne prepustite drugim, vsaj ne na začetku. Proces prevzemanja in učenja kulture, ki vlada v podjetju, s strani zaposlenih (tistih, ki niso ustanovitelji), je precej dolgotrajen. Na začetku lahko zato sami najbolje ocenite, kateri kandidati ustrezajo vaši organizacijski kulturi, imajo podobne vrednote oziroma so najbolj primerni za delo v vašem podjetju.
2. Nagradite uspešnost.
Ljudi je lažje motivirati s pohvalo kot z denarjem, zato je pomembno, da prepoznate uspehe svojih zaposlenih in jih za uspešno delo tudi nagradite. Omogočite jim kakšen prosti dan več ali pa dajte manjše promocijsko darilo. Sama nagrada ni toliko pomembna. Bolj je pomembno, da zaposlenemu pokažete, da ste opazili njegov/njen trud, dobro opravljeno delo ter, da to tudi cenite.
3. V primeru neuspeha bodite diskretni.
Napake in druge težave zaposlenih rešujte diskretno. Z zaposlenim, ki je zamočil, se o napakah pogovorite na samem, nikakor ne pred drugimi sodelavci.
4. Bodite transparentni.
Negotovost uničuje podjetja, saj morala zaposlenih pada takrat, ko se nadrejeni ne morejo soočiti z očitnimi dejstvi in na podlagi teh določiti jasnih usmeritev, ki lahko podjetje pripeljejo iz težav.
5. Spodbujajte inovativnost zaposlenih.
Zaposlenim dovolite dovolj avtonomije, da bodo lahko sami sprejemali odločitve pri svojih vsakodnevnih nalogah. Odločitve bodo tako rezultat njihove lastne inovativnosti. Z vključevanjem zaposlenih v proces sprejemanja odločitev se bo pri zaposlenih povečal občutek odgovornosti za svoje delo ter zmanjšala želja po sabotaži.
6. Bodite komunikacijski kameleon.
Ko se pogovarjate z zaposlenimi, poskušajte prevzeti njihov način komuniciranja. Tako se vam bodo lažje odprli.
7. Zapomnite si majhne podrobnosti.
Zaposleni bodo čutili večjo pripadnost podjetju (in vam), če si boste zapomnili njihova imena in morda celo najljubše filme ali druge prostočasne aktivnosti.
8. Podjetje napolnite z upanjem.
Naj se vaši sodelavci »nalezejo« upanja v stvari, ki bodo lahko prišle v prihodnosti. S tem bodo tudi sami postali bolj zavzeti pri delu.
9. Sodelavcem izkazujte pozornost.
Podjetje niste le vi, pač pa ga sestavljajo vsi, ki delajo z vami in za vas. Zato se odpovejte sebičnosti, bodite prijazni in dobrohotni do drugih in sodelujte.
10. Obljubite in obljubo izpolnite.
Če se v podjetju kaj zalomi, obljubite, da boste to popravili in nato to tudi storite. Ta nasvet gre z roko v roki s tistim o transparentnosti. Ne pretvarjajte se, da je vse v redu, če ni in ne ignorirajte očitnega. Direktor, ki ni v stiku z zaposlenimi in ne ve (ignorira), kakšna delovna klima se je v pisarni vzpostavila, zelo verjetno ne bo opazil tudi drugih težav. Težav, zaradi katerih lahko podjetje tudi propade.
Vir: Under30CEO