10 razlogov, zakaj ne napisati poslovnega načrta

10 razlogov zakaj ne napisati poslovnega načrta (Vir slike: sxc.hu)

10 razlogov, zakaj ne napisati poslovnega načrta

Večino podjetnikov, ki v podjetništvo šele vstopajo, mine vsakršno navdušenje, ko ugotovijo, da bodo morali spisati na kupe in kupe strani poslovnega načrta, preden se bodo tudi dejansko lahko lotili dela. Toda ali je poslovni načrt res potrebno napisati že pred samim začetkom poslovanja?
10 razlogov, zakaj ne napisati poslovnega načrta

10 razlogov zakaj ne napisati poslovnega načrta (Vir slike: sxc.hu)

Zadnje čase se čedalje več strokovnjakov na področju podjetništva in investitorstva strinja, da lahko poslovni načrt na vrsto pride nekoliko kasneje ali pa celo sploh ne. 

Preberite si 10 razlogov zakaj se splača nekoliko počakati s pisanjem poslovnega načrta. 

1. “Hobi podjetja” poslovnega načrta ne potrebujejo

Vsako novo podjetje nastane zgolj z enim namenom – da bi podjetniku pomagalo uresničiti svoj cilj. Kljub temu pa je ustanovitev podjetja le pot do tega cilja, nikakor pa ne predstavlja samega cilja. Podjetništvo je zato za posameznika velikokrat lahko zgolj neke vrste hobi ali pa način za dodaten zaslužek. Takšno podjetje ponavadi ne potrebuje poslovnega načrta, da bi lahko normalno funkcioniralo. 

2. Najprej spoznajte tržišče

Da bi vaše podjetje lahko preživelo na trgu, boste morali veliko tvegati in ves čas raziskovati nova in nova tržišča. Veliko bolj enostavno je, da poslovni načrt sestavite šele takrat, ko natančno ugotovite s kakšnimi tveganji se boste soočali ter kaj boste svojim strankam in investitorjem sploh lahko ponudili.

3. Izberite področje, ki vam je blizu

Nikar se ne podajajte na področje, ki se vam sicer sliši privlačno, toda o njem nimate prav nobenega poznavanja, saj vam v tem primeru ne bo pomagal tudi najbolj dodelan in premišljen poslovni načrt. 

4. Najprej se prepričajte, da tržišče za vaš produkt oz. storitev sploh obstaja

Preden boste lahko zares prepričani, da je vaše podjetje na pravi poti, morate tudi v realnosti preizkusiti tržišče in najti stranke. Ko bo vaš produkt oz. storitev preizkus uspešno prestala, se lahko mirne vesti lotite pisanja poslovnega načrta, saj je sedaj možnost propada vašega podjetja veliko manjša.

5. Ne predvidevajte, raje testirajte

Predvidevanje o tem, kako se bo tržišče odzvalo na ponudbo vašega podjetja, je lahko povsem nezanesljivo. Različni pristopi, kot je na primer pristop vitkega podjetja (ang. lean startup), predvidevajo zgolj testiranje in ne predvidevanje.

6. Ukrepajte takoj in hitro

Preveč odlašanja in razmišljanja lahko ubije vaše novo podjetje, saj se tržišče spreminja hitro, konkurenca pa predvidi vsak vaš naslednji korak. 

7. Sprijaznite se z negotovostjo

Velikokrat podjetniki poslovni načrt smatrajo kot način, kako zmanjšati negotovost, ki jo podjetništvo prinaša. Dejstvo je, da kaj takega zaradi hitro spreminjajočega tržišča ni mogoče, zato je bolje, da se z negotovostjo kar sprijaznite. 

8. Oprezajte za novimi priložnostmi

Večine poslovnih priložnosti v poslovnem načrtu ne morete napovedati, saj se pojavijo šele ob samem začetku poslovanja ali pa nekoliko kasneje. Imejte odprte oči in se redno odzivajte na želje vaših strank ali partnerjev. 

9. Ustvarite si nova poznanstva in vezi

Da bi lahko preživeli kot podjetnik, si morate venomer ustvarjati nova poznanstva z ljudmi, ki se gibajo v različnih panogah. Brez socialnega kapitala boste, odličnemu poslovnemu načrtu navkljub, zelo težko prepričali katerega izmed investitorjev, da vaše podjetje finančno podpre.

10. Učite se novih stvari

Kot podjetnik se boste morali ves čas učiti novih stvari, zelo pomembno pa je, da še preden se lotite samega pisanja poslovnega načrta, pridobite vsaj nekaj osnovnega znanja na naslednjih področjih: finančni menedžment, produkcija ter marketing oz. prodaja. 

Vir: Entrepreneur

Oznake:, , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki