20 glavnih razlogov za neuspeh startupov

Življenje startupov je na prvi pogled preprosto. Ustvarjajo nove trge, konkurirajo starim, pridobivajo investicije, imajo moderne pisarne in še bi lahko naštevali. Toda resnica je popolnoma drugačna, saj kar 90 odstotkov vseh startupov propade.
20 glavnih razlogov za neuspeh startupov

20 glavnih razlogov za neuspeh startupov (Vir: Bigstockphoto.com)

Glavna dva razloga za neuspeh 90 odstotkov startupov sta nepoznavanje trga in zapravljanje denarja. Mlada podjetja prevečkrat denar vlagajo v strokovnjake za prodajo, drag marketing, izpopolnjevanje izdelka, najem pisarn in druge investicije, še preden sploh ugotovijo ali bo trg sprejel njihov izdelek.

Velike investicije so smiselne, če to podpirajo obstoječe raziskave ali pa ima podjetje dovolj podatkov o prodaji, ki bi opravičile tveganje. Namesto da bi s pomočno dejstev objektivno ocenili tveganja in priložnosti, se večina startupov zanaša na ugibanja, na podlagi katerih opravičujejo svoje investicije. To je razumljivo, saj na trg običajno prinašajo popolnoma nove izdelke, ki jih svet še ni videl, a ravno zato morajo biti toliko bolj previdni.

Video: Zakaj nekateri startupi uspejo, drugi pa propadejo?

Na spodnji sliki si lahko ogledate graf, ki kaže 20 najpogostejših razlogov za neuspeh startupov. Podatke je zbrala analitska hiša CB Insights, na podlagi 101 propadlih startupov.

 

Prebiranje statistik in knjig o vzrokih za propad podjetij je lahko poučno, a iz njih ne moremo razbrati zgodb posameznih startupov. Če se želite natančneje poglobiti v posamezne propadle startupe, obiščite spletno stran Autopsy.io, kjer se nahaja preprosta tabela neuspešnih projektov. V stolpcih tabele so vpisana imena startupov, poslovne ideje, razlogi za propad in povezava do podrobne zgodbe, ki opisuje dogajanje v ozadju neuspešno izvedenega posla.

Robert Herjavec: “Ko ustanovite podjetje, poti nazaj več ni”

Tabela podpira zgoraj prikazan graf. Med naštetimi vzroki boste našli pomanjkanje trga, preveliko porabo denarja, izgubo osredotočenosti in druge razloge, podkrepljene z osebnimi in bolečimi, a poučnimi zgodbami, o propadlih sanjah in poslovnih idejah.

Vir: marketwatch.com  in cbinsights.com

Oznake: , , ,