Predstavljamo vam nekaj napak, ki jih večina podjetnikov naredi pri pogajanjih in nasvete, kako se tem napakam lahko izognete.
1. Prepričani ste, da ste drugi strani povedali vse kar morajo vedeti.
Vam je to kaj znano: “Moj izdelek je 100% organski.”, “Naše storitve imajo polno garancijo.”, “Podporo strankam nudimo 24 ur na dan in 7 dni v tednu.”. To ni nikakršna pogajalska taktika, to je samo naštevanje dejstev. Kar morate storiti je potencialnemu kupcu predstaviti vizijo podjetja ali produkta, ki ga prodajate.
Predlagamo vam, da najprej opišete problem, ki ga ima druga oseba, nato pa ji predstavite kakšno bo njeno življenje po uporabi vašega izdelka ali storitve. Z drugimi besedami, potencialnemu kupcu povejte, kako bo vaš produkt vplival na njihovo življenje in jim rešil določene probleme.
2. Ne znate povezati vizije s ceno vašega produkta.
Veliko podjetnikov opiše svoj produkt kot le še enega izmed mnogih, ki si jih kupec lasti ali kot produkt, ki bo nadomestil že obstoječ produkt. Če je vaš produkt edinstven, potem morate drugi strani ponuditi priložnost, ki je povezana z boljšo vizijo prihodnosti za vašega kupca. Boljša vizija prihodnosti in edinstvenost produkta pa veliko lažje preneseta višjo ceno.
3. Ne zavedate se, da je vsaka minuta s potencialno stranko pogajanje.
Na žalost vse preveč podjetnikov pogajanja opredeljuje kot zadnji sestanek, kjer se bo pogovarjalo o ceni. Nikar si pogajanj ne varčujte za konec – pogajanja potekajo že pri predstavitvi, promociji, pogovoru, mreženju, itd.
Vsak trenutek, ko preživite z nekom, s katerim lahko poslujete, je to vaša priložnost, da mu predstavite vizijo vašega produkta in s tem pričnete pogajanja.
Vir: entrepreneur.com