
5 pogostih napak mladih podjetnikov na MP šoli
1. Idejo mi bodo ukradli
Prvo, kar je potrebno vedeti je, da ideja, ki jo imate, ni le vaša. Poleg vas se s podobno idejo vsaj spogleduje še nekaj Slovencev, nekaj sto Evropejcev in morda nekaj milijonov Kitajcev. Bistvena je izvedba. Vašo idejo morate čimprej pretvoriti v produkt, ki se bo prodajal na trgu. V veliko pomoč pri tem so vam lahko vaši prijatelji in različni mentorji. Verjetnost, da vam bo kdo izmed njih idejo ukradel ni velika, je pa veliko možnosti, da vam bo pogovor odprl oči in dal nove ideje za čimbolj uspešno izvedbo ideje.
2. Premalo podjetniških veščin
Veliko udeležencev MP šole je še zaposlenih ali pa so bili včasih zaposleni. V službi jih je večina opravljala določeno, specializirano delo (primer: programer). V mladem podjetju je nabor nalog, ki jih je potrebno opravljati, precej širši. Specifična znanja, ki so vezana na panogo v kateri podjetje deluje (primer: programiranje) so le začetek. Tipično so tu še naloge vodenja podjetja, oddajanja poročil, potrebno je imeti tudi nekaj pravnega znanja za podpisovanje pogodb in vsaj osnovnega znanja s področja računovodstva. In ne pozabimo, da je potrebno produkt tudi prodati, kar zahteva marketinška znanja.
Večina začetnikov vstop v svet podjetništva jemlje preveč lahkomiselno. Potrebno je pridobiti veliko raznolikih znanj z omenjenih področij, se udeleževati izobraževanj, izpopolnjevanj in prebrati marsikatero knjigo.
3. Preveč čakanja
Veliko začetnikov preveč čaka z lansiranjem svojega produkta na trg, razvoj produkta traja predolgo, vanj se vloži preveč energije in denarja, brez da bi sploh prišlo do prodaje. Produkt je treba čimprej pripeljati do delujoče različice in ga poskušati prodati. Cilj vsakega podjetja mora biti prodaja produkta na trgu, le tako lahko rečemo, da je bila naša začetna ideja uspešno izpeljana.
4. Zaljubljenost v idejo
Veliko tistih, ki pridejo v MP šolo je zaljubljenih v svojo idejo. Zaljubljenost je ponavadi kratkotrajna, traja le nekaj delavnic MP šole. Po tem se lahko začne objektivno, kritično gledanje na idejo. Svojo energijo je namesto v produkt potrebno usmeriti v rešitev. Čeprav se ideja morda zdi “fenomenalna” in nekaj, česar se ni spomnil še nihče, to ni nujno res. Izhajati je potrebno iz rešitve in se ne preveč osredotočati na ideje. Namesto, da iščete stranke za vaš produkt, najdite produkt, ki ga stranke želijo.
5. Neizkoriščenje vsega ponujenega
Zavod mladi podjetnik je na trgu že 8 let. Specializiramo se za svetovanje mladim podjetjem. Imamo vodilni portal s področja podjetniškega svetovanja, v naši ekipi imamo računovodje, finančne svetovalce, zaposlenega imamo diplomiranega pravnika. Preživljamo se izključno s sredstvi iz trga, imamo ogromno izkušenj s področja spletnega marketinga, email marketinga, kreiranja vsebin, medijskega področja, organizacije dogodkov, lansiranja novih produktov in poslovnih modelov, do konkretnih korakov ustanovitve podjetja.
Udeležencem MP šole je celotna ekipa z vsem naštetim znanjem na voljo skozi vseh 10 tednov. Poleg prisotnosti na delavnicah in vključenega individualnega svetovanja je na voljo tudi pomoč prek foruma, telefona, e-maila ali Facebook skupine. Preseneča nas, da so določeni elementi pomoči pri nekaterih udeležencih velikokrat izkoriščeni v relativno majhni meri, je pa res, da se proaktivnost udeležencev iz šole v šolo povečuje.
Si pripravljen v celotni meri izkoristiti prihodnjo MP šolo?