
5 nasvetov za oblikovanje uspešne start-up ekipe (Vir slike: Bigstockphoto.com)
Lynn LeBlanc, podjetnica iz tehnološke sfere in lastnica dveh uspešnih startupov, meni, da podjetja v naglici dajejo fokus predvsem na produkt ali poslovno strategijo, ne da bi se pri tem ozrli tudi na ljudi v svojih ekipah.
»Preden se zaženete za zlatom, se prepričajte, da ima vaša ekipa potrebne veščine za doseganje uspeha,« poudarja LeBlancova, med drugim tudi ustanoviteljica in direktorica HotLink-a, nagrajenega tehnološkega startupa, ki omogoča podjetjem poenostavitev hibridnega oblaka.
Po 30-letnem sodelovanju tako s podjetij Fortune 500, kot tudi s startupi iz Silicijeve doline, je LeBlancova razvila pet pravil za razvoj zvestih, strastnih in visoko usposobljenih ekip, ki lahko mladim podjetjem pomagajo pri uspešnih začetkih njihove poti.
1. Zaposlite in za delo najemite le ljudi, ki jih poznate.
Ko je LeBlancova sestavljala svojo podjetniško ekipo za HotLink, je za delo najela le ljudi, s katerimi je že delala pri določenem projektu. »Praktične veščine teh ljudi sem poznala zelo dobro, to pa je najpomembnejše v zgodnji fazi start-pa,« razloži. Vključevanje novih oseb v projekt po njenem mnenju sicer lahko prinese pomembne veščine, vendar je potreben tudi čas za gradnjo zaupanja.
2. Najdite partnerje z resursi, pri katerih bo mogoče dolgoročno sodelovanje
Medtem ko je LeBlancovi uspelo v prvih treh mesecih HotLinka zbrati kar 10 milijonov dolarjev, poudarja, da je potrebnega veliko časa nameniti zbiranju investicijskih sredstev, saj startup v samem začetku nima še nobenih sredstev in večina entuziastov za njegov uspeh dela brez plačila.
3. Ne najemajte svežih diplomantov
LeBlancova svari pred zaposlovanjem še svežih diplomantov, ki za seboj nimajo večletnih izkušenj pri priznanih podjetjih, saj meni, da izkušnje pri delu v startupu štejejo resnično veliko.
4. Integrirajte ljudi s prodajnimi in marketinškimi izkušnjami
»Čim prej integrirajte ljudi s prodajnimi in marketinškimi izkušnjami.« LeBlancova je namreč opazila, da v Silicijevi dolini obstaja trend, ki narekuje, da se najprej formirajo ekipe tehnološkega kadra in šele nato sledi formiranje ostalih ekip, kot sta na primer prodajna in marketinška.
Sama meni, da je to precej ozek pogled, saj ne moremo od nekoga iz prodajno-marketinškega oddelka pričakovati, da bo dosegal izjemno visoko stopnjo učinkovitosti pri prodaji izdelka ali storitve, če ni bil prisoten že kot del osnovne ekipe. Tovrsten kader je po njenem mnenju v startup priporočljivo pripeljati že v razvojni fazi, kar lahko prihrani veliko časa in stresa.
5. Formirajte ekipo iz ljudi, ki so strastni glede podjetja, ne finančnega izida
Priporočljivo je formirati ekipo iz ljudi, ki so strastni glede podjetja, ne finančnega izida. LeBlancova namreč na tem mestu opozarja, da tiste aplikacije, ki so bile ustvarjene zgolj in samo z namenom finančnega uspeha, nimajo prav daljnosežne prihodnosti: »Preveč fiksacije na kratkoročen rezultat je lahko zelo nevarno, ko sestavljate ekipo. Startupi imajo veliko število vzponov in padcev. Če bi vsi gledali samo na to, kdaj in koliko bodo znašala plačila, ni prave perspektive za smer mladega podjetja.«
Vir: BusinessInsider