6 stvari, na katere so poslovni angeli pozorni pri investiranju

Predstavljamo vam 6 kriterijev, ki vam bodo pomagali, da boste bolj privlačni za poslovne angele. Ti niso garancija, da vam bo uspelo, vsekakor pa vam bodo v veliko pomoč.

Poslovni angeli

Ena od bistvenih nalog podjetnika je zagotavljanje finančnih virov za poslovanje in rast podjetja. S problemom financiranja se podjetnik sreča že ob ustanovitvi podjetja, z rastjo in širitvijo dejavnosti pa se problem financiranja zgolj poglablja. Podjetje potrebuje vire financiranja za začetne stroške, zaloge in človeški kapital, osnovna sredstva, obratni kapital ter za rast in razširitev dejavnosti.

Za mala podjetja so banke še vedno pomemben partner pri zagotavljanju finančnih virov, vendar se podjetja srečujejo s problemi zagotavljanja jamstev za kredite, pomanjkanjem razumevanja delovanja in razvoja malega gospodarstva s strani bank, pomanjkanjem kapitala za naložbe v trajna sredstva, pomanjkanjem semenskega in tveganega kapitala itd.

Pri malih in srednje velikih podjetjih v EU in ZDA od sredine osemdesetih let narašča financiranje z lastniškim kapitalom – lastnimi vložki investitorjev posameznikov, ki jih imenujemo poslovni angeli. V Sloveniji imamo tudi formalni Klub poslovnih angelov, ki združuje nekatere najbolj uspešne slovenske poslovneže, ki so pripravljeni investirati v ambiciozne start-up podjetnike. Klub pa sodeluje tudi z drugimi združenji poslovnih angelov in investitorjev doma, v Evropi in po svetu.

 

6 kriterijev

Nekdanji podjetnik, danes poslovni angel, je sestavil seznam vprašanj, po katerih sam ocenjuje ideje podjetnikov:

1. Izjemen podjetnik z edinstvenim pristopom

  • Ali ste kot podjetnik izredno motivirani, imate veliko energije, strasti in ste predani svoji ideji? Ste sposobni prevzeti težko nalogo zagona podjetja? Ali imate kot start-up podjetnik sposobnost zbrati pravo ekipo?
  • Ali ideja, ki jo imate, izvira z vašega področja – ste strokovnjak na tem področju? Podjetnik, ki dela na področju, na katerega se ne spozna, največkrat ni uspešen.

2. Trg

  • B2B (angl. business to business) start-up podjetja: Ali obstaja specifičen problem oz. pomanjkanje na trgu, ki ga občutijo posamezniki ali skupine? Ali so te skupine in ti posamezniki pripravljeni in sposobni odšteti določeno količino denarja, da se problem oz. pomanjkanje odpravi?
  • B2C (angl. business to consumer) start-up podjetja: Ali na trgu obstaja dovolj močna želja potrošnikov, da bi uporabljali vaš izdelek oz. storitev?
  • Velikost trga: Ali na trgu obstaja dovolj potrošnikov, ki imajo motivacijo kupiti vaš izdelek oz. storitev, da se lahko zgradi veliko podjetje?

3. Izdelek oz. storitev

  • Ali vaš izdelek oz. vaša storitev ustrezno zadovolji potrebe kupcev (brez uvajanja dodatnih procesov)?
  • Ali je vaš proizvod sposoben dolgoročne diferenciacije? Vaš proizvod se mora močno razlikovati od drugih, da se s tem znebite potencialnih konkurentov, ki so morda večji, močnejši, imajo večji tržni delež in s tem nepravično prednost pred vami – čeprav s slabšim proizvodom.

4. Poslovni model

  • Ali ste sposobni zgraditi dober poslovni model? Velikokrat start-up podjetja ne uspejo, ker so stroški prodaje izdelka večji od prihodkov. Velik del dobrega poslovnega modela zato predstavlja določitev stroškovno učinkovitega načina za prodajo izdelka.

5. Ekipa za vodenje podjetja

  • Ali imate dobre temelje za odlično upravljavsko ekipo? Kot podjetnik se morate zelo dobro zavedati, da odlična upravljalska ekipa veliko pripomore k uspehu.

6. Kapitalska učinkovitost

  • Ali je možno zgraditi podjetje na kapitalsko učinkovit način? Najlažji način za zagotovitev donosnosti, tako podjetniku kot poslovnemu angelu, je, da se podjetje ustanovi z minimalno količino kapitala.

 

Podjetniki so po naravi zelo motivirani, strastni in predani svoji ideji – kar je velikokrat dobra lastnost, včasih pa prav ta lastnost lahko zamegli dobro presojo:

  • Podjetniki se ne osredotočajo na pridobivanje strank na stroškovno učinkovit način, saj so prepričani, da bodo ljudje sami prepoznali potrebo po njihovih izdelkih oz. storitvah.
  • Velikokrat podjetniki ne preverijo, ali njihov izdelek oz. storitev rešuje določen problem oz. zadovoljuje določene potrebe v takšni meri, da bodo potrošniki pripravljeni za rešitev odšteti denar.

 

Viri:

  • Skok, David. 6 things VCs look for in an investment. Forentrepreneurs.com, 28.11.2010.
  • Golmajer, Alenka. 2006. Poslovni angeli kot vir financiranja malega podjetja v Sloveniji in v svetu. Magistrsko delo. Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki