
Izbran najboljši poslovni načrt natečaja Interino (Vir slike: sxc.hu)
Zagotovo obstaja veliko primerov, ko so podjetniki imeli izredno srečo in naleteli na vlagatelja, ki je bil takoj pripravljen v podjetje vložiti večji znesek tveganega kapitala. A gre za izjeme, ne za pravilo. Iskanje vlagateljev, ki bi bili voljni vložiti svoja sredstva v vaše podjetje, je naporna in dolgotrajna naloga.
V nadaljevanju si preberite nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali pritegniti investitorje.
1. Investitorje čimprej pridobite na svojo stran. Iskanje investitorjev vam bo vzelo ogromno časa, hkrati pa bodo tudi vaše stranke in zaposleni od vas zahtevali ogromno pozornosti, kljub temu, da boste na polno zaposleni z dogovori z investitorji. Pomembno je, da skrajšate proces prepričevanja investitorjev in jih že v začetku prepričate, da je vaše podjetje zanje primerno. Z odlašanjem se bodo investitorjem le porajala nova vprašanja in skrbi.
2. Že vnaprej ugotovite, s kom želite delati. Ko boste našli primerne investitorje, z njimi počasi začnite vzpostavljati odnos in stvari vam bodo močno olajšane kasneje, ko jih boste želeli zaprositi za sredstva, saj bodo z vašim podjetjem že seznanjeni in pogovori bodo potekali veliko hitreje.
3. Pomembno je tudi, da se o bodočih investitorjih vnaprej pozanimate. Posvetujte se s podjetniki, ki so že prejeli sredstva izbranih investitorjev in jih povprašajte o tem, kako so se do njih obnašali kot investitorji, kakšne pogoje so jim postavljali ter predvsem kako so se obnašali v težkih časih podjetja.
4. Ne iščite investitorjev, dokler niste pripravljeni nanje. Ne glede na to, kdo izkazuje interes za vaše podjetje, ste vi tisti, ki odloča o pogojih. Če na investitorje še niste pripravljeni, jih zavrnite ali pa prosite za odlog. Prehitevanje dogodkov vas lahko stane podjetja.
5. Napravite raziskave o trgu. Preden boste začeli iskati investitorja, morate natančno vedeti, koliko denarnih sredstev potrebujete in zakaj jih potrebujete. Imeti morate tudi načrt, kako bi porabili kapital, ko pa bodo pogovori z investitorji dejansko stekli, jih morate prepričati o tem, da ste resni.
6. Zavedajte se, da informacije hitro potujejo. Ko se boste enkrat dogovarjali z investitorjem, bodo vsi ostali investitorji izvedeli za vas. Kar boste povedali enemu, bo zagotovo izvedel naslednji. Ne gre za zaroto investitorjev proti podjetnikom, gre le za posvetovanje med njimi pred sklenitvijo posla.
7. Roki so pomembni, a še pomembnejša je fleksibilnost. Če želite vzpostaviti dolgotrajen odnos z izbranim investitorjem, ga ne priganjajte. Med časom, ko se odloča, poskrbite za pozitivne rezultate s katerimi boste investitorju olajšali odločitev.
Vir: Young Entrepreneur