8 nasvetov za večjo prepričljivost

Prepričevanje je način komunikacije, s katerim želimo vplivati na obnašanje, misli ali čustvovanje drugega. Pomembno je, da tehnike prepričevanja čim hitreje osvojimo. Pri prepričevanju gre za to, da poskusimo vplivati na drugo osebo z uporabo razuma, dejstev in logike.
8 nasvetov za večjo prepričljivost

8 nasvetov za večjo prepričljivost. (Vir slike: sxc.hu)

A ti elementi morajo biti uporabljeni na način, ki se drugemu zdi privlačen in zanimiv. Da boste lahko svoja prepričevalna orodja in znanje bolje uporabili, vam v nadaljevanju ponujamo 8 nasvetov, ki jih morate vedno in nujno upoštevati, ko se lotite prepričevanja.

Osredotočite se na vrednote drugega

Vrednote usmerjajo naše vedênje. Pri prepričevanju je zato pomembno, da upoštevate vrednote tistega, ki ga želite prepričati, in ne na svoje vrednote. Če želite mnenje ali dejanja drugega usmeriti ali spremeniti, je pomembno, da zavzamete njegovo perspektivo, se postavite v njegovo kožo.

To pomeni, da morate osebo, ki jo želite v nekaj prepričati, že nekoliko poznati – poznati morate njene vrednote. Zato jo poslušajte, ko izraža svoja mnenja in misli, in si poskušajte predstavljati, da so te misli in mnenja vaša lastna. Za uspešno prepričevanje je pomembno, da pogledate na situacijo in svet skozi oči drugega.

Govori jezik drugega

Pri prepričevanju boste najbolj uspešni, če boste uporabljali enak jezik, enake besede, fraze in besedne zveze kot tisti, ki ga želite prepričati. Od vas se tu ponovno pričakuje, da drugega pozorno poslušate in ugotovite, katere so njegove najpogosteje uporabljene besede. Ko ga boste prepričevali, čim pogosteje uporabite prav te besede.

Enaka beseda pa ima pri različnih ljudeh precej drugačen pomen, zato morate tudi vedeti, kaj z določeno besedo vaš sogovorec misli. Sicer lahko pride do konflikta, ki je posledica nerazumevanja.

Uporabljajte njeno/njegovo ime

Najmočnejša beseda, ki jo lahko izgovorite, je ime drugega – tistega, ki ga želite prepričati. Z izgovorjavo imena sogovorca takoj pridobite njegovo pozornost (ime torej izgovorite, ko želite v procesu prepričevanja nekaj poudariti), prav tako s tem ustvarite prijateljski občutek pri drugemu, saj ljudje radi slišimo svoja imena. Pri uporabi imena sogovorke ali sogovorca pa vseeno ne pretiravajte; to orodje prihranite za začetek in konec pogovora ter za pomembne poudarke tekom prepričevanja.

Uporabljajte dejstva

Ljudje sebe radi vidimo kot racionalna bitja, zato hitreje verjamemo osebam, ki v procesu argumentacije navajajo študije, raziskave in prava statistična dejstva. Prav tako omogočite ljudem, da podatke, ki ste jih uporabili tekom razprave, tudi preverijo (zaradi večje transparentnosti). A zavedajte se, da na ta način lahko ljudi silite v zmoto pri logičnem sklepanju (sklicevanje na avtoriteto, kot so znanstvene raziskave in študije; vsi vemo, da tudi številke lahko lažejo) in lahko se zgodi, da vaš sogovorec to tudi ugotovi. Zato ne manipulirajte s podatki in številkami, saj si boste s tem naredili več škode kot koristi.

Izzovite čustva

Čustva so lahko močnejše orodje pri prepričevanju kot dejstva. Zato se pred prepričevanjem drugega vprašajte, katera čustva morate pri drugemu izzvati, da ga boste lažje prepričali. Čustva lahko tekom pogovora izzovete tako, da delite s sogovorcem svojo osebno zgodbo ali pa ga prosite, da on deli svojo osebno zgodbo z vami. Bodite pozorni le na to, da izzovete pravo čustvo.

Bodite konsistentni in iskreni

Če niste konsistentni v svojih besedah in dejanjih, vas ljudje ne bodo jemali resno in ne bodo verjeli vašim besedam. Prav tako je pomembno, da tudi sami verjamete v svoje besede, sicer bodo ljudje spregledali vašo manipulacijo. Če se kdaj pripeti, da se vaše besede in dejanja ne skladajo, to ljudem priznajte in se opravičite, ali pa razložite, zakaj ste spremenili svoje poglede, mnenje.

Uporabite „družbeni dokaz“

Ljudje se lažje odločimo za nekaj, če vemo/vidimo, da to počnejo tudi drugi. Če torej vidimo, da mnogi sledijo določenemu trendu, se tudi sami raje odločimo slediti temu trendu. Razlogi za to naj bi bili evolucijski, a vsakemu lahko koristijo tudi pri prepričevanju drugih.

Bodite pripravljeni odnehati

Vseh ljudi zagotovo ne boste prepričali in v takšnih primerih morate znati odnehati. Delovali boste veliko bolj samozavestni in prepričani v svoje ideje, če boste tiste, ki se ne pustijo prepričati, nehali prepričevati. Iskanje odobravanja in potrditve pri vseh ljudeh se pogosto razume kot znak šibkosti, a prav z ni-mi-mar odnosom lahko prepričate še kakšnega neprepričanega.

Vir: The Emotion Machine

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje