Ali se fizičnim trgovinam izteka čas?

Raziskave kažejo, da je 83% uporabnikov spleta vsaj enkrat kupovalo na spletu, več kot polovica že večkrat. Rast spletnih nakupov bo po pričakovanjih rasla še naprej v leto 2014 - napovedi kažejo na kar 47% rast.

Še posebej neverjetne so številke pri mladih, saj jih vse več (v nekaterih državah tudi do 66%) opravi več nakupov preko interneta kot v fizičnih trgovinah.

Zakaj se potrošniki raje odločajo za nakupe preko spleta? Prednosti je veliko. Med glavne razloge kupci navajajo prihranek na času, večjo izbiro izdelkov ter lažjo primerjavo med različnimi izdelki in cenami. Ne gre zanemariti tudi izogib čakanju v vrsti pri blagajni ter dejstvo, da so izdelki na spletu pogosto bolj prijazni za denarnico.

Spletna prodaja pa s seboj prinaša tudi nekaj unikatnih težav, ki jih v fizičnih trgovinah ni. Med največje probleme spada varnost. Zaupanje do nakupovanja preko spleta sicer narašča, a med strankami se občasno še vedno porajajo dvomi. Temu se lahko uspešno izognemo predvsem z dobro zasnovano vizualno podobo, ki kupcu vliva zaupanje, ter z dodanimi elementi, ki povečajo zaupanje in občutek varnosti.

Stranke navajajo tudi, da pri spletnih nakupih pogrešajo osebni stik s prodajalci. Tej težavi se lahko presenetljivo dobro izognemo s skrbno načrtovano uporabniško izkušnjo in kreativnimi teksti, ki vsebujejo osebno noto, ter navdušijo obiskovalca. Pozorni moramo biti na vsak detajl, saj vsak gumb, ki ga uporabniki vidijo, vpliva na njihovo dojemanje nakupa.

Negativna lastnost nakupovanja preko spleta je tudi čakanje, da izdelek dobimo v roke. Tudi z ekspresno pošto moramo običajno na pošiljko čakati vsaj en dan. Trgovci lahko tu za optimalno izkušnjo poskrbijo z efektivnim upravljanjem zalog, skladiščenja in pošiljanja, kar pa je v globaliziranem svetu vse večja umetnost.

Zadnja stvar na spisku nerganja je dejstvo, da izdelka kupci ne morejo preizkusiti, preden ga naročijo. Parfuma ne morejo povohati in rute si ne morejo oviti okrog vratu. Popolne rešitve ni, zaenkrat si kupci artikle velikokrat ogledajo v fizični trgovini in se zaradi ugodnejšega nakupa vseeno odločijo za nakup preko spleta, nekatere spletne trgovine pa že ponujajo možnost vračila artiklov brez stroškov na kupčevi strani.

Kaj so najpogostejše napake, ki jih trgovci zakrivijo na spletu?

S popularnostjo tabličnih računalnikov in pametnih telefonov so spletne trgovine postale še bolj dostopne na vsakem koraku. A v kolikor trgovina ni prirejena za uporabo na mobilnih napravah, lahko to kupce le odžene.

Stranke zmoti tudi slaba kvaliteta spletne strani, fotografij produktov in njihovih opisov. Slabo izdelana spletna trgovina kupce zmede in vzbudi dvom o varnosti nakupa, neinformativni opisi in fotografije pa jih prisilijo v nakup pri konkurenci.

Zelo draga napaka trgovcev je nerazumevanje analitike. Podatki, ki so nam na voljo preko analitičnih orodij, lahko delajo čudeže pri optimizaciji prodajnega procesa. Koliko strank dobimo preko različnih kanalov in marketinških kampanj? Koliko strank pride do košarice, a ne dokonča nakupa? Katere izdelke si stranke ogledujejo, a se ne odločijo za njihov nakup? Vsi ti podatki so neprecenljivi, če jih spremljamo in pravilno interpretiramo.

Ali že prodajate na spletu? Startup šola Hekovnik vabi na brezplačen informativni dan izobraževalnega programa start:Ecommerce, kjer vam bodo strokovnjaki povedali, kako dosegati maksimalen uspeh s spletno prodajo ter pomesti s konkurenco. Predavali bodo predstavniki ecommerce platforme Shopamine, Pošte Slovenije, strokovnjaki za analitiko in raziskavo trga iz Hekovnika ter Studia Moderna, vodilne večkanalne e-trgovinske platforme z direktno povezavo do potrošnika v centralni in vzhodni Evropi.

Kaj še čakate, prijavite se tukaj!

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje