Ali sem dovolj dober vodja?

Da postanete uspešen in učinkovit vodja, potrebujete veliko časa, samokritičnosti in dopolnjevanja znanja (slika: sxc.hu).

Ali sem dovolj dober vodja?

Ste se kdaj vprašali, če ste dovolj dober vodja? Ali znate iz svojih ljudi dobiti tisto najboljše? Zadovoljujete potrebe rastočega podjetja in zahtevnih strank? Dosegate lastna pričakovanja? Ste pripravljeni sprejeti dodatno odgovornost? Takšna in podobna vprašanja si morate zastavljati redno, če želite biti dober in učinkovit vodja.
Ali sem dovolj dober vodja?

Da postanete uspešen in učinkovit vodja, potrebujete veliko časa, samokritičnosti in dopolnjevanja znanja (slika: sxc.hu).

Velikokrat se zgodi, da se vodje razvijajo in dopolnjujejo do neke točke, nato pa se tam ustavijo. Takšni posamezniki se naučijo zgolj toliko, da obvladajo vsakodnevne rutine in predvidljive zaplete, ki se dogajajo v podjetju. V omenjenem primeru se vodja sprašuje zgolj “Ali sem dovolj dober?” in ne “Ali sem najboljši, sem takšen vodja, kot si želim biti?”

V kolikor ste iskreno dogovorili na zastavljeni vprašanji in je vaš odgovor odločen “da” na drugo vprašanje, potem nimate težav. V kolikor pa je vaš odgovor drugačen oz. ne tako odločen, potem je čas, da se izboljšate.

 

Kaj potrebujete, da postanete dober vodja?

Naučiti se dobrega vodenja in postati dober vodja se ne zgodi čez noč. Vsekakor potrebujete veliko časa, energije in izobraževanj – v tem primeru ne govorimo o tednih ali mesecih, temveč o letih.

 

Kaj počnejo učinkoviti vodje?

Težko se je naučiti nekaj novega, če niste prepričani, v katero smer se morate obrniti. Prav zaradi tega potrebujete mejnike, s pomočjo katerih merite svojo učinkovitost. Pomembno je, da se držite treh: vodenje samega sebe, vodenje mreže in vodenje svoje ekipe. Omenjeni mejniki niso ednini na katere morate biti pozorni, so pa osnova za dobrega vodjo.

 

Kako oceniti trenutni položaj?

Poznati in razumeti pot do učinkovitega in uspešnega vodenja ni dovolj. V kolikor želite doseči napredek, morate najprej vedeti, kje se nahajate. Ni dovolj, da zgolj enkrat ocenite svoj položaj – morate ga ocenjevati redno, s pomočjo nenehnega izpopolnjevanja veščin in znanj, z rednim razmislekom in kritičnim ter iskrenim samoocenjevanjem. Sposobni morate biti priznati lastne napake in se iz njih učiti ter pridobiti kar se da veliko iskrenih povratnih informacij od sodelavcev, ekipe, strank itd.

 

Vir: Hill, Linda in Kent Lineback. Are You The Boss You Need To Be? Blogs.hbr.org, 13.1.2011

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki