
Elektronske nalepke, ki jih ponuja mobilna aplikacija za pošiljanje sporočil Line. (Vir slike: YouTube)
Pred kratkim je podjetje Line po neuspešnih poskusih v prejšnjih letih končno objavilo prvo javno ponudbo tako na Japonskem kot v ZDA. Tako smo prvič dobili vpogled v finančno stanje, ki ga je podjetje prej skrivalo pred očmi javnosti.
Prav nič ne pretiravamo, če rečemo, da je podjetje Line zaslužno za razvoj in začetno popularnost elektronskih nalepk, ki so hitro postale pomemben del družabnih aplikacij. Vendar nalepke niso samo ljubke – podjetju Line so v letu 2015 prinesle 271 milijonov dolarjev prihodkov, kar je kar 38-odstotno povečanje glede na leto 2014 in veliko več od 10 milijonov dolarjev, kot je podjetje zaslužilo v letu 2013.
S prodajo nalepk podjetje Line tako zasluži približno četrtino svojih prihodkov. Kar 90 odstotkov prihodkov podjetja prihaja z Japonske, popularnost nalepk pa omogoča širitev njihovega poslovanja v tujino. Po podatkih podjetja uporabniki njihove aplikacije pošljejo približno 389 milijonov nalepk (brezplačnih in plačljivih) vsak dan, kar predstavlja približno 9 odstotkov vseh poslanih sporočil.
Poleg nalepk pa podjetje Line veliko zasluži tudi s prodajo različnih izdelkov, povezanih s prepoznavnimi liki, ki se pojavljajo na nalepkah. S prodajo teh izdelkov je podjetje lani zaslužilo 18,8 milijonov dolarjev, kar dvakrat več kot leta 2014.
Liki, med drugim nemi, vendar skrbni medved Brown in čustvena spontana figurica Moon, so se z zaslonov mobilnih telefonov preselili tudi na televizijo, in sicer v obliki nadaljevanke, ki so jo najprej predvajali na Japonskem, zdaj pa se je razširila po celem svetu. Podjetje Line je odprlo tudi nekaj trgovin v Aziji in drugod, kjer prodajajo različne izdelke, povezane z omenjenimi liki, od skodelic do blazin, plišastih igračk in dejanskih nalepk.
Prodaja elektronskih nalepk in blaga, povezanega z njimi, predstavlja skoraj tretjino prihodkov podjetja Line. Hkrati pa liki v javnosti predstavljajo aplikacijo, kar ji omogoča tudi širitev na tuja tržišča. Pojavlja se sicer vprašanje, ali lahko aplikacija za pošiljanje sporočil še prodre na zasičene tuje trge. Blagovna znamka aplikacije Line je vsekakor precej prepoznavna, predvsem v Aziji, kjer prebiva večina njenih 215 milijonov uporabnikov.
Podjetje Line sicer zasluži večino svojih prihodkov z osredotočenim oglaševanjem in igrami, vendar še vedno posluje z izgubo. Vsekakor pa odlični rezultati prodaje izdelkov, povezanih z mobilno aplikacijo, kažejo, da je fizični del digitalnega poslovanja še vedno izjemno pomemben.
Vir: TechCrunch