CRM - rešitev ali stran metanje denarja?

Kvalitetno izobraževanje končnih uporabnikov je zelo pomembno (slika: sxc.hu).

CRM – rešitev ali stran metanje denarja?

Vsaka organizacija želi pridobiti nove stranke in obdržati tiste, ki jih že ima. Čas krize postavlja kupce naših storitev oz. produktov v ospredje, saj nam le oni lahko zagotovijo preživetje. CRM ali upravljanje odnosov s strankami je programska rešitev, ki se je izkazala za zelo učinkovito pri pravilni implementaciji.
CRM - rešitev ali stran metanje denarja?

Kvalitetno izobraževanje končnih uporabnikov je zelo pomembno (slika: sxc.hu).

Stranke so vedno bolj zahtevne in konkurenca je trda, zato se morajo v vsaki organizaciji osredotočati na želje in zahteve strank. V realnosti se težava pojavi, ko želimo videti rezultate CRM-ja takoj (povečan dohodek, zmanjšani stroški, lojalnost kupcev …). V večini podjetij sicer že obstaja neka različica CRM-ja, vendar starejšega datuma. Težava se pojavi pri strošku, ki predstavlja nadgradnjo sistema in vloženi čas, ki se mora vložiti v izobraževanje vseh uporabnikov sistema.

Raziskave na področju implementacije CRM-ja kažejo, da komaj tretjina vprašanih uporabnikov ocenjuje, da je uvedba CRM-ja v njihovi organizaciji pripomogla k bolj kakovostnemu obravnavanju končnega uporabnika. Za morebitne težave pri uvajanju se izpostavlja težave z zaposlenimi, njihove medsebojni odnosi, procese, strategijo podjetja… Velike podatkovne baze, različni že obstoječi programi ter slabo izobraženi uporabniki so vzroki, da je včasih implementacija prepočasna.

Pri uvajanju sistemskih rešitev morajo biti v čim večji meri vključeni končni uporabniki. Kaj nam pomaga nov in hitrejši sistem, če ima uporabnik več dela z njim in ne more kakovostno pomagati našemu kupcu. Koliko korakov mora narediti in koliko dodatnih nalog ima, je pomembno vprašanje, če govorimo o stroškovni in energijski politiki organizacije.

V sami organizaciji imata dve ravni največ besede pri implementaciji – vodstvo in vodja informatike. Skupaj morata reševati težave, saj drugače pride vsak do svojih rešitev. Če se mnenja omenjenih skladajo, običajno nov sistem pokaže rezultate. Sledi izobraževanje končnih uporabnikov, ki morajo biti najbolje pripravljeni na nov sistem (zaradi delovnega procesa, vnašanja podatkov in drugega).

Velik finančni zalogaj predstavlja kasnejše tehnično svetovanje in prilagajanje sistemskih rešitev, ki jih organizacija ni predvidela. Iz tega vidika se mora vnaprej dobro pripraviti in na vseh stopnjah delovnega procesa prilagoditi sistem.

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki