Drevo navdih za bodočo slovensko Kickstarter uspešnico

Ekipa Leano bo na Kickstarterju zbirala 5 tisoč dolarjev (Vir slike: Leano)

Drevo navdih za bodočo slovensko Kickstarter uspešnico

»Na domačem travniku je drevo z zelo udobno korenino, ki mi je dolgo časa služila kot naslon med branjem knjige. Me je pa motilo, ker tega drevesa nisem na primer mogel dati v avtomobil in ga odpeljati na Bled,« pravi Nik iz ekipe Leano, ki se bo v teh dneh predstavila na Kickstarterju.
Drevo navdih za bodočo slovensko Kickstarter uspešnico

Ekipa Leano bo na Kickstarterju zbirala 5 tisoč dolarjev (Vir slike: Leano)

Želja po izdelavi lastnega ležalnika je bila tako velika, da se je Nik začel poigravati z različnimi koncepti. Lepil je stare ležalnike in tako prišel do »bistva«, edinega dela, ki ga potrebuješ. Nastala je zasnova za Leano. To je bilo leta 2012, ko je bil star komaj 20 let. »Na Alibabi in podobnih kitajskih straneh sem poiskal primernega proizvajalca. Poslal sem jim načrte in prejel sem aluminijaste prototipe,« saj kot pravi, je bila v tistem času ideja, da bi bil Leano (njegov ležalnik takrat sicer še ni imel imena) aluminijast. Bil je tudi popolno drugačnega dizajna kot danes, se spominja.

Tadej želel prodajati, a bil brez produkta, Nik pa imel produkt, a bil brez znanja

Ustvarjanje se je takrat ustavilo, lotil se je študija arhitekture, a ga po enem letu opustil, začel delati kot mentor pri Ustvarjalniku, svetu pa je skupaj z ekipo predstavil tudi mobilno igro. »Potem pa je lansko poletje do mene prišel Tadej in rekel, da želi prodajati prek spleta, a nima produkta. Dejal sem mu, super, jaz pa imam produkt, a ne vem, kako bi ga prodajal.« Padla je odločitev o skupnem delu.

Prvi poskus množičnega financiranja – spodletel

Začela sta razmišljati o množičnem financiranju, a Kicstarter ni bila prva ideja. Razmišljala sta namreč o zbiranju sredstev prek lastne platforme – predlogo (ang. template) sta vzela od startupa Gotheo. Sredi januarja letos sta naredila dvodnevni plan: na prvi dan bi postavila kampanjo, začela z zbiranjem kontaktov, drugi dan pa bi kontaktirala interesente in začela prodajati. »Potem sva ugotovila, da to ne bo izvedljivo in se odločila za Kickstarter,« pravi Nik, ki dodaja, da se je tej zgodbi celotna 9-članska ekipa že večkrat pošteno presmejala.

Leano je minimalističen ležalnik, ki ga sestavljajo zgolj štirje deli. Tri palice in blago, ki ga šivajo šivilje iz socialnega podjetja Tekstilnica (ta združuje šivilje, ki so pred leti delale v večjih tekstilnih podjetjih, ki so pozneje propadla). Blago lahko operemo v pralnem stroju. Podporniki bodo svojega dobili septembra letos.


Priprava Leana je preprosta (Vir slike: Leano)

Iz aluminijastega v lesenega

»Težava pa je nastala, ker sva želela zagovarjati način življenja, preživljanje časa v naravi, druženje s prijatelji, spontanost. S proizvodnjo na Kitajskem taka komunikacija ne bi bila iskrena. Vrednote so se izključevale. Odločili smo se za leseno različico, proizvodnja pa bo potekala kar pri meni doma, v kleti,« pojasni Nik.

Za material in natančnejše ter hitrejše stroje

Na Kickstarterju bodo zbirali 5 tisoč dolarjev, čeprav pravi Nik, so sprva mislili, da bo cilj višji. Zbirali bodo natanko toliko, kot potrebujejo, pravi: »Vsak izmed ekipe dobi na podlagi te zastavljene vsote zelo skromno finančno zahvalo.« Finančna sredstva bi jim omogočila nabavo materialov in orodij.

Leano na Kickstarterju >>

»Trenutna orodja so del hobi programa, ne zdržijo tako močne proizvodnje. Niso natančna, niti ne hitra.« Pokaže na rumenega Leana, ki ga je prinesel na pogovor in reče: »Tega sem delal tri ure.« Čas izdelave naslednjega se nato bistveno skrajša, saj je oprema že pripravljena. Edina »težava« ostaja iskanje ponudnika blaga v Sloveniji – ekipa si namreč močno želi, da bo produkt čim bolj slovenski.

Priprava Leana je preprosta. Pospravljen je videti kot zvita zastava, pospravimo ga lahko tudi v nahrbtnik ali večjo žensko torbico – razpremo podlogo, iz dela, ki je pripet na palico, vzamemo pospravljeni palici, ki služita za stransko oporo, in ju na vsaki strani namestimo v daljšo palico.  Usedemo se na razprto podlogo in stranski palici dvignemo ter ju s spodnjim delom postavimo ob tla. Leano je pripravljen za ´uživancijo´. Pospravljanje poteka v obratnem vrstnem redu.

Ekipa Leano se je za potrebe priprav povezala z uspešnimi slovenskimi Kickstarter kampanjami (Vir slike: Leano).

Nik: Upam, da nas bodo posnemali!

»Po eni strani upam, da nas bodo posnemali. To bo samo pokazatelj, da smo res dobro naredili produkt. Tega ne moremo preprečiti, vsaj ne na Kitajskem, kjer se požvižgajo na zakone in patente. Bomo pa zaščiti blagovno znamko, ko bo potreba,« razkriva. Objavili bodo tudi načrte za Leano, da si bodo ljudje, ki si Leana ali ne morejo privoščiti ali pa imajo željo po ustvarjanju, lahko naredili sami.

Poleg Nika ekipo Leano sestavlja še prej omenjeni Tadej, ki prihaja iz področja uporabniških izkušenj in spletne prodaje, Matija, zadolžen za komunikacijo, Diana, ki skrbi za marketing in operativo, Peter in Klemen, ki skrbita za marketing in družbena omrežja, Tim, ki je copywritter, Robert, ki skrbi za kreativni del ustvarjanja znamke ter Matic in Blaž, ki sta pomembno prispevala pri snemanju videa, ki so ga, mimogrede, snemali kar dvakrat. Prvič marca v Portorožu v kopalkah na 12 stopinjah. »Ni izpadlo iskreno,« pove Nik in doda, da so pozneje snemali v Ljubljani.

Slovenske uspešnice so jim predale znanje

Na vprašanje, kako so se lotili priprav, Nik odgovarja: »Povezali smo se z večino uspešnimi slovenskimi kampanjami. Neumno se nam je zdelo, da bi šli sami v to, glede na to, koliko je pri nas ljudi, ki imajo potrebna znanja,« in čeprav pravi, da priprava Kickstarter kampanje ni nobena znanost, pa še vedno nismo našli tistega Svetega grala, s katerim bi natančno vedeli, kako uspeti.

»Ravno pred kratkim sem našel list, na katerem sem si zapisoval ideje za ime. Presenetljivo hitro je nastalo. Vedel sem, da mora biti privlačno ime, ki gre hitro v uho. Menil sem, da mora biti iz petih črk. Ugotavljal sem, kaj mi ležalnik ponuja. Lean, support … Lean se mi je zdelo dovolj zanimivo in po nekaj variacijah je ležalnik dobil ime Leano.

“Menil sem, da mora biti ime iz petih črk,” nam je povedal Nik zgodbo o nastanku imena Leano (Vir slike: Leano).

»Bolj je zaupljiva platforma. Več je obiska, večja priložnost. Sicer zahteva tudi več dela, ker mora biti dobra predstavitev produkta, a na drugih platformah bi morali intenzivneje delati na tem, kako pripeljati več prometa na kampanjo. Sicer pa je danes na Kickstarterju poplava izdelkov, težje dobiš mesto na blogih in v medijih, ker verjetno skoraj vsak dan prejemajo sporočila o novih. Po možnosti z lesenim produktom,« pojasnjuje, zakaj odločitev za Kickstarter.

Kako kontaktirati tuje medije in blogerje?

Med pripravami so se veliko naučili: začeli so s t.i. cold mailingom, pošiljali so material kontaktom, ki so jih prejeli od ostalih kampanj, a se je poteza izkazala za neučinkovito. Zato so naredili reverse engineering ostalih projektov: »Pogledali smo, kateri mediji so objavljali zgodbo na primer o Trobli, jim pisali, da tudi mi razvijamo produkt. Osredotočili smo se na projekte, ki so imeli podobno ciljno skupino kot mi. Poskusili smo tudi bolj osebno, pisali smo blogerjem, se predstavili, navezali prijateljstva in jim šele nato omenili, da imamo produkt, ki se bo predstavil na Kickstarterju,« pravi sogovornik.

Leano bo za prvih 70 podpornikov (ang. early bird) na voljo za 29 dolarjev, za poznejše pa  39. Izbirali bodo lahko med tremi različnimi barvami, rumeno, zeleno in modro. »Če bo želja podpornikov, da odklenemo še kakšno drugo barvo, jo bomo,« pravi Nik.

Merijo na ZDA, a se bodo pustili presenetiti

Največ podpornikov, ugiba Nik, bo prišlo iz ZDA: »Tam je največ rednih podpornikov, ki pregledujejo Kickstarter in čakajo na kakšen zanimiv projekt. Katero skupino ljudi pa bo Leano najbolj navdušil, bomo zvedeli šele ob koncu kampanje.«

Leano bo živel, tudi če kampanja ne uspe

»Vse to,« odgovarja na vprašanje, ali se mislijo po kampanji posvetiti tudi spletni prodaji, morebitnemu povezovanju s trgovinskimi verigami. »Če kampanja ne bo uspešna, bo treba narediti korak nazaj in začeti počasneje. Prodajali bomo manjše količine, da si bomo lahko zagotovili material za vnaprej. Po kampanji bo sledila spletna prodaja, dogovarjamo se že za razna sodelovanja z zanimivimi trgovinami, ki jim je Leano všeč. Pomembno nam je, da ljudi obenem izobražujemo, jim dajemo dobre vsebine, da se jim posvetimo. Želimo, da se bo Leano razvijal predvsem s strani kupcev,« razkriva načrte, ki pa so seveda povezani tudi z izkupičkom od kampanje, ki bo zaživela 5. maja. Takrat bodo v Poligonu v krogu prijateljev skupaj zagnali kampanjo in priredili manjšo zabavo. 

Nik že komaj čaka na 5. maj. Vzhičen, a vseeno pomirjen upa, da bo svet prepoznal preprostost in priročnost njegovega produkta, katerega ideja je nastala pod domačim drevesom.

Podprite projekt Leano na Kickstarterju >>

Oznake:, , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki