
Vir slike: Pixabay
Vseeno pa navajamo nekaj pomembnih razlogov, zakaj je ločeno knjigovodstvo dobra odločitev.
Ko odprete podjetje, bi morala biti ena vaših prvih nalog odpiranje poslovnega bančnega računa. Pomembno je, da svoje poslovne finance ločite od osebnega bančnega računa. Samo vodenje ločene evidence ni dovolj.
Lastniki podjetij se lahko odločijo za svoje poslovne in osebne račune pri različnih bankah ali izberejo isto banko, ki ponuja konkurenčne račune za vodenje tako poslovnega kot osebnega računa. Spodaj naštevamo nekaj razlogov, ki vas bodo prepričala, zakaj je dobro, da poslovna finančna sredstva ločite od osebnih.
Čisto in natančno knjigovodstvo
Na začetku poslovanja svojega majhnega podjetja želite, da so stroški kar se da nizki. To je seveda razumljivo, vendar kljub prihranku za vodenje dodatnega računa razmislite o času in energiji, ki ju boste porabili za razčlenjevanje postavk v obdobju priprave letnega poročila. Razmislite, ali prihranek upravičuje vaš čas. Predstavljajte si namreč obseg vašega bančnega izpiska, če ste se odločili združiti poslovne in osebne transakcije ter, koliko transakcij boste ustvarili v prvem letu poslovanja. V primeru, da vaše podjetje v naslednjih letih raste, bosta sorazmerno rasla tudi kompleksnost in obseg vaših transakcij. Vsako leto, ko nastopi čas bilance, morate biti v primeru združenih osebnih in poslovnih financ pripravljeni na dokumentiranje in podrobno razčlenjevanje vseh transakcij. Ta postopek bo v primeru uspešne rasti vašega podjetja bolj in bolj zamuden.
V primeru ločenega računa za svoje poslovne transakcije boste imeli čisto evidenco, ki jo ob koncu leta lahko preprosto predate svojemu računovodji. Ne pozabite hraniti vseh svojih računov in potrdil, ki se morajo ujemati z bančnimi izpiski. Tako boste najbolje pripravljeni na čas priprave letnega poročila.
Dokažite, da vaše podjetje ni le hobi
Če podjetje vodite od doma, je ključnega pomena, da ločite poslovne in osebne stroške. Vaše podjetje je dejansko posel in ne hobi. Dodatno to lahko dokažete, če imate ločen poslovni bančni račun in dobro urejene poslovne knjige.
Za podjetja d.o.o. je ločen bančni račun nujno potreben
V primeru, da se odločite za registracijo podjetja d.o.o., boste morali v vsakem primeru voditi ločen poslovni bančni račun. Že za polog ustanovnega kapitala boste potrebovali ločen račun. Ko je vaše podjetje d.o.o. vpisano v sodni register, postane lastna pravna struktura in se loči od posameznika, ki je ustanovil podjetje kot fizična oseba. Zastopnik mora po prejemu sklepa o vpisu na banki urediti še prenos ustanovnega kapitala s tako imenovanega depozitnega računa na redni poslovni račun svojega podjetja. V primeru, da želite zaprositi za poslovni kredit, bo banka preverila stanje vašega poslovnega bančnega računa.
Priprava letnega poročila
Dokler imate evidence dobro vodene in na ločenih bančnih računih, bo priprava bilance za vaše podjetje le formalnost ob koncu poslovnega leta. Tekom leta morate obvezno hraniti vse prejete in izdane račune in potrdila o stroških, osnovnih sredstvih. V primeru, da se odločite za združene osebne in poslovne finance na enem bančnem računu, se lahko priprava letnega poročila za oddajo na davčno upravo spremeni v pravo nočno moro.
Profesionalnost
Želite, da vaše podjetje ohranja profesionalno prednost. Če svoje poslovne finance ločite od osebnih financ, to kaže na vašo osnovno predanost profesionalnosti in organizaciji. To je pomembno ne le za kupce in dobavitelje, ampak tudi za davčno upravo.