Iščete poslovni model za svoj startup?

V svetu startup podjetništva je pogosto govora o poslovnem modelu, ki pa ponavadi ni prva stvar, na katero pomisli mladi podjetnik ob ustanovitvi podjetja, temveč postane tema debate šele nekoliko kasneje, ko podjetniška ekipa začne razmišljati o prodaji.
Iščete poslovni model za svoj startup?

Iščete poslovni model za svoj startup? (Vir slike: Freeimages.com)

Poslovni model je namreč predpogoj za ustvarjanje prihodkov oziroma spreminjanje potrošnikov v potencialne kupce. Danes vam predstavljamo prve tri tipe poslovnih modelov, ki pridejo v poštev za mlade startupe.

1. Obratna dražba

V tako imenovani obratni dražbi so kupci tisti, ki določijo ceno za produkt oziroma storitev. Če se prodajalec strinja s ceno, je kupec dolžen poravnati dogovorjeni znesek in prodaja je zaključena.

Takšen način poslovanja je pogost predvsem v turizmu, in sicer na področju oddaje stanovanj, avtomobilov ali letalskih kart, kjer deluje tudi uspešno podjetje Priceline. Omenjeno podjetje je s takšnim poslovnim modelom v zadnjih nekaj letih zabeležilo kar 22 odstotno rast prihodkov in 50 odstotno rast dobička, za 46 odstotkov pa se je povečala tudi vrednost delnic podjetja.

2. Združevanje prodajalcev in kupcev na enem mestu

Poslovni model, na katerem temelji tudi prodajni gigant eBay, deluje po principu združevanja prodajalcev in kupcev na eni skupni virtualni lokaciji.

Na ta način je eBay v povprečju v zadnjih nekaj letih beležil 17 odstotno rast prihodkov in 14 odstotno rast dobička, za 5 odstotkov pa se je povečala vrednost delnic podjetja.

3. Privabljanje kupcev in dogovarjanje s proizvajalci

Preizkusite lahko tudi poslovni model, na katerem temelji podjetje Amazon. S ciljanjem na velikansko tržišče in prodajo izdelkov po najnižjih cenah s hitro dostavo, boste navdušili marsikaterega kupca, sčasoma, ko bo vaše podjetje zrastlo, pa se boste lahko s proizvajalci dogovorili za številne ugodnosti, s katerim boste vendarle začeli profitirati. Takšen način poslovanja zahteva nekoliko več truda na začetku, rezultati pa se pokažejo šele kasneje.

Podjetje Amazon je v zadnjih nekaj letih s tem poslovnim modelom v povprečju uspelo zabeležiti 27 odstotno rast vrednosti podjetja in je danes vredno že 74 milijard dolarjev, vrednost delnic pa je v povprečju zrastla za 22 odstotkov na leto.

Vir: Entrepreneur.com

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje