
Za spletna podjetja bo morebitna gospodarska depresija vir mnogih priložnosti.
Drake Bennett, novinar časopisa Boston Globe, je napisal članek o družbenih spremembah, ki bi jih morebitna depresija lahko prinesla. Meni, da bi bile posledice depresije leta 2009 drugačne od tiste leta 1930 – namesto pomanjkanja hrane bi prišlo do dolgih čakalnih vrst za zdravstvene storitve, namesto selitev iz nerazvitih v razvita območja, bi prišlo do preseljevanja iz vasi v mesto. Življenje ljudi bi zaznamovala varčnost in eskapizem, kar bi verjetno povzročilo asocialnost in osamljenost posameznikov.
Kasneje se je Bennett osredotočil predvsem na predvidevanja, kako bi depresija vplivala na poslovanje spletnih podjetij. V depresiji se, ker so ljudje umaknjeni iz socialnega življenja in osamljeni, poveča promet videotek. V ZDA nekatere brezplačne spletne videoteke že beležijo povečanje prometa. Priložnost Bennett vidi tudi v straneh, ki povezujejo ljudi (t.i. social networking), npr. spletna stran www.meetup.com, ki spodbuja uporabnike, da se srečujejo tudi v realnem življenju, in več spletnih strani, ki ponujajo prostovoljno delo.
V času depresije bo brez dela verjetno ostalo kar nekaj sposobnih ljudi, ki se bodo lahko preko spleta združili in s skupnimi močmi ustvarjali nove tehnologije. To bi po Bennettovih besedah lahko vodilo v nastanek nove generacije podjetnikov. Niti depresija namreč ne more uničiti zmožnosti spleta, da nam omogoči predstavitev in promoviranje naših talentov.
Povpraševanje po brezplačnih spletnih vsebinah bo večje kot kdajkoli. S ponujanjem teh vsebin bo težko zaslužiti, lahko pa to postane način, s katerim večja in bogatejša podjetja povečajo svoj tržni delež. Verjetno bi na ta način lahko največ pridobil Google, Microsoft bi ravno tako lahko povečal svoj vpliv, za Yahoo pa bi to lahko, glede na trenutni položaj, predstavljalo rešilno bilko. Tudi spletno trgovanje bo verjetno vedno bolj popularno, čeprav podjetje, ki upravlja s stranjo www.ebay.com, trenutno beleži upad prometa.
Vsa trenutna dogajanja v svetovnem gospodarstvu dobro opiše izjava tedna Američana Lawrencea Summersa, krivca za začetek krize (v 90. letih je bil eden od nasprotnikov predloga za regulacijo cen naftnih derivatov) in hkrati enega od tistih, ki zdaj nastali kaos rešujejo, ki je dejal: “Vsaka finančna kriza se nekoč konča – njen konec pa prinese ogromno neverjetnih priložnosti.”
V vsakem primeru – če si bo svetovno gospodarstvo hitro opomoglo od posledic finančne krize ali, če jih bomo vsi še dolgo čutili, bodo spletna podjetja od krize vsekakor profitirala, če bodo le videla priložnosti in jih znala izkoristiti.
Vir: Gigaom.com