Jutranja pisma in zahteve so očitno zmagovalna
Swiftova je pismo, naslovljeno na Apple, spisala ob 4. uri zjutraj (Vir slike: YouTube).
V tistem času je namreč Apple zagnal novo storitev pretočne glasbe Apple Music, ki ima že več kot 10 milijonov uporabnikov po svetu, glasbenikom in založbam pa sporočil, da v prvem trimesečnem obdobju, ko bodo novi uporabniki lahko preizkušali novo storitev, ne bodo dobili plačila.
Apple Music je s tem postal neposredni tekmec vsem pretočnim glasbenim storitvam, največji pa je Spotify. Svojim naročnikom bo Apple ponujal dostop do kar 30 milijonov pesmi, iskanje pa je olajšal z naprednim svetovanjem in digitalno pomočnino Siri. Naročnikon in običajnim uporabnikom ponujajo še bite na radijski postaji Beats 1, ki jo bodo vodili DJ-ji iz Los Angelesa, Londona in New Yorka. Po trimesečnem brezplačnem obdobju bomo za nabor Applove glasbe morali odšteti deset dolarjev.
Swiftova je, kot je razkrila v intervjuju za Vanity Fair, novico o neplačevanju v prvem trimesečju izvedela prek prijateljev, ki so ji poslali Applovo pogodbo. Pismo je napisala okoli četrte ure zjutraj, po tem, ko jo je razburil člen o prvem trimesečju.
V pismu je, morda se spomnite, zapisala, da jo je poteza pretresla in razočarala, saj ni v skladju s prejšnjo naprednostjo in radodarnostjo podjetja. »Ni še prepozno, da si Apple in glasbena industrija premislita. Ne zahtevamo brezplačnih iPhonov. Zato tudi vi nimate pravice zahtevati, naj vam glasbo kar podarimo,« je sklenila v pismu.
Spisala pismo ob 4. uri zjutraj
Včasih se zbudi kar sredi noči in začne pisati pesem, brez spanca pa vztraja vse dokler pesmi ne dokonča, je še razkrila v intervjuju. Podobno je bilo tudi s pismom, naslovljenim na Apple. Preden ga je objavila na Tumblrju ga je pokazala še mami, ki je očitno njena velika zaupnica.
S pismom je dosegla svoje: Apple je že naslednji dan spremenil svojo odločitev in naznanil, da bodo glasbeniki plačani tudi za brezplačno obdobje.
Spotify ignorantski, Apple zavzet
V intervjuju je spregovorila tudi o Spotifyju, kamor se je zatekla lani, in sicer z zahtevo po tem, da si pisci besedil in glasbeniki zaslužijo večji finančni delež pri predvajanju glasbe. Spotifyjevo reakcijo je označila za ironično, saj ne gre za »profitabilno storitev«, kot se je izrazila; medtem ko jo je Spotify, ki ima po svetu več kot 75 milijonov uporabnikov, ignoriral, ji je Apple prisluhnil. Apple je, pravi, z njo ravnal kot predstavnico kreativne družbe, za katero jim ni vseeno.