Kaj loči zaposlenega ekonomista od brezposelnega?

Kaj loči zaposlenega ekonomista od brezposelnega? (Vir slike: Nefiks)

Kaj loči zaposlenega ekonomista od brezposelnega?

Odgovor je neformalno pridobljene izkušnje in nekaj sreče. Tako kaže anketa, ki so jo na Zavodu Nefiks izvedli med več kot 100 delodajalci iz različnih sektorjev. Te čedalje bolj zanima, kaj mladi zares znajo, pri tem pa to, kje so znanje pridobili, ni tako zelo važno!
Kaj loči zaposlenega ekonomista od brezposelnega?

Kaj loči zaposlenega ekonomista od brezposelnega? (Vir slike: Nefiks)

Nekaj sreče

Ta je odvisna predvsem od tega, kako si je kandidat za delo uspel zagotoviti možnost predstavitve delodajalcem. V anketi delodajalci dopuščajo največ možnosti za srečanje z iskalci zaposlitve na tri načine: s prijavo na razpisano prosto delovno mesto (85 odstotkov) s pošiljanjem ponudb za delo (51 odstotkov) ter, ko kandidata kdo priporoči (46 odstotkov). To, da pa nekoga priporočijo, je odvisno od tega, koliko se je drugje že izkazal. Pomembno je, da se pri vsem, kar počnemo, maksimalno izkažemo.

Pridobljene izkušnje

Kompetence, ki jih poleg tistih, ki so jih mladi pridobili v šolah, delodajalci iščejo, so učinkovita komunikacija (65 odstotkov), sposobnost timskega dela (63 odstotkov), analitično razmišljanje (34 odstotkov) ter sposobnost trženja in prodaje (31 odstotkov). Tukaj niti med različnimi sektorji ni veliko razlik.

Uroš, ki je kompetence pridobival v Zaposlitvenem klubu za mlade: »Delodajalci iščejo tudi energijo, žar in motivacijo, saj po tem sklepajo, da si se pripravljen učiti in truditi – to je pomembno za njihov poslovni uspeh«.

Ni pomembno kje!

Delodajalcev ne zanima kje njihovi (bodoči) zaposleni kompetence razvijajo – pač pa se jim zdi najbolj pomembno to, da jih imajo. Tako je odgovorilo 70 odstotkov vprašanih v anketi, ob tem, da se jim zdi pomembno tudi neformalno izobraževanje, od tega se zdi 22 odstotkov delodajalcem ključno. 

Kompetence je potrebno primerno prikazati

Če znamo kompetence predstaviti smiselno, sistematično, na enem mestu, ter po možnosti tako, da so s strani prejšnjih delodajalcev ali mentorjev tudi potrjene – to delodajalce prepriča. Ko so jim pokazali izpis iz Nefiksa, ki vključuje vse navedeno, je samo 12 odstotkov delodajalcev izjavilo, da kandidat ne bi bil nič bolj opažen, kot drugi. Vsi ostali bi takšnega kandidata opazili, 26 odstotkov pa bi ga, če bi izpolnjeval pogoje zagotovo povabilo na razgovor.

Direktorica Zavoda Nefiks, Martina Mrakovčić: »Beleženje se splača, kar se je potrdilo že pri številnih mladih. Nefiks jih je pripeljal korak dlje, nekatere pa tudi v službo, ki je sicer ne bi dobili!«.

 Vir: Nefiks

© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki