Startup ni služba, temveč način življenja

Startup ni služba, temveč način življenja (vir: freeimages.com)

Kaj svetuje Slava Rubin, soustanovitelj Indiegogo?

Slava Rubin, podjetnik, ki je leta 2008 skupaj z Ericom Schellom in Danae Ringelmannovo soustanovil Indiegogo, spletno platformo za množično zbiranje sredstev, je tekom svoje podjetniške poti napravil številne napake. In se iz njih učil!
Startup ni služba, temveč način življenja

Startup ni služba, temveč način življenja (vir: freeimages.com)

Za Slavo Rubinom, podjetnikom, ki je leta 2008 soustanovil danes izjemno priljubljeno crowdfunding platformo Indiegogo, je zanimiva podjetniška pot. Od tedaj pa do danes je s svojim podjetjem namreč uspel doseči številne uspehe: zbrati več kot 16 milijonov dolarjev sredstev investitorjev tveganega kapitala, pridobiti več kot 9 milijonov unikatnih obiskovalcev na mesec ter k uspehu pri zbiranju denarnih sredstev pomagati več kot 100 tisočim projektom.

Pri tem je napravil kar nekaj napak, iz katerih pa se je tudi marsičesa naučil. V intervjuju za podjetniški portal Entrepreneur.com jih je razkril in za mlade podjetnike, ki se podajajo na podobno podjetniško pot, pripravil kar nekaj koristnih nasvetov.

Kot je pojasnil, bi Rubin v primeru, da bi se še enkrat podajal na podjetniško pot, zagotovo več pozornosti posvetil razvoju produkta in vprašanju, kako lahko produkt pozicionira na tržišče. Meni namreč, da prav temu dandanes večina podjetnikov posveti premalo časa, zaradi česar se pojavljajo težave pri samem trajanju gradnje produkta, pri monetizaciji in na koncu tudi pri pridobivanju mnenj potencialnih strank, s katero pa sta povezani tudi izboljšava produkta in prilagoditev ciljni publiki.

Priprava na podjetništvo: MP šola >>

Rubin, Schell in Ringelmannova so se omenjenih težav še kako zavedli, ko so se le nekaj mesecev po ustanovitvi podjetja, preko katerega so lansirali spletni portal Indiegogo, znašli v hudih težavah. Podjetje so namreč ustanovili januarja 2008, tik pred nastopom gospodarske krize, in pričakovali so, da bodo denar začeli služiti v jeseni istega leta. A kmalu so se znašli v hudem boju za preživetje, medtem pa so številna podjetja po vsem svetu že doživela svoj neslavni konec.

Nujno so morali izboljšati produkt, pridobiti pravi fokus in čim prej začeti z monetizacijo. To je pomenilo, da so morali hitro ugotoviti, česa si stranke želijo, nato pa narediti vse potrebno, da jim to tudi priskrbijo. Do tega je, po besedah Rubina, prišlo zaradi napačnega fokusa podjetniške ekipe. Ta bi se morala osredotočiti na kritične trenutke, ki so bili pred njimi, in ne poskušati reševati svetovne probleme, kar je dejansko počela. Mladim podjetnikom zato svetuje, da ne ponovijo njihove napake, ki bi jih z malce smole lahko stala tudi podjetja!

Rubin je še poudaril, kako pomembno je pridobivanje pravih, ažurnih informacij. Spremljanje podjetniških portalov lahko močno pripomore k temu, še veliko bolje pa je, da si priskrbijo mentorje ali svetovalce, ki bodo dobro razumeli njihovo situacijo in jim znali prav svetovati. Tako bodo njihove odločitve lahko boljše.

Vir: Entrepreneur.com

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki