Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje
Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje.
Varovanje zasebnosti in podatkov potrošnikov je področje, na katerega se morajo tako velika kot manjša podjetja v zadnjem času veliko osredotočati. V Združenih državah Amerike se je politika varovanja sicer nekoliko sprostila, vendar se hkrati pojavlja vedno več pobud za večjo regulacijo predvsem na ravni posameznih zveznih držav.
V Evropski uniji pa bo maja 2018 v veljavo stopila Uredba GDPR oz. Splošna uredba o varstvu podatkov (angl. General Data Protection Regulation, GDPR), ki na področje varstva podatkov vnaša precej novosti.
Kako bodo omenjene spremembe vplivale na mala in srednje velika podjetja? Kakšne prilagoditve bodo potrebne? Ali bo najnovejša regulacija vplivala tudi na vaše poslovanje?
Evropa je redefinirala privolitev
V okviru Evropske unije je že bila sprejeta nova Splošna uredba o varstvu podatkov, ki bo stopila v veljavo 25. maja 2018. Uredba varovanje podatkov definira precej široko, saj je v njej na primer zapisano: »Načela varstva podatkov bi se morala uporabljati za vse informacije v zvezi z določenim ali določljivim posameznikom.«
GDPR prav tako korenito spreminja pravila, ki se navezujejo na transparentnost in privolitev pred uporabo osebnih podatkov. Za podjetja bo posebej zahteven izziv pridobivanje privolitve, saj so pogoji v povezavi s privolitvijo po novem precej zaostreni. Ključne točke problematike so oblika privolitve, specifičnost privolitve in vsebine, na katere se privolitev nanaša.
Omejitve med drugim vključujejo prepoved pogojevanja določenih storitev z dajanjem privolitve in prepoved pridobivanja ene same privolitve za različne namene. Privolitev mora biti dana posebej, ne v sklopu dolgoveznih pogojev uporabe. Poleg tega mora biti preklic privolitve tako enostaven kot sama privolitev.
Vpliv na lokalno iskanje in trženje
Naštete spremembe bodo pomembno vplivale na poslovanje podjetij in sam trg. V nadaljevanju tako predstavljamo sedem načinov, kako bo varovanje zasebnosti in podatkov spremenilo lokalno iskanje in trženje.
1. Cena trženja bo narasla
Podjetja bodo morala porabiti več sredstev za zagotavljanje skladnosti z novo, strožjo ureditvijo na področju varstva podatkov. Nova ureditev prinaša tudi večjo izpostavljenost javnemu nadzoru in zasebnim tožbam.
Poleg tega strokovnjaki predvidevajo tudi zmanjšanje ponudbe podatkov, ki bi jih lahko uporabili tržniki. Potrošniki se bodo namreč na nove zahteve po izrecnem pridobivanju privolitve lahko odzvali tudi z zavrnitvijo oziroma prepovedjo shranjevanja in uporabe svojih podatkov.
Zapisano tako pomeni, da se bo zbiranje, pridobivanje, uporabljanje in nakupovanje podatkov podražilo.
2. Ciljno trženje bo oteženo
Zaradi zmanjšanja količine podatkov bo upadla tudi natančnost. Če bo na primer manj posameznikov delilo svojo lokacijo, bo moralo podjetje razširiti svoje ciljno področje, če bo želelo pridobiti zadostno število kontaktov oziroma potencialnih strank.
Učinkovitost ciljnega trženja bo prizadela tudi zmanjšana možnost določanja ciljnih skupin. Predvidevanje nakupov in drugih dejanj bo seveda manj natančno, če bodo imeli algoritmi na voljo manj podatkov o vedenju posameznikov.
3. Večja podjetja bodo spet postala bolj konkurenčna
Kvaliteta podatkov je izjemno pomembna, predvsem za manjša podjetja, ki želijo na trgu konkurirati večjim in bolj uveljavljenim organizacijam.
Strožja ureditev na področju varovanja podatkov pa bo koristila večjim podjetjem, ki imajo na voljo dovolj sredstev za prilagoditev na spremembe. Poleg tega bodo imela večja podjetja še vedno zagotovljen dostop do podatkov, četudi se bodo ti podražili in postali manj dostopni za manjše igralce na trgu.
4. Google in Apple bosta postala še močnejša
Google in Apple imata prek svojih mobilnih operacijskih sistemov močan vpliv na varovanje zasebnosti uporabnikov. V pametne mobilne telefone je vgrajenih mnogo aplikacij, ki jih uporablja ogromno ljudi in ki so hkrati ključnega pomena za lokalno iskanje in trženje – na primer zemljevidi in iskalniki. Uporabniki takšne aplikacije in funkcije pogosto razumejo kot osnovne storitve in brez razmišljanja sprejmejo pogoje uporabe.
Mobilna operacijska sistema Android in iOS služita tudi kot platformi za aplikacije drugih razvijalcev in nadzorujeta privolitve uporabnikov za shranjevanje in uporabo podatkov, kot je lokacija.
5. Blagovne znamke z neposrednim dostopom do podatkov bodo zasedale najboljša oglasna mesta
Nekatere blagovne znamke imajo neposreden dostop do potrošnikov in takšen doseg, da lahko ponujajo oglaševalske rešitve tudi tretjim osebam, še posebej tistim, ki so povezane z osnovno storitvijo ali ponudbo same blagovne znamke.
Takšne blagovne znamke lahko na preprost način dosežejo svoje stranke in pri tem ne kršijo pravil o varstvu podatkov. Njihove točno določene ciljne skupine so tako izjemno zanimive tudi za druga podjetja. To pomeni, da bodo za takšna oglasna mesta pripravljeni porabiti precejšnje zneske.
6. Učinek GDPR izven Evropske unije
GDPR bo pomembno vplival tudi na lokalna podjetja in tržnike, ki niso povezani z evropskimi potrošniki. Večja podjetja, ki se bodo morala prilagoditi strožji evropski zakonodaji, se bodo soočala z izzivom oblikovanja različnih pogojev za ameriške in evropske stranke. Posledično bodo morda prevzela enotna pravila glede zasebnosti in varnosti podatkov.
Lokalna podjetja, ki se zanašajo na podatke tretjih oseb ali uporabljajo storitve svetovnih podjetij, bodo soočena s strožjo regulacijo glede varstva podatkov v okviru pogojev uporabe. Kot smo že zapisali, lahko prilagoditve povzročijo pomembne spremembe v delovanju podjetij.
7. Bodo regulativne ovire manjšim podjetjem onemogočile vstop na trg?
Večja podjetja, ki bodo prostovoljno sprejela strožjo ureditev na področju varstva podatkov, bodo podpirala tudi zakonodajne spremembe na tem področju. Prav to bo lahko namreč zanje predstavljajo konkurenčno prednost pred podjetji, ki še niso uvedla strožjega varovanja zasebnosti.
Zakonodajne spremembe, ki povečujejo stroške poslovanja ali zahtevajo določene prilagoditve, lahko tako služijo tudi kot ovira zagonskim podjetjem ali podjetjem, ki želijo širiti področje svojega delovanja, pri vstopu na trg.
Zaključek
Razumevanje opisane tematike in njenih potencialnih vplivov na vaše podjetje vam bo pomagalo pri sprejemanju odločitev in prilagajanju poslovne strategije. Ne odlašajte in še danes začnite razmišljati o prilagajanju svojega delovanja novi, strožji ureditvi na področju varovanja zasebnosti in podatkov potrošnikov.
Vir: Search Engine Land