Pred nami je obdobje kuponov. Z zgodovinsko visoko nezaposlenostjo in nestabilnostjo gospodarstva, ki močno vplivata na zapravljanje potrošnikov, je skromen kupon vstal od mrtvih.
Med potrošniki so priljubljeni tako klasični kuponi, ki jih je potrebno izrezati iz revij ali časopisov, kot tudi nove spletne opcije, ki vključujejo dostavo preko spleta, elektronske pošte, socialnih omrežij in mobilnih telefonov. Uporaba kuponov se je v ZDA v zadnjem četrtletju leta 2008 povečala za deset odstotkov, kar je sploh prvi porast po zgodnjih devetdesetih letih. Po besedah podjetja Inmar je leta 2009 število uporabljenih kuponov preseglo tri milijarde. Še več, uporaba natisnjenih kuponov (ljudje natisnejo spletne kupone in jih unovčijo v trgovinah) je v prvi polovici leta 2009 narasla za 308 odstotkov, v istem času pa je bilo unovčenih 10 milijonov digitalnih kuponov, kar je 25 odstotkov več kot lansko leto.
Potrošniki, občutljivi na cene, želijo različne ponudbe in dogovore, česar se več kot očitno zavedajo pri pametnih lokalnih podjetjih, saj s kuponi privabljajo nove stranke in obdržijo obstoječe. Kuponi so preprost in poceni način, kako pritegniti pozornost morebitnih kupcev. Spletni kupon je relativno lahko izdelati (več v nadaljevanju), a težave lahko nastanejo pri njegovi distribuciji. Potrebna je dobro načrtovana strategija, da bo vaš poslovni kupon opazilo kar se da največ ljudi.
Kaj je spletni kupon?
Preden se posvetimo konkretnim nasvetom, kako kupone izdelati, jih predstaviti javnosti in slediti njihovi uspešnosti, se osredotočimo na navidez preprosto vprašanje: Kaj je spletni kupon? Spletni kupon lahko pomeni mnogo stvari. Lahko gre za manjšo oglasno pasico, ki nam ob primeru klika na njo ponuja določen odstotek popusta. Lahko gre za različne popuste, ki se ponujajo preko elektronske pošte, spleta, telefona ali pa kar v trgovini.
Celo kuponi, ki jih moramo natisniti in jih prinesti v trgovino, dandanes niso nič kaj posebnega. Vse bolj se uporabljajo tudi časovno omejene ugodnosti, ki so ponujene zgolj “prijateljem” podjetja na Twitterju ali Facebooku. Ne glede na to ali ste kupone že kdaj uporabili ali ne, je sedaj pravi čas, da se podate v te vode. Zadnje raziskave pri podjetju Prospectiv namreč pravijo, da bi okoli 80 odstotkov potrošnikov več uporabljalo kupone, če bi jim bili na voljo kar preko spleta.
Izdelajte lasten kupon.
Pri prvem koraku izdelove spletnega kupona se je potrebno odločiti za velikost popusta, ki ga želite ponuditi. Seveda je potrebno tudi določiti, kako dolgo bo posebna promocija sploh veljala. Bodite jasni in neposredni: “10 % popusta ta teden” ali “Samo danes dobite dva za ceno enega”. Sedaj je čas, da se posvetite sami izdelavi.
Obstaja mnogo strani, ki so namenjene izdelavi kuponov za velika podjetja (na primer coupons.com ali Redplum), a niso primerna za manjša podjetja. Slednja morajo s svojimi promocijami doseči točno določeno lokalno občinstvo, torej je bolj logično, da svoj kupon izdelajo na straneh Craigslist ali Local.com, ki lokalnim podjetjem omogočata izdelavo in distribucijo kuponov že s samo nekaj kliki. Kupon lahko izdelate tudi preprosto tako, da svojo ponudbo razpošljete preko elektronske pošte.
Distributirajte vaš spletni kupon.
Ko ste končno izdelali vaš kupon, je čas za distribucijo. Če vaši lokalni poslovni kuponi ne pridejo v roke lokalnih potrošnikov, potem niste naredili nič, kajne? Tukaj je nekaj brezplačnih ali poceni načinov, kako lahko manjša podjetja distribuirajo spletne kupone.
1. Kupon preko elektronske pošte pošljite strankam, ki jih imate na seznamu. Prejemnikom dovolite, da kupon natisnejo in ga prinesejo v vašo trgovino ali pa naj preprosto omenijo, da so prejeli sporočilo o popustu.
2. Blogajte o tem. Četudi imate le nekaj potrošnikov, ki prebirajo vaš blog, bodo objave o ugodnostih spodbudile nova naročila in privabila še več bralcev.
3. Vaš kupon objavite na spletnih poslovnih imenikih ali socialnih omrežjih, ki bodo kupone avtomatsko pošiljale izbranemu občinstvu preko omrežij lokalnih strani in socialnih kanalov kot so Facebook, Local.com in Valpak.
4. Če imate podjetje, ki ponuja storitve, naslednji nasvet velja še posebej za vas. Ustvarite objavo z vašim popustom na Craigslist v primerni poslovni ali storitveni kategoriji. Tudi preprosti tekstovni kuponi bodo delovali.
5. Na vašo spletno stran dodajte oglasno pasico s kuponom, ki bo slednjega na blagajni avtomatsko uporabila. Da bi to delovalo, boste potrebovali nekakšen transakcijski sistem, ki omogoča, da s klikom na oglasno pasico s kuponom uporabite omenjen popust ali druge ugodnosti.
6. Uporabite račun na Twitterju ali Facebooku in prijateljem ali privržencem ponudite posebne ugodnosti. Prepričajte se, da so vaše ponudbe očarljive in da bodo vašim privržencem dale vedeti, da so nekaj posebnega. Nenazadnje vam “sledijo” z namenom, da bi dobili posebne ponudbe in notranje informacije.
7. Kupite plačane oglasne pasice, ki bodo promovirale vaše popuste na različnih lokalnih omrežjih.
8. Posnemite kratek video posnetek, ki bo predstavljal vaše podjetje in ga objavite na YouTube-u. Videu dodajte tekst, ki bo uporabnikom, ki so ga videli, ponujal posebne ugodnosti. Seveda ne pozabite povezave do video posnetka dodati na Facebook, Twitter in vaš blog.
9. Naj vaši kuponi postanejo viralni. Omogočite, da si jih bodo ljudje med sabo delili. Poskusite s ponudbami kot so “20% popusta, ko nam pripeljete novo stranko” ali “Pripeljite tri prijatelje in vsem bo na voljo 20% popusta”. Vsak kupon, ki ga pošljete preko elektronske pošte, Twitterja ali Facebooka ali pa ga preprosto objavite na spletu, mora vsebovati posebno povezavo, preko katere lahko posamezna oseba kupon pošlje tudi svojim znancem in prijateljem. Statistika kaže, da deljenje predstavlja kar 33% prometa na spletu, zato je nujno, da so vaši kuponi deljivi.
10. Poskusite z družabnimi nakupovalnimi stranmi. Stran, kot je na primer Groupon, omogoča podjetjem, da kupone ponudijo lokalnim potrošnikom, ki pa so unovčljivi le v primeru, če se na popust prijavi določeno število ljudi. Torej gre za zelo dober način, kako privabiti večje število novih potrošnikov.
Za katerokoli kombinacijo se boste že odločili, ne pozabite na tradicionalne metode, ki so prestale časovni test. Na primer, na blagajni pult nastavite natisnjene kupone, vaše ponudbe razpošljite preko pošte in podobno. Čeprav spletni kuponi pridobivajo na priljubljenosti, tradicionalnih preizkušenih metod ne gre zanemariti. Še vedno delujejo in bodo povečale vašo prodajo.
Merite uporabo.
Kuponu mora po določenem času vedno poteči rok. Ko enkrat ponudba ni več na voljo, je čas, da izmerite, kako dobro se je obnesel pri prodajah. Če imate transakcijsko spletno stran, uporabite Google Analytics ali kakšnega drugega oskrbovalca z analizami, s katerim boste ugotovili, koliko ljudi je kliknilo na kupon in koliko iz med teh klikov je vodilo k prodajam.
Tudi YouTube vam bo pokazal, koliko ljudi si je ogledalo vašo video promocijo. Obrnete se lahko tudi k drugim, bolj “primitivnim” metodam sledenja uporabi kuponov. Preprosto vprašajte kupce, kje so videli oglaševati vaše kupone in si zapisujte njihove komentarje, ki jih lahko kasneje primerjate med sabo. Iščite vzorce in se v prihodnosti ravnajte po njih.
Uporabite kupone za grajenje zaupanja.
Kot zadnje si morate zapomniti, da kuponi niso le enkratna kupčija. Imajo potencial, da ustvarijo trajajočo zvestobo potrošnikov. Zapomnite si, da vas bo v povprečju stalo devetkrat več, če na svojo stran pridobite novega potrošnika kot če bi obdržali starega. Vsakokrat, ko potrošnik unovči kupon, je za vas priložnost, da se z njim povežete na osebnem nivoju.
Vprašajte jih za elektronske naslove ali pa jih pripravite do tega, da na spletu napišejo oceno vaših izdelkov ali storitev, ki jih ponujate. Poprosite jih, da vam sledijo na Twitterju ali pa, da se pridružijo vaši Facebook strani. Seveda morate vedno nadaljevati z zanimivimi ponudbami in posebnimi ugodnostmi. Prepričajte se, da vaše potrošnike nagrajujete z vrednimi in uporabnimi stvarmi. Ne zasipajte jih z neželeno elektronsko pošto, temveč jim ponudite očarljive, točno premišljene ponudbe, ki bodo negovale odnose z njimi.
Poskusite s posebnimi edinstvenimi promocijami. Na primer, pošljite kupone le vašim najbolj zvestim potrošnikom ali vašo trgovino le za njih odprite uro prej kot običajno, jih pričakajte s kavo in rogljički ter jim ponudite 15 % popusta na vse izdelke. Mnoga manjša podjetja, ki ponujajo visoko kakovostne izdelke ali storitve, pogosto napačno mislijo, da kuponi razvrednotijo njihovo poslovanje in jih predstavljajo v slabši luči. Kot da nikakor ne morejo prodati izdelkov. To ne drži. Pravzaprav so kuponi ponovno v modi.
Potrošniki se te dni trdno oklepajo svojih denarnic in bodite prepričani, da se njihovo vedenje še lep čas ne bo spremenilo. Obstaja cela vrsta brezplačnih ali poceni orodij, ki manjšim podjetjem pomagajo pri ponudbah potrošnikom. S pravilno distribucijo vaših spletnih kuponov boste povečali prodajo, izboljšali zvestobo potrošnikov in se nekoliko otresli konkurence še pred obnovo gospodarstva.
Vir: Mashable