
Tjaša Deu in Nejc Svete sta pred dvema letoma na potovanju na Kitajsko dobila idejo za lastno podjetniško idejo. Raziskala sta konkurenco, opravila analizo ali si trg dejansko želi naročniškega paketa, namenjenega za ženske. Nastala je zgodba MeTime (Vir slike: MeTime).
Obrvi se mu niso vihale zaradi začudenja, bile so naznanilo, da se približuje nov mejnik v njunem življenju. Ravno v tistem času so bili naročniški mesečni modeli izredno priljubljeni v tujini in bilo je le še vprašanja časa, kdaj bo trend zajel tudi Slovenijo. Par se je zamislil in vprašal: zakaj ne bi Slovenkam ponudila mesečne dostave vložkov?
Ob vrnitvi v Slovenijo sta zavihala rokave in naredila raziskavo trga. Počasi je nastal MeTime, naročniški paket, namenjen ženskam v tistih dneh. »V Sloveniji so trgovine naša najbližja konkurenca, ki ponujajo enake vložke kot mi. Ne ponujamo pa enake storitve in izkušnje, zato z njimi niti ne poskušamo tekmovati,« nam je zaupala Tjaša, vlogerka in zmagovalka izziva Top4 s Tjašo Kokalj (na sliki spodaj, vir slike: MeTime).
Vodilo: paket za nižjo ceno in večjo vrednost za uporabnico
Tujina je na tem področju bolj pisana, vseeno pa enakega modela nista uspela najti. Razlike nastajajo predvsem iz vidika nabora tamponov in vložkov, ki jih ponujajo, pripoveduje Tjaša, saj se priljubljenost znamk glede na države razlikuje. »Razlikujejo se tudi po pristopu – mi si želimo ponuditi kar najbolj oseben stik,« zato na vsa vprašanja, pa naj si gre prek elektronske pošte ali družabnih medijev, odgovarja Tjaša. Sogovornica izpostavi še eno razliko – cenovni vidik. Zakaj bi ženske plačale 25 evrov za 25 tamponov, eno majhno čokolado in majhno vrečko piškotov, kot to oblikuje konkurenca? Zato se poskušata s svojimi dobavitelji dogovoriti za kar največje popuste, ki se lahko prenesejo v nizko ceno paketov in večjo vrednost za uporabnico.
Kaj torej ženska potrebuje v tistih dneh? Čokolado in še enkrat čokolado, v smehu pove Tjaša. In seveda čas zase. »Zato vsak mesec skrbno premislimo, kaj bomo dali v škatlico. Obvezni sestavni deli so tako čokolada, čaji in kos nakita, glede na del leta pa priložimo še svečke, mila, kozmetiko in podobne izdelke,« razkriva vsebino paketa MeTime.
Tudi tujina je v njunih mislih, po trenutnih načrtih naj bi se onstran slovenskih meja širila konec tega leta. »Raziskav na tujih trgih še nisva delala, se pa poigravava z idejo, da bi lokalizirala ponudbo vložkov in tamponov, kjer bo to potrebno, dodatke pa pustila enake – vedno je zabavno dobiti prigrizke iz drugih držav, ki niso na voljo v redni ponudbi v trgovinah,« pripoveduje.
Februarja razprodala vse pakete
Tjaša in Nejc za letos (na trgu sta s svojim produktom od februarja letos) načrtujeta okoli 20 tisoč evrov prihodkov. »Glede na to, da do danes v oglaševanje nismo investirali praktično nič, se nama zdi rast realna, saj imava še ogromno potenciala.« Trenutno izkoriščata predvsem organski doseg prek družabnih omrežjih, že z naslednjim mesecem pa bosta začela s Facebook oglaševanjem.
Kaj se skriva v mesečnih paketkih MeTime (Vir slike: MeTime)?
»Naročnic imava iz dneva v dan več. Je pa naš poslovni model mesečne dostave še relativno nov in nepoznan, zato se veliko žensk odloči za naročilo za en mesec,« zato si v prihodnje študenta želita čim več naročnin za obdobje treh ali šestih mesecev, s tem pa lažje načrtovanje paketov in dogovarjanje z dobavitelji. S ponosom povesta, da jima je februarja uspelo razprodati vse predvidene škatle.
»Vsak bi moral vsaj enkrat izkusiti …«
Medtem ko njun projekt počasi prerašča začrtane okvirje, pa mlada podjetnika posvečata čas tudi študiju. Ko je le možno, vsako prosto minuto namenita svojemu projektu. »Pri izvedbi lastnega projekta se ogromno naučiš,« s tem pa vse bolj postajaš zanimiv za trg (in delodajalce), pravi Tjaša.
»Glavni razlog pa je bil, da sva spoznala, da lahko le z lastnim podjetjem ustvariš nekaj večjega. Vsak bi moral enkrat izkusiti občutek, ko dobiš prvo stranko, prejmeš prvo plačilo, prve dobre komentarje. Takšne stvari ti dajo potrditev, da si na pravi poti in da imaš pozitiven vpliv na življenje drugih ljudi,« pripovedujeta mlada podjetnika, ki sta marsikatero nujno stvar (spletna stran, predstavitveni filmček) naredila kar sama.
Na izbor Mladi podjetnik leta se lahko prijavite vse do 31. maja letos (do polnoči). Šestega junija bodo člani komisije izbrali deset polfinalistov, tri dni pozneje pa bodo potekali javni pitchi, ki se jih lahko udeleži vsakdo. Trinajstega junija bo komisija izbrala pet finalistov, končna odločitev pa bo padla 16. junija. Zelo pomemben del ocene predstavlja tudi javni pitch na dan razglasitve zmagovalca.
Na izbor se lahko prijavite sami, v kolikor pa poznate osebo, ki bi lahko osvojila letošnji naziv, pa jo lahko tudi nominirate (oseba mora ustrezati pogojem za prijavo) in nam tako pomagate najti domače podjetniške talente! Zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta čaka medijska izpostavljenost in nagradni sklad v vrednosti kar 20 tisoč evrov.