
Spišite načrt, od katerega boste odnesli največ (slika: buzzle.com)
Marketinški načrt
Razvoj marketinškega načrta je težak in zahteva dobršno mero raziskav. Marketinški načrt se začne s tržnimi raziskavami. Pri prvem koraku je potrebno ovrednotiti, kakšno mišljenje imajo potrošniki o vašem izdelku. Kaj jim je na njem všeč in kakšne spremembe bi radi videli? Preko komunikacije s končnimi uporabniki boste lahko razumeli, kaj le-ti pričakujejo od izdelka, kakšne so njihove točne potrebe in kako jih lahko izdelek najbolje zadovolji. Raziskava trga vam prav tako pomaga analizirati prednosti in slabosti vašega izdelka, ugotovite pa lahko tudi, kaj so vaše potencialne priložnosti in katere nevarnosti prežijo na vaš trenuten izdelek na trgu.
Ko se tržna raziskava uspešno izpelje, boste imeli približno predstavo o tem, kaj uporabniki menijo o vaših produktih in kakšne spremembe je potrebno vpeljati v vašo končno ponudbo izdelkov. Tržna raziskava vam bo prav tako pomagala začutiti utrip tržišča in razumeti, kako potrošniki vidijo vaš izdelek. Tako boste lahko zanj ustvarili dobro marketinško strategijo.
Naslednji zelo očiten korak je konceptualizacija marketinške strategije. Za katera orodja in sredstva se odločiti? Katere komunikacijske kanale je potrebno izkoristiti, da bi dostavili oglaševalsko sporočilo? Koliko vas bo to stalo? In najpomembneje, koliko porasta pri dohodkih pričakujete po tem, ko je bila marketinška strategija uspešno izvršena?
Torej, kaj je marketinški načrt? Je povzetek vseh zgoraj omenjenih podrobnosti.
Šablona marketinškega načrta
Tukaj je primer marketinškega načrta, ki pojasnjuje, kaj naj bi bila njegova vsebina.
Poglavje ena: predstavitev
Prvo poglavje marketinškega plana razkrije cilje načrta in povzame, zakaj je marketinški načrt na meji tega, da se bo izboljšal oz. spremenil. Razkrijejo se tudi ključni dogodki, ki bodo prispevali k dovršitvi načrta.
Poglavje dve: analiza tržišča
Uvajanje v tržne analize in raziskave, ki so bile izvedene poleg jedrnatega povzetka o orodjih, ki so bila uporabljena. Marketinška analiza prav tako vzpostavi povzetek prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti, ki jih mora podjetje pri svojih izdelkih vedno imeti v mislih (ti. SWOT analiza). Sekcija marketinške analize daje rezultate marketinških raziskav, ustvari zaključke in pregleda korake, ki se morajo ubrati kot naslednji.
Poglavje tri: marketinška strategija
Marketinške raziskave so zagotovo prinesle na površje nekatere zelo ključne probleme in rešitve zanje. Te je potrebno upoštevati v marketinški strategiji, ki bo izvršena. Slednja bo ponudila pot, kako nasloviti te probleme in ojačati pozicijo izdelka na tržišču.
Poglavje štiri: proračun
Brez dvoma je proračun podjetja eden izmed najpomembnejših delov marketinškega načrta. Če pogledamo iz perspektive uprave, mora le-ta vedeti, koliko bo morala zapraviti za svojo novo marketinško strategijo. Hoteli bodo vedeti točno številko in če se jim sploh izplača. Proračun bo seveda povedal, koliko in za kaj se naj denar zapravi.
Poglavje pet: ovrednotenje in kontrola
Pove vam, kako marketinški oddelek dela na kontroliranju in nadziranju poteka projekta. Postaviti morajo ključne datume in zagotoviti, da marketinška strategija teče po načrtu.