Aktualni razpisi: 5 novosti

Aktualni razpisi: 5 novosti. (Vir slike: sxc.hu)

Kako ustvariti donosno poslovno idejo?

Za profitabilno unovčenje vaše ideje morate najprej razumeti dodano vrednost, ki jo z novim produktom nudite potrošnikom in oceniti koliko bodo potrošniki bili pripravljeni plačati za vaš produkt. V nadaljevanju si preberite primer Starbucks kave.
Aktualni razpisi: 5 novosti

Aktualni razpisi: 5 novosti. (Vir slike: sxc.hu)

Inovativno podjetništvo je v grobem reševanje problemov, vendar je to zgolj polovica zgodbe. Druga polovica je, kako to idejo unovčiti.

Kateri trije faktorji sestavljajo vrednost vašega produkta?

  1. Stroški proizvodnje – koliko vas bo stalo, da proizvedete nek proizvod oz. opravite neko storitev?
  2. Kakšno ceno postaviti za vaš produkt, da bo le-ta odražala pravo vrednost produkta za kupce?
  3. Cena – koliko bodo vaši kupci pripravljeni plačati za vaš produkt?

Nizki stroški prodaje in višja cena, ki jo lahko postavite vam bo prinesla največ donosa.

Primer kave s sojinim mlekom v Starbucks

V kolikor bi želeli prodajati kavo s sojinim mlekom v Starbucks, potem morate oceniti vse zgoraj naštete faktorje. Najlažje začnete pri stroških proizvodnje. To so neposredni stroški, kot npr.: stroški kavnih zrn, sojino mleko in papirnate skodelice za kavo. Poleg tega morate upoštevati tudi posredne stroške, kot so stoli, mize, ostalo pohištvo, oglaševalske akcije, itd. Stroški proizvodnje ene skodelice kave pri Starbucks so ocenjeni na 1, 75 USD.

Zaključili smo prvi korak in sedaj je čas za naslednjega. V drugem koraku moramo oceniti, koliko je ena skodelica kave vredna za kupca. Seveda se te ocene razlikujejo od kupca do kupca. Nekdo, ki je resnično odvisen od jutranje kave, bo za skodelico te opojne pijače pripravljen plačati mnogo več, kot nekdo, ki kavo pije zgolj občasno.

Da bi ugotovili, koliko so potrošniki pripravljeni plačati za skodelico kave s sojinim mlekom lahko izvedete anketo, poglobljene intervjuje, fokusno skupino ali pa pogledate cene ostalih toplih mlečnih ali kavnih napitkov.

Ocenjeno je, da so kupci pri Starbucks pripravljeni plačati 5 USD, stroški proizvodnje pa so 1,75 USD. Sedaj se lahko vprašamo – kakšna je optimalna cela za skodelico kave s sojinim mlekom. Starbucks za skodelico kave računa približno 3,85 USD.

Zgodovina dokazuje kako pomembno je to ceno izračunati že na začetku, saj je mnogo podjetnikov, ki tega niso storili čakal propad. V kolikor imate novo poslovno idejo nikar ne pozabite najprej oceniti zgoraj omenjenih faktorjev, saj boste na tak način dovolj hitro ugotovili, kje je vaša ideja šibka in popravili napake (npr. dodatno znižali stroške proizvodnje). Lahko se zgodi, da pridete do zaključka, da vaši kupci niso pripravljeni plačati dovolj za vaš produkt. V takem primeru morate poiskati drugo ciljno skupino.

Vir: entrepreneur.com

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki