
Imate inovatorsko žilico?
Mnogi inovatorji se sprašujejo, kako tržiti svojo novo storitev ali idejo in obenem zavarovati svojo intelektualno lastnino. Prav ta teden je neka ženska tožila
revijo Victoria’s Secret, ker naj bi tam zavrnili njeno idejo, nato pa
jo kot svoj izdelek ponudili trgu. Takih primerov je nešteto, a
obstajajo tudi primeri uspešnih partnerstev med inovatorji in velikimi
podjetji.
Prvi korak pri uspešnem varovanju intelektualne lastnine
je v podpisu pogodbe o zaupnosti, gre za dogovor o nerazkritju informacij. Ta se podpiše pred začetkom dogovorov s
podjetjem in obe strani zavezuje k nerazkritju na novo pridobljenih informacij, razen v primeru, da pride do vzajemnega sodelovanja. Če
podjetje takoj želi izvedeti vse podrobnosti o vaši ideji, je to
ponavadi slab znak. Tovrsten dogovor lahko najdete tudi na našem portalu.
Doug Armstrong, katerega podjetje TyraTech se ukvarja z
insekticidi iz naravnih olj, je razvil uspešno tehniko varovanja
intelektualne lastnine. Od potencialnih partnerjev zahteva formalno
sodelovanje na ravni menedžmenta in investiranje v razvojne projekte, ki
koristijo obema stranema. Vsi pogoji sodelovanja morajo biti zapisani v
partnerski pogodbi, zavrne pa partnerstva s podjetji, ki se z njim ne
želijo sestati vsaj enkrat mesečno.
V primeru, da s podjetjem pride do sodelovanja, dotično
podjetje pridobi licenco za trženje produkta. Pri tem je
pomembno, da tudi inovator obdrži pravico do trženje lastnega
produkta, v nasprotnem primeru je morda bolj ugodna popolna prodaja
produkta. Zelo pomembno je, da ima podjetje izdelan načrt razvoja in je
finančno zavezano k trženju vašega produkta. Nekaj vam o podjetju lahko
pove tudi pregled zgodovine njegovega poslovanja.
Vir: CNN Money