Katere prednosti imajo evropski startupi v Silicijevi dolini?

Zadnje čase se v svetu startup podjetništva širi mnenje, da je uspeti v Silicijevi dolini razmeroma enostavno. Podjetniki menijo, da bodo zgolj vkorakali v Silicijevo dolino in v tednu ali dveh od tamkajšnjih investitorjev pridobili potrebna denarna sredstva za svoje mlado podjetje.
Startup ni služba, temveč način življenja

Startup ni služba, temveč način življenja (vir: freeimages.com)

To pravzaprav ni nič nenavadnega, saj mediji dandanes vsakodnevno poročajo o uspehih startupov, le redko pa o njihovi težki poti, ki so jo pred tem morali prehoditi. Na prvi pogled se tako zdi, da investitorji tveganega kapitala v Silicijevi dolini komaj čakajo na prihod startupov, v katere bodo lahko investirali svoja sredstva. Kar pa seveda ne drži.

Da bi poizkusili svojo srečo, se v deželo onkraj luže velikokrat podajo tudi slovenski podjetniki. Jugoslav Petković, izkušen poslovnež in investitor, ki se v podjetniških vodah giblje že odkar je dopolnil 18 let, je na svojem spletnem blogu ocenil situacijo in zapisal ugotovitve glede prednosti, ki jih imajo startupi iz Evrope v primerjavi z njihovimi ameriškimi tekmeci pri pridobivanju sredstev tveganega kapitala.

Meni, da imajo kar nekaj prednosti: v Evropi je moč najti številne tehnološke talente; startupi v Silicijevo dolino prenesejo poslovne modele, ki so že preverjeni na evropskem trgu z več kot 400 milijoni potencialnih strank; Evropejci so veliko bolj ozaveščeni kot Američani glede varovanja zasebnosti in osebnih podatkov.

Poleg tega pa imajo startupovci iz Evrope še eno veliko prednost: podjetniki, ki ustanavljajo startup v tako majhni državi, kot je Slovenija, morajo o širitvi razmišljati pravzaprav že od same ustanovitve dalje, zato podjetje že od temeljev zgradijo temu primerno.

Prav tako drži, da morajo podjetniki iz držav s tako majhnim tržiščem, kot je Slovenija, razviti veliko količino znanja o tako rekoč vseh področjih: to pomeni, da se ne morejo specializirati. Ne glede na to, ali so po izobrazbi dizajnerji, arhitekti ali programerji: kot startupovci morajo nujno imeti tudi znanje s številnih drugih področij. Resda imajo kot generalisti šibko znanje iz številnih področij in ne bogato znanje iz zgolj enega področja, a to je v startup podjetništvu izredno pozitivna stvar, saj omogoča delovanje po lean metodi.

Evropski startupi prav zaradi generalizma za delovanje potrebujejo ekipo 5 ljudi, medtem ko njihovi ameriški konkurenti za isti učinek potrebujejo ekipo 10 ali 15 ljudi! Poleg tega je cena na zaposlenega, če se fokusiramo na področje jugovzhodne Evrope, veliko nižja kot v ZDA: medtem ko ima inžinir iz Slovenije plačo v višini 50 tisoč dolarjev, se plača enako izobraženega delavca v ZDA giblje okoli številke 150 tisoč dolarjev letno. Znesek, ki ga ekipa porabi za odprtje startupa v državah jugovzhodne Evrope, je torej na splošno veliko nižji, kot ga porabi ekipa v Silicijevi dolini.

Startupovci iz Evrope imajo pri iskanju investicije v Silicijevi dolini torej kar nekaj prednosti pred ameriškimi startupi. Velja naslednje:

  • evropski startupi veliko ceneje zgradijo produkt in lažje prikažejo napredek;
  • pridobivanje investicije v višini nad 500 tisoč dolarjev v južnovzhodni Evropi je redkost;
  • pridobivanje investicije (do višine 2 milijona dolarjev) v Silicijevi dolini še nikoli ni bilo enostavnejše.

To pomeni, da lahko startupovci iz Evrope izkoristijo priložnost in zgradijo poceni lean produkt, dosežejo in prikažejo napredek (kvaliteten produkt, lean metodo ter že preizkušen poslovni model na evropskem trgu) in se nato podajo v Silicijevo dolino v boj za sredstva tveganih kapitalistov.

Vir: Yougo.vc

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje