
Ključni kazalniki uspeha na družabnih omrežjih (Vir slike: Bigstockphoto.com)
Na družabnih omrežjih poznamo mnogo dejavnikov, ki prikazujejo uspešnost ne samo v finančnem, ampak bolj subtilnem smislu.
Kaj so ključni kazalniki uspeha (ang. key performance indicators oz. KPI’s)?
To so dejavniki, s katerimi ugotavljamo, ali dosegamo svoje cilje v kampanjah in strategijah. Cilji se zelo razlikujejo: povečanje števila sledilcev, prodaja izdelka, prepoznavnost blagovne znamke in podobno. Pri družabnih omrežjih so dejavniki bolj usmerjeni na nefinančne odstotke, ki pa so enako pomembni za dolgoročni uspeh.
Kako je videti lijak na družabnih omrežjih?
Da bomo lažje pojasnili dejavnike, si oglejmo, kako poteka proces, skozi katerega gre naša (potencialna) stranka. Preden nas spozna, je del široke javnosti. Nato postane naš prijatelj ali sledilec (na primer na Facebook strani) in naročnik (e-novic). V naslednji fazi jo obravnavamo kot potencialno stranko, po nakupu postane naš kupec, če je z nami zadovoljen, se spremeni v privrženca in v najboljšem primeru v zagovornika naše blagovne znamke.
Lijak na družbenih omrežjih (Vir slike: blog.bufferapp.com)
Facebookova ocena relevantnosti – novo merilo za uspešne kampanje
Kateri so najpomembnejši kazalniki uspeha na družabnih omrežjih in kaj pomenijo?
- Delež interakcije (share of engagement): primerjava stopnje interakcije z drugimi na podobnih področjih
- Delež pogovora (share of voice): delež pogovorov, ki ga imamo v primerjavi z drugimi akterji (konkurenti)
- Doseg (reach): vaša ciljna publika in potencialne stranke
- Doseg objave (post reach): ocenjeno število uporabnikov, ki vidijo del vsebine vsaj enkrat v določenem časovnem obdobju
- Interakcija (engagement): interakcije z vašo blagovno znamko: na primer všečki, komentarji in deljenja vaše objave
- Odstotek ponovnih nakupov (customer retention rate): delež strank, ki se ponovno odločijo za nakup
- Odstotek pozitivne interakcije (applause rate): število pozitivnih odzivov na vašo vsebino v določenem časovnem obdobju: všečki, +1, srčki (na Instagramu) in podobno
- Povprečna stopnja interakcije (average engagement rate): odstotek znotraj vaše ciljne publike, ki so bili v interakciji z vašo vsebino na nek način v določenem časovnem obdobju
- Povprečni odzivni čas (average response time): povprečen čas, ki ga porabimo za odziv na interakcijo uporabnika
- Stopnja komentarjev (comment rate): povprečna stopnja komentarjev, ki jih prejme posamezna objava
- Zagovorniki znamke (brand evangelists): stranke, ki so zelo aktivne v interakciji z blagovno znamko in so vaši veliki zagovorniki.
Zagovorniki znamke predstavljajo najmanjši odstotek v lijaku, a so mnogokrat zelo goreči v svoji pozitivni interakciji z našimi vsebinami. Zato je vsekakor naš cilj, da je lijak na dnu čim širši in da zberemo čim več zagovornikov, ki pozitivno vplivajo na druge.
Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.
Vir: blog.bufferapp.com
Vabimo vas na delavnico Facebook oglaševanje!
Datum: 4. 12. od 15:30 do 18:00
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>