Ko veliki junaki navdušijo več kot 8 tisoč otrok
Ekipa Malih junakov sodeluje s številnimi slovenskimi avtorji, kot so Feri Lainšček, Desa Muck in Žiga X Gobamč (na sliki. Vir slike: Matej Golob).
Zgodba Malih junakov se je začela z rojstvom njunih nečakinj. Malce naivno sta se odpravila na prve sestanke, ki so bili videti, »bolj kot prvi zmenek do ušes zaljubljenega fanta in na šoli najbolj priljubljenega dekleta.« Takšno idejo je bilo težko predstaviti, še težje pa zagovarjati njen uspeh. A ideja je bila sprejeta »tako dobro, da se je posledično spremenil tudi pogled avtorjev.« Danes tako sodelujeta s kopico priznanih slovenskih avtorjev, med njimi so Desa Muck, Feri Lainšček, ki bo sredi maja izdal personalizirano pesniško slikanico in Žiga X Gombač. »Z naklado posameznih knjig smo že dosegli trikratnike povprečne slovenske naklade otroških slikanic,« pojasnjujeta mladeniča.
Knjige v pomoč, ko otrok noče na kahlico
V treh letih sta razveselila že več tisoč otrok, večino knjig prodata v zadnjih četrtinah let. »To je za podjetje z več vidikov nezdravo, zato bomo letos predstavili nekaj novih, nesezonskih produktov, kot so denimo serija personaliziranih vzgojnih knjigic.« Na primer ko malček noče na kahlico, težko zaspi sam ali pa ko se ne želi posloviti od dude, naštevata. V pripravi je tudi prva personalizirana otroška kuharica na svetu.
Ker večino prodajo v zadnjih četrtinah let, kar je izredno nezdravo za podjetje, pripravljajo številne novosti. Med drugim tudi prvo personalizirano otroško kuharico na svetu (Vir slike: Matej Golob).
Knjigice Malih junakov najpogosteje listajo malčki do 5. leta starosti, ki najpogosteje slišijo na ime Luka, Sara, Nik, Eva, Ema, Jakob in Filip. »Seveda pa je vse več tudi eksotičnih imen, kot so denimo An, Izabela Bona, Li, Scarlett Marinka, Anathea.« Razveselila sta že več kot 8 tisoč otrok, od tega 15 odstotkov hrvaških.
Ko majhna slovenska založba stopi v stik s priznanimi nemškimi avtorji
»Hrvaški trg,« ki ga še vedno ´ovohavata´ in se predvsem učita, »je finančno občutljivejši, prav tako pa je znatna razlika v pred-, med- in poprodajni podpori.« Sosednji trg pa ni prvi tuji trg, na katerega sta vstopila s preostalimi člani ekipe. Pred dvema letoma so poskusili vstopiti na severne trge, kjer so »po domače povedano, pogoreli«. Ostala pa je zagnanost in želja po učenju, ki jo ekipa Mali junaki uresničuje tudi s sodelovanjem z bolgarskim pospeševalnikom Eleven.
Zdaj se pripravljajo na vstop na nemški trg, ki se glede na slovenskega precej razlikuje. »Prilagoditi je bilo potrebno spletni nastop, nadgraditi produkte, sestaviti koherentno ekipo in predvsem lokalizirati marketinške aktivnosti,« paradni konj njihovega nastopa pa bodo knjige, ki jih bodo izdali z nemškimi avtorji in aktivnosti, ki jih bodo izvajali v sodelovanju z njimi. Dodajata, da je že sam stik majhne slovenske založbe s priznanimi nemškimi avtorji, »svojevrsten izziv«. O »nemških« številkah ne želita govoriti, čeprav »jasno kažejo na relativno nizko verjetnost neuspeha.«
Mali junaki letos vstopajo na nemški trg. Čeprav Daradan in Melanšek ne želita spregovoriti o konkretnih številkah, pa le-te namigujejo na večjo verjetnost uspeha kot pred dvema letoma. Takrat so ob nastopu na severne trge “pogoreli” (Vir slike: Mali junaki).
Hrvaška potrebuje ponovno definicijo nastopa
V letošnjem letu v Sloveniji pričakujeta 35-odstotno rast, skupno 125 tisoč evrov prihodkov: »Ostali predvideni prihodki se razporedijo med Hrvaško, kjer bomo septembra ponovno definirali naš nastop in Nemčijo, kjer pričakujemo, da bomo z zastavljeno marketinško strategijo v prvi sezoni Male junake postavili na zemljevid otroške literature.«
Kmalu tudi personalizirane risanke!
Med področji, ki se vse bolj spogleduje z digitalizacijo, je tudi otroška literatura. Pravita, da so nanjo pripravljeni. Tako bodo še letos v Sloveniji predstavili prvo personalizirano otroško e-knjigo, pozneje, avgusta tudi na nemškem trgu: »Prav s tem namenom smo preteklih nekaj mesecev posvetili razvoju sofisticiranega sistema, ki omogoča avtomatizacijo izdelave fizičnih in e-knjig, pozneje pa bomo podoben sistem uporabili za predstavitev globalno prvih personaliziranih risank.«
Vonja knjig ne more nadomestiti tehnologija
Čeprav časopisi počasi izumirajo, sta prepričana v svetlo prihodnost otroških knjig. »Že res, da je morda otroke sila zabavno opazovati, kako krmarijo z rokami, ko jim po nedeljskem kosilu nadenemo Oculus Rift ali pa jih na hitro zamotimo z YouTube risanko na iPadu, vendar pa vonja po knjigah ne more in ne bo nadomestilo prav nič.« Pravita, da knjiga nudi precej več kot le besede in stavke v knjigi.
Gre za obliko socializacije, ki jo lahko otroci doživijo le v naročju staršev in ob sodelovanju pri skupni interpretaciji otroških knjig. »Na področju razvoja produktov odkrivamo nove možnosti personalizacije, vzporedno pa razvijamo sistem za personalizirane risanke in široko skupnost, ki bo tako otrokom kot njihovih staršem ponujala zanimive in visokokakovostne zabavne, izobraževalne in vzgojne vsebine,« zaključujeta.
Na izbor Mladi podjetnik leta se lahko prijavite vse do 31. maja letos (do polnoči). Šestega junija bodo člani komisije izbrali deset polfinalistov, tri dni pozneje pa bodo potekali javni pitchi, ki jih lahko udeleži vsakdo. Trinajstega junija bo komisija izbrala pet finalistov, končna odločitev pa bo padla 16. junija. Zelo pomemben del ocene predstavlja tudi javni pitch na dan razglasitve zmagovalca.
Na izbor se lahko prijavite sami, v kolikor pa poznate osebo, ki bi lahko osvojila letošnji naziv, pa jo lahko tudi nominirate (oseba mora ustrezati pogojem za prijavo) in nam tako pomagate najti domače podjetniške talente! Zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta čaka medijska izpostavljenost in nagradni sklad v vrednosti kar 20 tisoč evrov.