Kolumna: MVP in Ego produktnega vodje

Kolumna: MVP in Ego produktnega vodje (Vir slike: sxc.hu)

Kolumna: MVP in Ego produktnega vodje

Zadnje čase so popularni izrazi in kratice kot sta »lean startup« in »MVP«. Če se podajate v svet podjetništva in ne veste kaj to je, ne boste prepričljivi. Zanimivo mi je, kako se podjetništvo v teoriji preoblikuje in kako se spreminjajo načini razvoja aplikacij. Kaj to pomeni v praksi?
Kolumna: MVP in Ego produktnega vodje

Kolumna: MVP in Ego produktnega vodje (Vir slike: sxc.hu)

Uvod v MVP

MVP pomeni Minimum Viable Product. Gre za koncept, ki ga je opredelil Eric Ries, avtor knjige The Lean Startup. MVP konkretno pomeni, da mora izdelek ali storitev biti ob lansiranju na trg nekje med »minimum« (v smislu okrnjenih funkcionalnosti) in med »viable« (da dejansko deluje). MVP je »po domače« torej izdelek ali storitev, ki deluje, ima pa samo tiste funkcionalnosti, ki jih za to delovanje potrebuje. In čisto nič več.

Naj predstavim to na primeru: če ste izumili podstavek za kozarec, je dovolj, da ima ta le osnovne funkcije, kot je zaščita mize pred poškodbami površine. Podstavek, ki bi presegal MVP, bi imel na primer še možnost regulacije temperature pijače, prikaza imena osebe, ki ima kozarec v uporabi, itd. 

Zakaj toliko govorimo o MVP?

Zato, ker sta v hitro razvijajočem svetu potrebna agilnost in hitrost. Zato, ker nimamo časa, da dve leti razvijamo nekaj, za kar mislimo, da bo uspešno na trgu, medtem ko nas dohiteva konkurenca. Celotni koncept »lean« namreč govori tudi o tem, da je izdelek ali storitev potrebno čim prej ponuditi trgu in ugotoviti, kakšen je dejanski odziv uporabnikov. Če se osnovna ideja ne prime, se verjetno ne bo prijel niti celoten izdelek, ki z vsemi svojimi izboljšavami včasih lahko meji na znanstveno fantastiko.

Razvoj aplikacij in Ego produktnega vodje

Govorim lahko iz lastnih izkušenj, saj sem produktni vodja mobilne aplikacije confidly, ki smo jo razvijali pod mentorstvom pospeševalnika TSstartup in zanjo prejeli prvo nagrado. Aplikacija je namenjena temu, da vanjo lahko anonimno zaupate svoje skrbi.

Naloga produktnega vodje je, da načrtuje razvoj aplikacije in njene funkcionalnosti ter da se odloča, kaj bo v trenutni verziji in kaj bo predmet poznejše nadgradnje. Je ta, ki ima konstantne interne konflikte med MVP in svojim Egom ter mnenji naključnih uporabnikov.

Konflikt med Egom in MVP se mi zdi še najbolj kritičen. Aplikacija, ki jo razvijaš, je namreč tvoj projekt, tvoj »dojenček« in sploh tvoja osebna stvaritev. Je preslikava tega, kar misliš, da je najboljše in tega, za kar lahko samo ugibaš, da si uporabniki dejansko želijo. Vsi hitro pademo v začaran krog želja, kaj vse naj bi naša aplikacija vsebovala, kot startupi pa nimamo sredstev, da bi vlagali v razvoj ter raziskave in ugotavljali, kaj trg dejansko potrebuje. Zato delamo po občutku in notranjih prepričanjih. In ta občutek, ko se sreča s konceptom MVP, sproži interni konflikt.

Da bi zadevo lažje razložila, poglejmo kar konkreten primer. Ko smo prvič zasnovali confidly, smo naredili papirni prototip izdelka, ki bi ga lahko čim hitreje lansirali na trg. Vsak dan smo se pogovarjali o tem, kaj mora aplikacija vsebovati, preden gre v roke uporabnikov. Eden od primerov je bila možnost sortiranja seznamov. Vsi smo se strinjali, da je seznam potrebno sortirati po kriterijih, kot so »zadnje skrbi«, »zadnji odgovori«, »najmanj odgovorov« in podobno. Ker brez tega pač ne gre, mar ne? 

Čas, ki smo ga imeli v TSstartupu, nas je omejeval, ampak v pozitivnem smislu. Bili smo prisiljeni črtati vse, kar ni bilo nujno potrebno. Tudi sortiranje seznamov! Zakaj? Zato, ker če aplikacija sama po sebi ne bo imela uporabnikov, sortiranja nihče tako ali tako ne bo uporabljal! Bolj pomembno je bilo zagotoviti, da oddajanje vprašanj in odgovorov pravilno deluje, pa naj še tako okrnjeno zgleda. Potrebno je bilo videti, ali bo confidly sploh kdo želel imeti na svojem telefonu. Če uporabniki ne bodo verjeli, da v aplikaciji lahko anonimno zaupajo svoje skrbi, potem nam sortiranje ne bo čisto nič pomenilo.

Obvladam MVP!

Če želite obvladati MVP, se morate včasih ločiti od svojih prepričanj in si priznati, da vsega res ne potrebujete. Spomniti se je potrebno, da izdelek ni enako »jaz« in da to, da nekaj ni potrebno, ne pomeni, da nekdo zavrača del vas ali misli, da imate slabo idejo. Prav tako je pomembno, da v MVP ne vključite vsega, kar vam rečejo uporabniki, saj so tudi to zgolj njihova mnenja. Gre za prioritete in tekmo s časom. In tako je potrebno gledati na celoten razvoj.

Confidly po TSstartup

V App Store smo objavljeni 5. junija 2013 in te dni bo na voljo prva nadgradnja aplikacije. V približno 14 dneh je aplikacijo naložilo okoli 500 uporabnikov, ki so napisali več kot 220 vprašanj in 750 odgovorov, tako da so določene funkcionalnosti dobile smisel – tudi sortiranje seznamov! Če želite spremljati, kako rastemo, nam sledite na Twitterju (@confidly).

Avtorica kolumne je dr. Jelena Rašula, confidly.com.

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki