
Lekcije neuspelih startupov (Vir slike: sxc.hu)
Maja 2002 je Cooper zapustil delo investicijskega bančnika v New Yorku, saj je želel poskusiti nekaj novega. Začel je posel s svojim stricem, ki je bil lastnik desetih akrov čudovitega nacionalnega gozda v Mississippiju. Lokaciji primerno sta se odločila za posel izposoje kanujev in kajakov in ga poimenovala Soggy Bottom Canoe and Kayak Rental.
To je bil prvi start-up Cooperja, za katerega danes meni, da je bil pravi polom, saj je njega in obenem tudi njegove starše dodobra obral vseh prihrankov. Sčasoma je nad tem dvignil roke in se preselil v Silicijevo dolino, se poročil ter ima danes štiri otroke, a pomembne lekcije njegovega prvega start-upa so se mu vseeno močno vtisnile v spomin in ga naučile marsičesa za njegovo nadaljnjo podjetniško obarvano pot.
Cooper tako podaja tri ključne nasvete, pridobljene iz omenjenega start-up poloma.
Testiraj preden investiraš! (Test before you invest!)
Preden investirate v določen posel, prej nujno testirajte, če je to resnično tisto, kar potencialne stranke želijo. Copper je v posel izposoje kanujev in kajakov investiral veliko denarja, saj je bilo najprej potrebno zgraditi paviljon in ostalo infrastrukturo, nato pa še kupiti opremo: 32 kanujev in 16 kajakov, 4 prikolice in 2 tovornjaka, vse z namenom, da bi do odprtja, predvidenega 4. julija, vse bilo brezhibno.
Rezultat? Investicija se še zdaleč ni povrnila.
Včasih kljub previsoki stopnji entuziazma preprosto ni odziva!
Cooper razlaga, da v entuziazmu ustvariti odlično mesto za rekreativne kajakaše in ostale počitnikarje, s stricem nista govorila niti z eno samo potencialno stranko, niti z raznoraznimi skavtskimi društvi, mladimi krščanskimi društvi ali kakšnim univerzitetnim društvom iz Mississippija … Kot rezultat lahko na prste ene roke našteje, kolikokrat v sedmih letih sta s stricem uspela napolniti vsaj polovico namestitev.
Cooper zato danes odločno zavrača velike investicije, preden so le-te testirane v beta fazi. Vsakič, ko ga tak vzgib zagrabi, se namreč spomni bleščeče novih kanujev in praznih prikolic, samevajočih v prelepem gozdu.
Pretvarjaj se, dokler ne uspeš! (Fake it before you make it!)
Danes se Cooper zaveda, kakšnega pomena je testiranje pred samo izvedbo. Pri svojem poslu s Soggy Bottom – najemom kanujev in kajakov, se mu je na koncu posvetilo, da sta s stricem posedovala zares odlično obalo s čisto vodo, vendar nista vedela ključne stvari – manj časa bi morala posvetiti gradnji in ukvarjanju z infrastrukturo in vsak kanček napora usmeriti v to, da bi ljudi obveščala o njunem novem poslu, pošiljala povabila in se ukvarjala s prejemanjem povratnih informacij z njihove strani. Če bi pri vodenju posla vzela v obzir vse našteto, bi ta verjetno obstajal še danes, sklene Cooper.
Vir: Inc.com