Lekcija neuspelega startupa: testirajte in šele nato investirajte!

Lekcije neuspelih startupov (Vir slike: sxc.hu)

Lekcija neuspelega startupa: testirajte in šele nato investirajte!

Lekcije neuspelih startupov so pri gradnji novih vsekakor lahko izjemnega pomena. Poglejmo si nekaj nasvetov Matta Cooperja, podpredsednika največjega svetovnega 'online' delovnega mesta oDesk.
Lekcija neuspelega startupa: testirajte in šele nato investirajte!

Lekcije neuspelih startupov (Vir slike: sxc.hu)

Maja 2002 je Cooper zapustil delo investicijskega bančnika v New Yorku, saj je želel poskusiti nekaj novega. Začel je posel s svojim stricem, ki je bil lastnik desetih akrov čudovitega nacionalnega gozda v Mississippiju. Lokaciji primerno sta se odločila za posel izposoje kanujev in kajakov  in ga poimenovala Soggy Bottom Canoe and Kayak Rental.

To je bil prvi start-up Cooperja, za katerega danes meni, da je bil pravi polom, saj je njega in obenem tudi njegove starše dodobra obral vseh prihrankov. Sčasoma je nad tem dvignil roke in se preselil v Silicijevo dolino, se poročil ter ima danes štiri otroke, a pomembne lekcije njegovega prvega start-upa so se mu vseeno močno vtisnile v spomin in ga naučile marsičesa za njegovo nadaljnjo podjetniško obarvano pot.

Cooper tako podaja tri ključne nasvete, pridobljene iz omenjenega start-up poloma.

Testiraj preden investiraš! (Test before you invest!)

Preden investirate v določen posel, prej nujno testirajte, če je to resnično tisto, kar potencialne stranke želijo. Copper je v posel izposoje kanujev in kajakov investiral veliko denarja, saj je bilo najprej potrebno zgraditi paviljon in ostalo infrastrukturo, nato pa še kupiti opremo: 32 kanujev in 16 kajakov, 4 prikolice in 2 tovornjaka, vse z namenom, da bi do odprtja, predvidenega 4. julija, vse bilo brezhibno.

Rezultat? Investicija se še zdaleč ni povrnila.

Včasih kljub previsoki stopnji entuziazma preprosto ni odziva!

Cooper razlaga, da v entuziazmu ustvariti odlično mesto za rekreativne kajakaše in ostale počitnikarje, s stricem nista govorila niti z eno samo potencialno stranko, niti z raznoraznimi skavtskimi društvi, mladimi krščanskimi društvi ali kakšnim univerzitetnim društvom iz Mississippija … Kot rezultat lahko na prste ene roke našteje, kolikokrat v sedmih letih sta s stricem uspela napolniti vsaj polovico namestitev.

Cooper zato danes odločno zavrača velike investicije, preden so le-te testirane v beta fazi. Vsakič, ko ga tak vzgib zagrabi, se namreč spomni bleščeče novih kanujev in praznih prikolic, samevajočih v prelepem gozdu.

Pretvarjaj se, dokler ne uspeš! (Fake it before you make it!)

Danes se Cooper zaveda, kakšnega pomena je testiranje pred samo izvedbo. Pri svojem poslu s Soggy Bottom – najemom kanujev in kajakov, se mu je na koncu posvetilo, da sta s stricem posedovala zares odlično obalo s čisto vodo, vendar nista vedela ključne stvari – manj časa bi morala posvetiti gradnji in ukvarjanju z infrastrukturo in vsak kanček napora usmeriti v to, da bi ljudi obveščala o njunem novem poslu, pošiljala povabila in se ukvarjala s prejemanjem povratnih informacij z njihove strani. Če bi pri vodenju posla vzela v obzir vse našteto, bi ta verjetno obstajal še danes, sklene Cooper.

Vir: Inc.com

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki