Marin Medak razkril napake projekta Oivo
Prvo MP pivo v letošnjem letu je kljub pogovoru o neuspešno končanem projektu Oivo na Kickstarterju potekalo v pozitivnem vzdušju in razgaljanju napak, ki so poučne za vse ekipe, ki se še bodo odločile za kampanjo na kakšni od crowdfunding platform.
Kot sta izpostavila Marin Medak in Žiga Berce, ki je na dogodku nastopal v vlogi moderatorja dogodka, mnogim pa poznan poznan tudi kot soustvarjalec kampanje za namizno igro Tracker board game, je pred začetkom kampanje ključen nabor relevantnih medijev, ki jim ekipa lahko pošlje material. Odveč pa ni niti natančna opredelitev profila kupca izdelka, s katerim se ekipa predstavlja. Cilj kampanje na Kickstarterju vsekakor ne more biti zaslužek.
Neekološki izdelek ali izdelek z razumno uporabo?
Medak je izpostavil, da njihovega idealnega kupca predstavlja mladi poslovnež v urbanem mestnem okolju. Oivo deluje na standardne AA baterije, Marin pa dodaja, da so premalo izpostavili, da v mestnem središču nakup baterij ne predstavlja težav.
»Tudi video je bil napačen. Zgodba je bila preveč medla,« je poudaril. Med komentarji pod predstavitvijo projekta so se pojavili tudi očitki, da projekt ni ekološki. Medak je nanje odločno odgovarjal, da polnjenje z Oivom nastopi takrat, ko resnično potrebuješ polno baterijo. »Vzameš ga in uporabiš.«
Ponuditi bi morali tudi Oivo za Android
Obiskovalci dogodka, zbralo se jih okoli petdeset, so se spraševali tudi, zakaj tako ozka usmerjenost. Oivo je namreč namenjen zgolj uporabnikom iPhona 5 in poznejšim modelom. Medak pravi, da je bila to ena od napak, saj bi morali že na začetku ponuditi Oivo tudi uporabnikom pametnih telefonov z operacijskim sistemom Android: »Predvidevamo, da bi bilo tudi v tem primeru več iPhone podpornikov, saj na Kickstarterju prevladujejo.«
Začetne težave – tudi dejstvo, da so izpustili dva pomembna koncepta, t.i. travel in emergency – so poskušali prebroditi, a so se po prvem tednu medijsko že »pokurili«. 13 dni pred koncem kampanje so se odločili za prekinitev.
Skrivanje izdelka jih je stalo
Ekipa je mesec dni pred začetkom kampanje pripravila spletno stran, na kateri so počasi razkrivali vizualno podobo Oiva, prek nje pa dobili številne e-maile, na katere so ob začetku kampanje sporočili, kaj z napravico Oivo sploh lahko počnemo in kako jo je možno podpreti. »Manjkala je faza, ko povemo, kaj Oivo sploh je,« je bil kritičen Medak.
Učenje iz napak lahko prinese velik uspeh
In načrti? Med obiskovalci je završala ideja o vnovični predstavitvi na Kickstarterju, ki ni nemogoča. Žiga Berce je spomnil, da so kampanje, ki se ponovno predstavljajo, precej bolj uspešne. Med njimi je tudi trenutno najbolj financiran projekt na Kickstarterju, Coolest Cooler. Zakaj pridejo do uspeha ob vnovični kampanji? »Ker se ekipe naučijo iz svojih napak,« meni Berce.
O vnovični kampanji je spregovoril tudi Medak: »Ni vprašanje časa, ampak denarja. S tem znanjem, ki smo ga pridobili med kampanjo, vem, da bi lahko zdaj naredili veliko več.«
Med kupci so se znašli predvsem podporniki iz ZDA in Zahodne Evrope. Natančnega števila podpornikov iz posameznih držav nimajo na voljo, saj kampanje niso zaključili. »Oivo je bil zanimiv tudi za Azijce. Presenetili so nas tudi Arabci, ki so kupovali tudi po več kompletov hkrati.«
Oiva nima seboj
Poleg vnovične kampanje imajo še dve možnosti: iskanje partnerja ali pa prodaja ideje. Kako se bodo odločili, bo znano v prihodnjih mesecih. In če boste v tem času Medaka kje srečali, vas ne bo presenetil z vsiljivo predstavitvijo Oiva. Na dogodku je namreč številne presenetil z odgovorom, da Oiva ne nosi seboj. »Ne nosim ga, ker mislim, da bi bilo to posiljevanje ljudi,« je odgovoril tistim, ki so ga z začudenjem vprašali, zakaj ne. Da gre vendarle za ponos na izdelek. A kot je bilo razbrati, je Medak (in njegova ekipa) sposobna ločiti poslovno in zasebno življenje.