Marketing: koliko je vredna nova stranka?

Marketing: koliko je vredna nova stranka? (Vir slike: sxc.hu)

Marketing: koliko je vredna nova stranka?

Zanimivo je, da večina podjetnikov sploh ne ve, koliko je vredna posamezna nova stranka. S takšnim znanjem boste lažje izračunali koliko boste investirali v iskanje novih strank in do kakšne mere se vam splača potruditi, da obdržite obstoječe stranke.
Marketing: koliko je vredna nova stranka?

Marketing: koliko je vredna nova stranka? (Vir slike: sxc.hu)

Da boste lažje določili velikost investicije v marketing morate najprej izračunati, koliko je vredna nova stranka. Za lažji izračun vrednost odgovorite na spodnje vprašanja:

  1. Kolikšna je vrednost vaše povprečne prodaje?
  2. Kako pogosto kupuje vaša povprečna stranka (obiski na mesec ali na leto)?
  3. Kolikšen odstotek novih strank postanejo redne stranke?
  4. Kolikšen je povprečni življenjski cikel nove stranke? Enkrat, ko stranko pridobite, koliko časa ta stranka kupuje pri vas, preden se odseli ali ne potrebuje več vaših produktov? Življenjske cikle strank lahko izrazimo v mesecih ali letih.
  5. Koliko vaših novih strank pripeljejo vaše sedanje stranke (priporočajo)? Zato je pomembno, da vsako novo stranko vprašate kdo vas je priporočil oz. kje so izvedeli za vas.

Kako določiti vrednost nove stalne stranke?

V kolikor želite določiti koliko denarja vam prinese nova stalna stranka, morate najprej opredeliti, kdo je za vas stalna stranka.

Stalne stranke, odvisno od posla, so lahko tiste, ki k vam prihajajo nekajkrat na teden ali pa nekajkrat na leto. Glede na industrijo v kateri ste in glede na značilnosti posla v katerem ste, morate sami določiti, kaj za vas pomeni stalna stranka. Enkrat, ko imate določeno frekventnost obiska le-to pomnožite s povprečnim „računom”. Na primer: enkrat na teden (52 tednov) krat 10 eur, kar pomeni, da vam nova stalna stranka prinese povprečno 520 eur na leto.

Določite si cilj

Preverite koliko zaslužite od prodaje na letni ravni, nato pa si zadajte cilj (npr.: povišanje zaslužka od prodaje za 5 odstotkov).

Koliko novih strank potrebujete

V naslednjem koraku morate določiti, koliko novih stalnih strank potrebujete, da boste dosegli cilj.

Koliko novih strank kasneje postanejo stalne stranke?

Koliko novih strank morate generirati, da dobite eno stalno stranko? Odstotek je lahko nizek (npr.: 12 odstotkov) ali pa zelo visok (npr.: 50 odstotkov), vse je odvisno od industrije v kateri se nahajate.

Ko boste enkrat imeli vse izračunano, si boste veliko lažje postavili realne cilje.

Vir: entrepreneur.com

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki