MP kolumna: OceniSkodo.si na oddaji Dober posel

Vzpneva se po stopnicah, ki vodijo do studia. Napetost narašča, režiser nama s kretnjo nakaže, naj še trenutek počakava, nato zamahne za nizki start in znajdeva se pod sojem luči, iz oči v oči z vsemi petimi. Zmaji, morskimi psi, angeli ... investitorji.
MP kolumna: OceniSkodo.si na oddaji Dober posel

MP kolumna: OceniSkodo.si na oddaji Dober posel

Toda zgodba se je pričela že veliko prej. Pred dobrim letom in pol, če sem natančen. Z Markom naju je po daljšem obdobju raziskovanja in vohljanja za vsemi aromami poslovnega in podjetniškega sveta osebna izkušnja pripeljala do ideje. Imela sva vizijo, ki sva se jo odločila spraviti v življenje. Ustanovila bova portal za vse, ki iščejo poceni, hitro, kvalitetno in vsakemu posamezniku najprimernejše popravilo vozila. Delavnice bova oskrbovala z dodatnim delom, one pa bodo v zameno s sokoljim očesom in z natančno prognozo podale najrealnejšo oceno za posamično popravilo. Še v istem tednu sva zakupila domeno www.OceniSkodo.si in začela.

Dobro leto kasneje se je pričelo vedno bolj govoriti o oddaji, ki bo tudi v slovenskem prostoru mladim startup podjetjem z dobro idejo ponudila možnost pridobitve investitorja. Bila sva pred prvim krogom predstavitve najine ideje za nastop v oddaji, ki je kaj kmalu zatem iz govoric prerasla v dejstvo. Zgodilo se bo in tudi nama so se tisti dan oči še posebno svetile. Ideja je bila žirantom v prvem krogu všeč in tudi sama sva bila s predstavitvijo zadovoljna, a vseeno nisva vedela, ali sva naredila dovolj. Ali sva povedala vse, ali sva povedala preveč, ali je taka ideja sploh primerna za oddajo takega kova. Toda nisva se preveč obremenjevala, nadaljevala sva z delom in že kar malce pozabila na ves “trušč”, ki se je sprožal okoli oddaje.

Nato sva dobila obvestilo, da bova nastopila v oddaji. Izmed več kot 300 prijavljenih idej je bila tudi najina med tistimi štiridesetimi, ki bodo imele možnost in priložnost zagrabiti investitorja in pospešiti razvoj poslovne ideje.

Snemanje so prvotno načrtovali v prvem tednu septembra, zato sva morala pohiteti s pripravo in z analizo vseh ključnih faktorjev za pridobitev investicije (načrt porabe investicije, kako se bo investicija povrnila, kdaj se bo oplemenitila, kako bomo postopali na daljše časovno obdobje in podobno). Potem je prišel konec avgusta in z njim informacija, da se snemanje zamakne, saj so imeli realizatorji in lastniki pravic določene težave, točnega podatka, kdaj naj bi se snemalo, pa še ni bilo. Zanimivo je bilo tudi, da še ni bilo imen nobenega od investitorjev, kar je bilo pravzaprav še najbolj čudno od vsega. To je namreč tisti ključni dejavnik, ki lahko tako oddajo popolnoma razvrednoti ali pa ji da pravo težo in pomen.

Projekt OceniSkodo.si se je v tem času pričel srečevati tudi s prvimi preprekami na poti do podjetniškega sveta, saj je programer pošteno zamujal in stran še ni bila tako funkcionalna, kot bi si z Markom želela. Seveda sta se nervoza in nestrpnost povečevala, kajti na najinih obljubah je slonelo kar nekaj pogodbenih partnerjev, ki jih resnično nisva želela razočarati. Zato je bilo potrebno še dodatno pljuniti v roke in zaključiti prvi del mozaika.

Datum za oddajo je bil v tej fazi določen, imen investitorjev pa od nikoder. Vse skupaj se je pričenjalo zdeti malce čudno, da ne rečem sumljivo, toda nisva si delala prevelikih preglavic in se raje osredotočala na najino predstavitev ter na dokončanje strani do želenega roka. Zgolj dober teden pred uradnim snemanjem pa so le sporočili tudi imena vseh petih investitorjev. Hiter prelet njihovih osebnih dosežkov in pretekle ter aktualne podjetniške poti naju je navdajal z optimizmom.

Potem je prišla sobota, dan snemanja. Lagal bi, če bi rekel, da sem slabo spal pred tem, kajti bil sem samozavesten in z Markom sva imela izpiljeno vsako malenkost. Zdelo se nama je, da ne more iti nič narobe. Nekaj minut do devete ure prispeva na lokacijo snemanja in se pridruživa ostalim podjetnikom v majhni čakalni sobi, kjer smo skupaj dvigovali navdušenje, optimizem in seveda poskušali preganjati tremo. S tistimi, ki so ravno prišli s snemanja, nismo smeli imeti stika, zato do predvajanja oddaje nisva vedela, koliko investicij je bilo uspešno dogovorjenih. Ura je odbila pol enajstih in bila sva na vrsti!

Vzpneva se po stopnicah, ki vodijo do studia. Napetost narašča, režiser nama s kretnjo nakaže, naj še trenutek počakava, nato zamahne za nizki start in znajdeva se pod sojem luči, iz oči v oči z vsemi petimi. Zmaji, morskimi psi, angeli … investitorji. Marko naredi uvod, nato začnem s predstavitvijo ideje in čutim, kako se mi lomi glas. Pa ne da bi bil tako prekleto živčen, toda trema se je, kako prilično, kar prikradla in se zasidrala med naju in investitorje.

Pitch ni šel tako, kot sva si želela, a grenak priokus je ostal ne toliko zaradi malce slabše izvedbe, kakor zaradi drznosti oziroma nedrznosti investitorjev. Dobila sva eno ponudbo v vrednosti 5.000 evrov, kar je bilo zgolj deset odstotkov tistega, za kar sva se na pitchu potegovala. Toda bolj kot celotna vrednost deleža podjetja, ki sva ga bila pripravljena ponuditi za investicijo, je bila smešna ponudba iz ust enega izmed investitorjev. Resnično sem oziroma sva pričakovala, da se bomo lahko za delež podjetja konkretno pogajali, toda izjava o ponudbi 5 tisoč evrov iz ust osebe, tako izkušene v zelo podobni internetni branži, kot je najina, je, roko na srce, smešna. Ponudbi tega investitorja se ni pridružil nihče, zato nisva zapolnila vrednosti, po katero sva na oddajo prišla, kar avtomatično pomeni, da naj bi prizorišče snemanja zapustila brez vsega. No, pa ne bo čisto držalo.

Odnesla sva veliko. Za oba je bil to prvi pravi pitch pred investitorji in prvi pravi test, kakšna psihologija in odnos do poslovne ideje stoji za vsem skupaj. Tudi čas, ki nama je bil na oddaji namenjen, je botroval dodatnim obiskom na strani in veliko pozitivnim besedam naključnih spletnih uporabnikov. Zvrhan koš pohval za dobro idejo naju je zgolj še bolj podžgal in navdihnil, da se stvari lotiva še bolj odločno, bolj premišljeno, morda manj zaletavo in visokopotezno. Zagotovo pa nama je izkušnja dala dodatne motivacije in znanje, ki ga že poskušava uporabiti tudi na dnevni ravni, ko se ukvarjava s stranjo.

Preberite si tudi ostale MP kolumne.

V kolikor bo oddaja potekala tudi prihodnje leto, pa vsem mladim startupom priporočam, da se nanjo dobro pripravijo. Ne le brezplačna reklama in drugačna perspektiva gledanja na svoj projekt, za katerim si preživel že ure in ure, pri OceniSkodo.si se je zgodil še ta zanimiv korak, da sva začela v idejo verjeti še veliko bolj, kot sva že, in sva sedaj še toliko bolj odločna, da bova zgradila najboljše spletno mesto za popravilo vozil in iskanje delavnic v državi. V zgolj treh korakih!

www.OceniSkodo.si je najprijaznejši in najenostavnejši spletni portal za popravilo vašega poškodovanega vozila. V 3 korakih do 5 ponudb in enostavne izbire!

————————————————————————————————————————-

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje