Normiran s.p. in navadni s.p. – kakšna je razlika?

Ste se odločili, da boste postali samostojni podjetnik? Potem morate poleg dejavnosti, ki jo boste opravljali, določiti tudi ime podjetja, njegov sedež, vedeti pa morate tudi, ali boste odprli navadni ali normiran s.p.
normirani s.p.

normirani s.p.

Pri normiranem s.p. so odhodki avtomatsko določeni

Razlika med obema vrstama s.p.-ja je v ugotavljanju davčne osnove in vodenju računovodstva. Če se odločite za normiran s.p., je vaša dolžnost le ta, da spremljate prihodke, ki jih imate pri poslovanju. Odhodki so namreč avtomatsko določeni glede na delež od skupnih prihodkov. Ta delež trenutno znaša 80 %. V primeru odločitve za normiran s.p. tako koriščenje računovodskih storitev običajno ni potrebno, saj vam pri tem načinu ni treba voditi poslovnih knjig, ampak samostojni podjetnik ob koncu leta odda davčni obračun. Tako mora tekom leta zbirati le izstavljene račune.

Navadni s.p. zahteva natančno spremljanje poslovanja

Pri navadnem s.p.-ju je treba voditi vse prihodke in odhodke, ki jih ima podjetje. Ob koncu leta mora oddati letno poročilo. V tem primeru je zato priporočljivo, da podjetje koristi računovodske storitve, saj bo lažje vodilo poslovanje in pripravilo letno poročilo ob zaključku leta.

Razlika med navadnim in normiranim s.p.-jem je tudi v obdavčitvi. Navadni s.p. je obdavčen po dohodninski lestvici, normiranec pa s končnim cedularnim davkom v višini 20 %.

Za normiran s.p. se ne more odločiti vsak

Obstajajo pa pravila, kdo lahko odpre normiran s.p. Za to možnost se lahko odloči tisti podjetnik, pri katerem prihodki v prejšnjem letu niso presegali 50.000 €. Ta številka se lahko dvigne tudi na 100.000 €, če je v podjetju poleg samostojnega podjetnika zaposlena še vsaj ena oseba za polni delovni čas. Seveda ta kriterij pride v poštev le pri podjetjih, ki že nekaj časa poslujejo. Pri sprejemanju odločitve za normiran s.p. ali navadni s.p. je treba vključiti še to, če gre za normalni s.p. ali za popoldanski, pri čemer so prispevki za podjetnika kriti že z naslova redne zaposlitve.

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje