Novembra v Slovenijo prihaja platforma za množično investiranje

Novembra v Slovenijo prihaja platforma za množično investiranje

Na tokratnem Startup Cafeju sta se predstavili avstrijska in slovenska ekipa platforme za množično investiranje Conda, ki bo predvidoma že letos novembra zaživela v Sloveniji. Njen slovenski predstavnik je Rok Starič in ostala ekipa, ki deluje v sklopu Zavoda ZMAG.
Novembra v Slovenijo prihaja platforma za množično investiranje

Na eni strani množično financiranje, na drugi množično investiranje. Čeprav se zdi, kot da gre za podoben sistem, pa med njima obstajajo številne razlike. »Na Kickstarterju nameniš denar za produkt, za prednaročilo, medtem ko na Condi investiraš in sodeluješ. Če bo podjetje oziroma naložba uspešna, dobiš profit,« je v grobem razložil razliko Avstrijec Daniel Horak, soustanovitelj Conde. Z investicijo, ki je nekakšno posojilo, dobi investitor vsakoletne obresti, ob izteku pogodbe pa vrnjeno vsoto posojila in delež pri rasti podjetja, a je brez glasovalnih pravic. »Tukaj nisi kupec, temveč investitor,« pojasnjuje prvi mož platforme, ki bi lahko že v naslednjih letih postala najmočnejša platforma v Evropi.

Conda je trenutno prisotna v Avstriji, Nemčiji in Švici, poleg Slovenije pa načrtujejo še širitev na Slovaško in nekatere države vzhodne in srednje Evropske. Horak pravi, da so v vsaki izmed naštetih držav prisotni fizično, in sicer z lokalnimi predstavniki. V Sloveniji bo to, kot omenjeno ekipa iz Zavoda ZMAG, katere del je Rok Starič, ki se ga morda spomnite po uspešni Kickstarter kampanji z arašidovim maslom.

Za potrebe promocije skrbi tudi platforma

Ekipa podjetje, ki si želi investicij, preveri, se z njo tudi v živo spozna, sledijo priprave, ki zajemajo pripravo na kampanjo množičnega investiranja. Potencialni investitor lahko na strani preveri podjetje ter pripravljeno projekcijo rasti. Lahko mu postavi tudi dodatna vprašanja, kot pravi Horak, pa za potrebne »promocije« pripravljajo tudi posebne dogodke s podjetji, ki se v tistem času predstavljajo na platformi. »Podjetja, ki se predstavljajo na platformi si lahko ogledaš brez registracije , za podrobnejši ogled pa se je potrebno registrirati, osnovni pogled je viden vsem« razloži Starič.

Hrvaški investitor z uspešnico na platformi Seedrs >>

Investitor nenehno seznanjen s poslovanjem podjetja

Ko investitor investira, prejema  vsako leto tudi letno izplačilo obresti, obveščen je o tem kako gre podjetju »Gre za tvegan kapital,« pravi Horak, zato je potrebna previdnost in investiranje po lastnih zmožnostih. Kot eno od oblik dobrih primerov investiranja izpostavlja investiranje v več kampanj (z enakim finančnim vložkom).

Conda naj bi po nekaterih napovedih v naslednjih letih postala najmočnejša platforma za množično investiranje v Evropi (Vir slike: Simon Kratnar)

Platforma deluje tako, da projektom v primeru uspešno zaključene kampanje vzame nekaj odstotkov provizije. V primeru Conde sta prihodka dva: plačilo, ki ga podjetje plača za potrebe preverjanja in svetovanja, in provizija, ki obenem predstavlja največji del prihodka platforme. Platforma vzame provizijo le v primeru, če je podjetje, ki se je predstavljalo na platformi, tudi uspešno zaključilo kampanjo. Za to, dodaja Horak, obstaja tveganje tudi za njih.

Avstrijec, ki je cilj presegel za 833 odstotkov

Na dogodku je svojo zgodbo predstavil tudi ustanovitelj podjetja Kaahee, Julian Juen. Njegova ekipa je »s prvo pijačo na svetu, ki premaguje alkoholnega mačka« (učinkovito pa naj bi delovala tudi po fizičnih naporih in ob stresu), na platformi zastavljeni cilj presegla za 833 odstotkov. Pijača, za katero je idejo dobil med popotovanjem po Peruju, je lani doživela velik uspeh, saj je bila na voljo na vseh prodajnih policah večjih avstrijskih prehrambnih trgovin. »Pred dnevi smo prodali že milijonto stekleničko Kaaheeja na avstrijskem trgu. Naš nov cilj je prodati 10-milijonto,« v ta namen se bodo usmerili še na nemški trg. Pri širitvi pa jim bo, napoveduje Juen, pomagala vnovična pomoč investitorjev – ekipa se bo namreč v naslednjih dneh, natančneje 15. septembra, podala še enkrat na platformo Condo.

»Najboljše so tiste s produktom, ki jih javnost razume,« pravi Horak in dodaja, da ni nujno, da gre za B2C produkt. Za takšno obliko investiranja se predvsem odločajo podjetja, ki pričakujejo semenski ali zagonski kapital. »Ni potrebno, da gre za novi Facebook.

Podjetje, ki je na platformi Conda s pijačo Kaahee cilj preseglo za 833 odstotkov, se v naslednjih dneh znova podaja na omenjeno platformo (Vir slike: Simon Kratnar).

Kolikšne so omejitve

V Avstriji, prav tako v Nemčiji je nedavno prišlo do zakonodajne spremembe, zdaj lahko investitorji investirajo do 1,5 milijona evrov v Avstriji in do 2,5 milijona evrov v Nemčiji. Predhodna omejitev je bila 100.000 evrov v Nemčiji in 250.000 evrov v Avstriji, najmanjša vsota, ki jo lahko vložite v posamezen projekt oziroma podjetje, pa je 100 evrov. Ekipa si zastavi tudi najvišjo zgornjo mejo financiranja , dodaja Starič. Ekipa si zastavi tudi najvišjo zgornjo mejo financiranja , dodaja Starič. Investitor po koncu posojilnega obdobja/izteku pogodbe dobi povrnjeno investicijo, letne obrasti in dodatek od rasti podjetja.

»Iščemo mlade podjetnike in že ustanovljena podjetja z zanimivimi idejami, projekte, ki imajo potencial,« pravi Starič, ki pojasnjuje, da je pomoč ekipe Conde v obliki svetovanja, medijske izpostavljenosti in iskanja investitorjev. Slovenske projekte lahko podprejo tudi tujci, prav tako lahko Slovenci podprejo katerikoli tuji projekt. To jim omogočajo enaki, standardizirani pogoji v vseh državah, v katerih so prisotni. »Preverimo vse, ni podjetja, ki ga ne bi preverili,« o varnostnem vidiku spregovori še Horak.

 

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki