Obarvajte vaš posel

Pri izbiri barv moramo biti previdni, saj močno vplivajo tako na naša čustva, kot tudi na čustva potrošnikov (slika: deviantart)

Obarvajte vaš posel

Morda se sliši čudno, a barve imajo izredno velik vpliv na prodajo izdelkov, trženje in oglaševanje tako v fizičnem kot tudi v virtualnem svetu. Zato je nujno potrebno, da vemo, kakšen pomen ima posamezna barva, preden izdelek lansiramo na trg.
Obarvajte vaš posel

Pri izbiri barv moramo biti previdni, saj močno vplivajo tako na naša čustva, kot tudi na čustva potrošnikov (slika: deviantart)

“Barve, kot poteze, sledijo spremembam čustev”, pravi Pablo Picasso. Čustva imajo velik vpliv na oglaševanje in prodajo izdelkov. Podobno pa imajo tudi barve zelo pomembno vlogo pri trženju. Pa ne v smislu boljše prodaje oblačil ali kozmetike zaradi barvne pestrosti, temveč zato, ker lahko določena izbira barv pove marsikaj o vas. Barve so namreč znane po tem, da vplivajo in tudi odražajo človekovo razpoloženje, čustva, trenutne trende ter kulturna prepričanja in simbole.

Podjetje Glidden, ki se ukvarja s proizvodnjo barv pravi, da barve predstavljajo različne osebnosti. Tržni raziskovalci so celo ugotovili, da barve vplivajo na naše nakupovalne navade. Spontani nakupovalci naj bi se najbolje odzivali na rdeče-oranžno, črno ter kraljevsko modro barvo. Ljudje, ki nakupe načrtujejo in pazijo na cene, pa naj bi najraje kupovali rožnate, turkizne, svetlo modre ter mornarsko modre izdelke. Tradicionalisti naj bi se najbolje odzvali na pastelne barve – rožnate in nebesno modre. 

Znano je, da barve v nas vzbudijo različne občutke kot so vznemirjenje, sreča, moč, veselje, živahnost, pomirjenost, napetost ali celo pogum. Oglaševalci in trgovci uporabljajo barve, da prepričajo stranke, naj kupijo njihove izdelke. S tem naredijo izdelek bolj zanimiv ter poudarijo njegove posebne lastnosti.

Pomeni barv

Črna

Za to barvo so značilni avtoriteta, moč, drznost, pomembnost in klasika. Črna je tudi sinonim za uglajenost in eleganco. In prav to je razlog, da je ta barva primerna za prefinjene izdelke višjega cenovnega razreda. Črna je idealna barva za ozadja raznih izdelkov ali besedila na svetlih ozadjih. Črna lahko poleg prej naštetega pomeni tudi podrejenost oz. ponižnost.

Rožnata

Ne glede na nežnost, ki jo izraža, rožnata predstavlja tudi močno osebnost. Kaže lahko na ženskost, milino, dobroto in nedolžnost. Zato morate pri vaših poslih biti pozorni na povezanost te barve z ženskami. Nežnejši in bolj čustveni posamezniki najraje izberejo rožnato barvo. Hkrati s to barvo namreč ponujate ljubezen, pozornost in nego tistim, ki so v stiski in potrebujejo vodstvo.

Modra

Ta, sprva le moškim privlačna, barva danes ugaja velikemu številu ljudi. Modra barva velja za svežo, pomirjujočo ter predstavlja varnost, ugled, zvestobo in dostojanstvo. Pri poslovanju kaže na varnostno in finančno odgovornost. Je najpopularnejša in druga najmočnejša barva. Raziskave so celo pokazale, da so ljudje, ki svoje delo opravljajo v modrih sobah, bolj produktivni. Nežnejši odtenki modre barve imajo pomirjujoč učinek, medtem ko temnejši izražajo inteligenco in stabilnost. Če izberete modro, pomeni, da imate osnovno potrebo po umirjenem, harmoničnem in brezskrbnem bivanju. 

Rdeča

Tisti, ki izberejo rdečo, so agresivni, vročekrvni in težijo k uspehu. Hrepenenje po izkustvu polnosti življenja vodi do konstante aktivnosti. Rdeča predstavlja vitalnost, vznemirjenost, moč, spolnost, strast, agresivnost ter zna pritegniti pozornost, predvsem moško, saj ima zelo velik vpliv na čustva. Ta najbolj dinamična in vročekrvna barva simbolizira tudi ljubezen, bes in pogum. 

Rumena

Je privlačna barva, ki zna zelo pritegniti pozornost – je radostna in živahna v svoji najčistejši obliki. Rumena oddaja toplino, inspiracijo in vitalnost. Izraža srečo in je najbolj živahna barva izmed vseh. Če je vaša najljubša barva rumena, pomeni, da se veselite prihodnosti ter ste intelektualni, idealistični in izredno domiselni. Rumena predstavlja komunikativnost, razsvetljenje, sončno svetlobo in duhovnost.

Zelena

Simbolizira zdravje in je zaradi svežine uporabljena na zdravih živilih. Če izberete zeleno, iščete stabilnost, ravnotežje in vztrajnost. Pomeni, da ste moralni in ljubeči. V poslovanju se uporablja za sporočanje družbenega statusa in bogastva. Zelena je najnežnejša barva za oči in lahko celo izboljša vid. Je pomirjujoča in osvežilna barva.

Oranžna

Povezana je z jesenjo, močnimi čustvi in dobro hrano. V jasnih odtenkih je vedra, prisrčna in igriva, v temnejših pa postane eksotična in vznemirljiva. Če izberete oranžno, imate obilo energije s smislom za organizacijo, po naravi pa ste zelo družabni ter najraje preživljate čas v družbi vaše družine in prijateljev. V poslovnem okolju pa je oranžna prava barva za poudarjanje tabel in grafov.

Oscar Wilde je nekoč zapisal: “Zgolj barve, neokrnjene s pomenom in neomejene z dokončno obliko, lahko spregovorijo z dušo na tisoč različnih načinov.”

In prav to je zelo pomembno za prodajalce, ki uporabljajo barve za oblikovanje, paketiranje in oglaševanje, tudi na svetovnem spletu.

 

Vir: Buzzle

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki