Od poslovne ideje do uspešnega startup podjetja

Vsak podjetnik ima kakšno dobro poslovno idejo. Idej, tako dobrih kot tistih malo slabših, se lahko že v enem samem dnevu domislimo ogromno, vendar to še ne pomeni, da lahko vsako spremenimo v dobičkonosen posel.
Vzemi prihodnost v svoje roke

(Vir slike: sxc.hu)

Kako torej priti od ničvredne poslovne ideje do uspešnega startup podjetja?

Poslovna ideja sama po sebi ni vredna nič.

Na ideje lahko gledamo kot na seme uspeha – v kolikor je ne boste negovali in zanjo skrbeli, ne bo vzcvetela. Poslovne ideje potrebujejo dobro marketinško raziskavo vseh potencialnih ciljnih trgov, dobro strategijo in trden poslovni načrt – brez tega vam poslovna ideja ne bo prinesla uspeha.

Če želite pričeti s poslom, potrebujete več kot zgolj poslovno idejo, zato si poglejte naslednje nasvete, ki smo jih pripravili za vas.

1. Osredotočite se na eno poslovno idejo

V kolikor se ukvarjate z mnogo idejami, obstaja velika verjetnost, da vam ne bo uspela nobena. Predstavljajte si, da sta, v kolikor delate na več poslovnih idejah hkrati, vaš čas in trud razdeljena na posamezne ideje. Verjemite, veliko več uspeha boste imeli, če se boste osredotočili zgolj na eno.

Izberite si torej eno idejo – tisto, ki vam je najbolj všeč, se vas dotakne in v katero verjamete z vsem srcem.

2. Ocenite svojo idejo

Idejo ne držite zase. Poskusiti jo morate na potencialnih strankah, saj boste na tak način vedeli, pri čem ste.

Nikar ne mislite, da je dobro izpeljana marketinška raziskava v poslovnem načrtu dovolj. Nič ni namreč boljšega od mnenja stranke, ki je vaš izdelek ali storitev dejansko preizkusila.

Vse lepo in prav, kje pa naj dobim stranke, če sem šele v prvi fazi razvoja svoje poslovne ideje, boste vprašali? Predlagamo vam, da razvijete prototip, ki bo stranki ponudil osnovno vrednost produkta. Ni potrebno, da razvijete fizičen izdelek, saj lahko prototip predstavite kot predstavitev, dialog ali spletno stran.

Prototip produkta ali zgolj natančen opis in prikaz tega nato delite s svojimi znanci in jih vprašajte za mnenje:

  • Vam bo/je v zadovoljstvo uporabljati moj produkt?
  • So vaše potrebe zadoščene?
  • Je vaš problem rešen?
  • Je produkt enostaven za uporabo?

3. Izvršitev

Zapomnite si, milijon evrov vredne poslovne ideje ni. Tudi Facebook ni bil milijonska ideja, dokler ni pričel obstajati in so ga ljudje pričeli uporabljati.

Ideje se sčasoma razvijejo v produkte, ti pa se nato z upoštevanjem povratnih informacij strank razvijejo v odlične produkte. Prav zato je pomembno, da čim prej razvijete prototip ali osnovno verzijo produkta in ga čim hitreje spravite do strank. Te vam bodo nato s povratnimi informacijami pomagale izboljšati produkt, saj je nadvse pomembno, da veste, kaj si vaše stranke želijo in česa ne.

4. Poiščite si velik trg

Ne zapravljajte svojega časa na ideji, ki je namenjena zgolj peščici ljudi.

Vsekakor lahko začnete na lokalni ravni in se nato počasi širite – pomembno je zgolj, da je vaš produkt primeren širši ciljni skupini.

Razmislite, če je problem, ki ga rešujete, čisto zares problem širših množic in ne zgolj vaš ter problem nekaj vaših sosedov in prijateljev.

V kolikor je to le mogoče, razmišljajte globalno.

5. Produkt, ki ga množice nujno potrebujejo

Vaš produkt mora imeti lastnost “nujno moram imeti” in ne “lepo bi bilo imeti”. Seveda boste produkte, ki jih je lepo imeti, prodali, vendar na njih ne boste mogli zgraditi uspešnega posla.

Opazujte trg in se prepričajte, če vaša poslovna ideja za produkt spada pod “nujno moram imeti” ali “lepo bi bilo imeti”.

Vir: entrepreneur.com

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje