
Potek odkupa terjatev (Vir: Pixabay)
Verjetno se vsako podjetje kdaj sreča s težavo pomanjkanja finančnih sredstev. V tem primeru je treba najti rešitev, kako te probleme prebroditi. Včasih je lahko problem v tem, da sicer podjetje uspešno posluje, ampak da mora na izplačila čakati (pre)dolgo. To je pogost problem pri podjetjih, ki opravijo določeno storitev, nato pa izstavijo račun, ki se ga lahko poravna v naslednjih nekaj tednih ali celo mesecih. V tem primeru je smiselno, da se podjetje poslužuje storitve odkup terjatev.
Kako poteka postopek?
Podjetje se mora najprej povezati s ponudnikom tovrstnih finančnih storitev. Dogovori se za sestanek. Prinese vse račune, katerih čim prejšnjega poplačila si želi. Ponudnik dobro pregleda račune in po potrebi preberi stranke. Če ni nobenega podatka o tem, da bi imele stranke slabo plačilno preteklost, potem se v nadaljevanju sklene pogodba.
V njej je določeno, kolikšna je višina provizije, ki jo mora za storitev plačati podjetje. Gre za majhen delež od skupnega zneska vrednosti terjatev. Do izplačila 80 % vrednosti pride skoraj takoj; v roku enega dneva ali največ treh. Tako podjetje v hipu prejme sredstva, na katera bi bilo sicer treba čakati dolgo časa. Odkup terjatev pa ima tudi to prednost, da se podjetju ni več treba ukvarjati s področjem terjatev, ker vse prepusti strokovnjaku. To pa je res veliko olajšanje.
Ob izplačilu podjetje prejme še preostali delež
Ko stranka poravna račune, ponudnik podjetju nakaže še preostalih 20 % vrednosti zneska. Znesek je seveda zmanjšan za vrednost provizije.
Gre torej za storitev, ki je v veliko pomoč sploh novonastalim podjetjem. Vemo namreč, kako prav pride čim prejšnje nakazilo v začetku poslovanja, ko je finančnih sredstev še malo, podjetje pa mora poslovati dalje in investirati v nadaljnji razvoj.
Pametno pa je, da se podjetje pozanima glede različnih ponudnikov finančnih storitev in izbere tistega, ki mu najbolj ustreza. Pri tem je treba preveriti vse stroške storitve ter posebne ponudbe, ki so v storitev vključene.