
Naslednji Nikola Tesla?
“Učence smo prosili, da razmislijo o problemih, s katerimi se oni sami ali njihovi bližnji srečujejo v življenju, in so rešljivi s pomočjo inovacije ali novega načina uporabe že obstoječega produkta,” je povedala Cathy. “Razmisliti so morali o tem, kako izboljšati svet, kar jim je omogočilo videnje sveta z druge perspektive.” Novembra 2008 je torej okoli 80 učencev od tretjega do petega razreda predstavilo izdelke 25 sodnikom. Po besedah Hacklerjeve so komaj čakali, da so lahko drugim pokazali izdelke, ki so plod njihove lastne domišljije, kreativnosti in idej.
Claire Cristiopher,11, zelo rada plava, a jo nervira, kadar se ji očala meglijo. Da bi rešila ta problem, si je zamislila očala s posebnim vzvodom, pritrjenim na eno stran očal. S premikanjem vzvoda gor in dol obrišemo meglo z očal.
Četrtošolec Dean Cummins, 9, je dobil idejo za svoj izdelek doma, ko je opazoval svojo mamo, kako je nosila smeti iz kuhinje v smetnjak. Domislil se je “žleba za smeti”, preko katerega smeti potujejo iz kuhinje direktno v smetnjak. Cummins model izuma naredil iz kartona in aluminijaste folije.
Grace Brooks, 8, je imela težave pri metanju žoge psu med igro, saj jo je hitro začela boleti roka. Za tekmovanje je ustvarila “metalec žogic”, narejenega s pomočjo podstavka za teniško žogico, vzmeti in klinov. Eden izmed sodnikov ji je predlagal, da bi izpopolnila napravo, tako da bi z njo lahko tudi pobirala od pasje sline spolzko žogico. Grace se je znašla in odgovorila, da je razmišljala, da bo pobiranja in vstavljanja žogice naučila psa.
Od zgoraj navedenih izumov je bil na tekmovanju najbolj uspešen zadnji – metalec žogice avtorice Grace Brooks. Grace je namreč skupaj s petimi sošolci zmagala med četrtošolci. Deset najuspešnejših projektov je bilo poslanih na tekmovanje višjega ranga.
Keith Roman, eden od 25 sodnikov, je ob koncu tekmovanja povedal, zakaj je tekmovanje koristno za učence: “Učenci morajo izpeljati celoten proces od zamisli do izvedbe. Med izdelavo pride tudi do sprememb in revizij, kar zahteva veliko razmišljanja, potrpežljivosti in volje. Vse skupaj prav gotovo dobro vpliva na otrokovo samozavest.”
Projekt je torej zelo uspešen. Tudi v Sloveniji bi lahko poskusili s čim podobnim, saj bi tako dali otrokom možnost, da se dokažejo, hkrati pa bi tak projekt spodbudil inovativnost Slovencev že v mladih letih. Inovativne ideje pa se velikokrat prelevijo v podjetništvo.
Vir: Recordcourier