Pact – primer odličnega poslovnega modela

Ena izmed prvih stvari, o katerih morajo razmišljati mladi podjetniki pri ustanovitvi podjetja, je izbira poslovnega modela. Ta namreč predstavlja poslovno logiko samega podjetja in omogoča, da si podjetje ustvari prednost pred konkurenco na tržišču.
Pact - primer odličnega poslovnega modela

Pact – primer odličnega poslovnega modela (Vir slike: play.google.com)

Obstaja veliko vrst poslovnih modelov, ki pa so si med seboj lahko zelo različni, saj mora vsako podjetje izbrati svojega. Z izbiro pravega poslovnega modela bo vaše podjetje ustvarjalo zadosten denarni tok, ki bo poganjal podjetje ter omogočal nemoteno poslovanje in neprestan razvoj.

Poglejmo si nekaj lastnosti, ki jih mora imeti vsak dober poslovni model

  • Učinkovito upravljanje z denarnimi sredstvi;
  • Hitri rezultati;
  • Enostavnost;
  • Neodvisnost od konkurence;
  • Prilagojenost potrošnikom;
  • Razmeroma visoke marže pri prodaji produktov/storitev;

Odličen primer poslovnega modela, ki izpolnjuje vse omenjene pogoje, je pred dvema letoma razvila ekipa dveh ameriških študentov iz harvardske univerze. Ustvarila sta mobilno aplikacijo, imenovano GymPact, namenjeno vsem, ki potrebujejo spodbudo pri ukvarjanju s športnimi aktivnostmi. 

Po dveh letih obstoja startupa se je močno povečalo število članov ekipe – teh je sedaj že 15, nekaj sprememb pa je doživela tudi sama aplikacija, katero so s 1. januarjem 2014 preimenovali v Pact.

Ta deluje tako, da uporabnik v aplikacijo enkrat tedensko doda svoje cilje, kot so na primer željeno število športnih aktivnosti, željeno število obrokov zdrave hrane in željeno število zelenjavnih obrokov. Zastavljeni cilji začnejo veljati z naslednjim tednom in uporabnik pridobi 7 dni časa, da jih uspešno opravi. V tem primeru na svoj PayPal račun prejme simbolično denarno nagrado (od 0,25 do 0,60 dolarja), v kolikor pa se omenjenim aktivnostim izogne, mora plačati denarno kazen (od 5 do 50 evrov)! 

Koncept aplikacije deluje po povsem osnovnih načelih človekovega obnašanja – uporaba negativnih podkrepitev je tista, ki najbolj spodbuja pozitivno obnašanje. Prav zaradi preprostosti in enostavnosti poslovnega modela število uporabnikov aplikacije zelo hitro narašča. Do danes so opravili več kot 5 milijonov zdravju namenjenih aktivnosti! 

Vir: Aplikacija Pact in StanfordBusiness 

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje