
Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon.
Matej Pelicon in Anita Lozar sta Pivovarno Pelicon predstavila v polfinalu izbora Mladi podjetnik leta 2017. S svojo zgodbo in predstavitvijo sta prepričala strokovno komisijo in se uvrstila v finale izbora. Vsi finalisti se bodo ponovno predstavili tudi v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, ki bo potekala 15. junija 2017 od 14.00 dalje v prostorih NLB Centra za inovativno podjetništvo.
Matej, ki je direktor, glavni pivovar in tihi vizionar pivovarne, je na polfinalni predstavitvi poskrbel, da udeleženci nismo bili žejni, medtem ko je Anita, ki skrbi, da širša javnost razume, kaj v pivovarni počnejo, predstavila njuno zgodbo.
Začetki in razvoj
Začela sta samo z začetnim paketom za proizvodnjo piva, po neuspešni kampanji na Kickstarterju konec leta 2012 pa sta leta 2013 vseeno začela z resnejšo proizvodnjo in distribucijo piva. V času, ko butično pivo v Sloveniji še ni bilo tako razširjeno, sta hodila na različne sejme in tržnice, svoje pivo pa sta ponujala tudi na koncertih, v lokalih …
Danes je Pivovarna Pelicon edina mala pivovarna v Sloveniji, ki poleg vrhunske opreme za varjenje razpolaga tudi z izjemno dodelanim nadzorom kakovosti. Pivo varijo izključno iz kvalitetnih sestavin in pri tem ne sklepajo kompromisov. Varijo takšno pivo, kakršno sami radi pijejo. V štirih letih niso okrepili le tehnološke plati proizvodnje, temveč so odprli tudi oddelek za prodajo, v katerem deluje skrbnica za stranke, razvili pa so tudi lastno distribucijo s popolnim servisom in montažo točilnih sistemom.
Ker se financirajo izključno iz lastnega denarnega toka in želijo ohraniti 100-lastništvo v podjetju, so že na začetku poslovanja spremenili zastarelo prakso grosistov in se osredotočili na transakcije s kratko vezavo in konstantnim pritokom denarja.
Pivovarna Pelicon s svojim pivom zalaga mrežo 150 lokalov po Sloveniji, počasi pa se širijo tudi na druge evropske trge. Pri tem se zanašajo predvsem na prijateljske in poslovne vezi, ki jih sklepajo z lastniki lokalov. Po Anitinem mnenju so bili na začetku uspešni pri pridobivanju poslovnih partnerjev predvsem zaradi pozitivne energije in osebnosti, nato pa »govori kvaliteta zase – če se pivo pije, ga bodo gostinci želeli še več«.
Svoje poslovanje so razširili tudi s spletno trgovino in pred kratkim odprto specializirano fizično trgovino s svojimi izdelki. Po štirih letih delovanja tako v pivovarni lahko proizvedejo do 20 tisoč litrov piva na mesec. V letu 2016 so zvarili nekaj več kot 100 tisoč litrov piva, za letošnje leto pa načrtujejo proizvodnjo 250 tisoč litrov piva.
Zakonodajne spremembe
Anita je v predstavitvi in v poznejšem pogovoru omenila tudi zakonodajno spremembo, ki je olajšale poslovanje malih pivovarn v Sloveniji. Šlo je za lanskoletno prepolovitev trošarin za male pivovarne. Pred tem je po Anitinih besedah »vse, kar je ostalo na računu, šlo direktno na Finančno upravo Republike Slovenije«, zato mali pivovarji niso mogli vlagati sredstev v razvoj in rast, medtem ko je Hrvaška po znižanju trošarin doživela razcvet malega pivovarstva.
Zaradi rastočega trenda malih pivovarn tako v Sloveniji kot v Evropi je bila zakonodaja spremenjena v prid malim pivovarjem, hkrati pa so morali ti obljubiti, da bodo prihranjena sredstva vložili v razvoj tehnologije in zaposlitve. »Dolgoročno se bo ta sprememba morda poznala tudi pri ceni piva, kratkoročno pa imamo večjo kapaciteto, nemudoma smo začeli iskati nove sodelavce in krepiti ekipo,« ob tem dodaja Anita.
Pogled v prihodnost
V naslednjih letih želijo proizvodnjo piva preseliti v nove prostore in zaposliti ekipo desetih visoko usposobljenih strokovnjakov s področja pivovarstva. Na tej podlagi želijo oblikovati regijsko pivovarno in povečati izvoz na tuje trge: »Želimo postati največja kraft pivovarna v regiji, ki bo v 100-odstotni lasti zaposlenih z lastno verigo specializiranih trgovin in gastro pubov.«
Mladi podjetnik leta
S svojo zgodbo in kozarčkom piva sta Matej Pelicon in Anita Lozar prepričala komisijo in se uvrstila v finale izbora Mladi podjetnik leta 2017. Na izbor sta se želela prijaviti že večkrat, vendar jima je vedno zmanjkalo časa. Letos sta ugotovila, da bosta kmalu prestara za prijavo, zato sta končno izpolnila prijavnico.
»Pivo obstaja že približno 12 tisoč let, zato je skrajni čas, da se je to zgodilo,« v šali odgovarja Anita na dejstvo, da je prvič v zgodovini izbora za mladega podjetnika leta med finalisti tudi pivovarna. Malce resneje dodaja tudi: »Zelo vesela in hvaležna sva za to priložnost. Všeč nama je, da se ne predstavljava vedno v okviru pivovarn, ampak da se preizkusiva tudi v drugih vodah.«
Ali bosta Matej in Anita postala mlada podjetnika leta 2017, bomo izvedeli na zaključni konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, na kateri bodo poleg ponovnih predstavitev vseh finalistov potekali tudi zanimivi paneli in predavanja uspešnih slovenskih podjetnikov in drugih strokovnjakov. Vabljeni k udeležbi! Prijavite se še danes >>