Ponika – prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji

Blagovna znamka Ponnod, finalist na tekmovanju Tehnovacija 2013 – izboru naj inovacije s področja trajnostnih tehnologij in polfinalist na tekmovanju Start:UP Slovenija 2013 spada pod okrilje Ponika d.o.o., ki predstavlja prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji!
Ponika – prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji

Ponika d.o.o. – prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji (Foto: Matej Leskovec)

Ponnod sestavlja učinkovita tričlanska ekipa dveh agronomov: Mateja Leskovca in dr. Vesne Miličić ter komunikologinje dr. Maje Turnšek Hančič.

Učinkovita samo-očiščevalna ribogojnica in raba akvaponike na sušnih področjih 

Izraz akvaponika (aquaponics) pomeni hkratno gojenje rib in rastlin. Gre za krožni sistem, ki sledi naravni simbiozi: voda kroži od rib do bakterij, do korenin rastlin in nato nazaj do rib. Pri tem gre za samo-očiščevalno ribogojnico, saj za vzrejo rib v konceptu akvaponike niso potrebne reke, potoki ali jezera. Vodo se namreč pridobiva predvsem z zbiranjem deževnice.

Sama akvaponika je več kot primerna tudi za sušna področja, saj po izsledkih raznovrstnih raziskav več kot 70% svetovne porabe vode porabi agronomija, pri čemer akvaponika v primerjavi s klasičnimi načini pridelave porabi do 90% manj vode.

Foto: Matej Leskovec

Motivacija za ustanovitev prvega akvaponskega podjetja pri nas 

»Za podjetje sem se odločil na podlagi predhodnih izkušenj z akvaponiko ter ljubezni do gojenja zdrave zelenjave. Pravzaprav se je celotna zgodba začela že zelo zgodaj v mojem otroštvu. Zelo rad sem se namreč igral z vodo, po drugi strani pa sem strastno nabiral čaje in zelišča.

Po selitvi v našo prestolnico nisem imel narave in vrtičkov pred pragom doma in mi je zato manjkal pristen stik z naravo in mojim želodcem. Tako sem preizkušal vse od gojenja zelišč v lončkih, do hidroponskega vrtička. Najbolj pa me je nato prepričala akvaponika, saj združuje najboljše lastnosti hidroponike in naravnega vrtnarjenja.

Maja in Vesna sta se lotili akvaponike iz akvaristične perspektive ter ob tem iskali nekoga, ki morda ve kaj več o sami tematiki in tako se je zasnovala Ponika,« komponente svoje motivacije za ustanovitev tovrstnega podjetja razlaga agronom Matej Leskovec. 

Foto: Matej Leskovec

Vizije za prihodnost

Po eni strani imajo pri Poniki d.o.o. investitorja, po drugi strani pa imajo pri samem snovanju produktov v mislih tudi čim bolj ugodno razmerje med ceno in kvaliteto komponent. »Vizija za prihodnost je preprosta, saj želimo, da bi bila ta oblika pridelovanja zelenjave sprejeta in implementirana tam, kjer je to smotrno. Torej na degradiranih zemljiščih ter tam, kjer je višek odpadne toplote.

V tej zgodbi želimo nastopati kot razvijalci in eni izmed vodilnih na tem področju. Nadaljnje projekte bomo tako razkrivali sproti, zaenkrat usmerjamo energijo v prvi večji komercialni sistem v tem delu Evrope,« še pojasni Leskovec.  

Foto: Matej Leskovec

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje