
Postanite odličen virtualni vodja. (Vir slike: sxc.hu)
Danes se tradicionalni način vodenja zaposlenih, ki pridejo v pisarno ob 8. uri in zapustijo delovno mesto ob 16., zaradi razvijajoče se tehnologije hitro spreminja. Splet, spletne kamere in brezplačne video konference spreminjajo način dela.
Virtualne ekipe in drugačen način dela od podjetnikov zahtevajo tudi drugačen način vodenja. Da se boste lažje znašli v vlogi virtualnega vodje, vam predstavljamo nekaj nasvetov.
Pomembna je delovna etika.
Virtualna pisarna omogoča ogromno fleksibilnosti in podpira najrazličnejše delovne metode – to pa še ne pomeni, da se ekipa lahko popolnoma razpusti in ne ohranja določene stopnje profesionalnosti.
Postavite jasna pravila in z njimi seznanite vsakega člana vaše ekipe. Poleg tega za vsak nov projekt ali nalogo jasno opredelite, kakšni so cilji, ekipi pa povejte najbolj pomembne stvari, ki jih pričakujete in tiste, za katere ne želite, da se zgodijo.
Kulturna previdnost.
Sodelovanje z ljudmi z različnih koncev privede tudi do kulturnih razlik v ekipi. Imejte v mislih, da imajo posamezni člani v vaši ekipi popolnoma drugačne vrednote, ideale in prepričanja. Morda si celo vaš prijazen komentar razlagajo kot nesramen. Zato je nadvse pomembno, da se zavedate kulturnih razlik in jih spoštujete. Predvsem pri temah, kot so spol, rasa, starost in spolna usmerjenost, previdnost ne bo odveč. Tudi vsakodnevni urniki, časovna razlika, prazniki in delovne navade so lahko problem, če se predhodno o tem ne dogovorite.
Čim več komunicirajte.
Ključnega pomena je, da svojo ekipo informirate in poslušate, kaj vam imajo za povedati oni. Če niste fizično prisotni v pisarni, je težko oceniti, kakšno je vzdušje v vaši ekipi, zato morate čim več spraševati. Če boste želeli zaposlene motivirati, morate z njimi redno komunicirati.
Tehnologijo izkoristite sebi v prid.
Virtualna ekipa mora imeti podporo primerne sodobne tehnologije. Nikar ne bodite skopi pri uporabi dobre programske opreme, saj vam bo ta prihranila mnogo časa in živcev.
Dajajte pooblastila in povratne informacije.
Zaposlenim morate zaupati in jim pustiti, da sami odločajo o določenih stvareh, brez da jim vi dihate za ovratnik. Dajte jim nekaj svobode, da se lahko izkažejo.
Pomembne so tudi povratne informacije. Težko boste namreč presodili, kakšne volje so posamezniki v vaši virtualni ekipi, zato poskrbite, da boste z njimi čim več v kontaktu ter jim večkrat povejte, kako pomembno je njihovo delo za uspeh vašega podjetja.
Vir: smallbizbee.com