Kuolmi

Premogu, ki ga ima v krvi, je vdahnila novo življenje

»Svoje preteklosti ne smemo zanikati, lahko pa jo preobrazimo. Namesto, da odkrivamo nove stvari, lahko poiščemo dodatno vrednost v tistem, kar že imamo,« razmišlja Marjeta Hribar, podjetnica, ki stoji za blagovno znamko KUOLMi.
Kuolmi

In čemu je oblikovalka iz Izlak, ki po samostojni podjetniški poti stopa dobrih pet let, dala dodano vrednost? Zasavskemu premogu. Kamnini, stari več kot 10 milijonov let, ki je dobro stoletje krojila razvoj regije, in ki je skupaj z zatonom premogovništva tudi sama stopila v pozabo. Premogu, ki ga ima kot vnukinja rudarja tudi sama v krvi, je vdahnila novo življenje. Iz njega izdeluje nakit, vdelala ga je v steklenice, stenske ure, knjižna kazala, kravatne igle, krasi obutev in daje poseben sijaj kroni, ki jo nosi miss Slovenije.

Kot Zasavka – Zasavje se je v času karantene zaradi korone še bolj povezalo – je Marjeta Hribar zagovornica povezovanja in nove projekte ves čas soustvarja z drugimi enako mislečimi podjetniki ter podjetji, ki podpirajo lokalno in trajnostno gospodarstvo. Tako je v sodelovanju z More than Beauty nastala leta 2017 prva krona za miss Slovenije, sledilo je sodelovanje z Alpino, ki je izdelala kolekcijo škornjev z nakitom KUOLMi.

Izdelki z zgodbo

Prodaja v 16 trgovinah, vse večji delež prodaje pa izpelje preko zanimanja na FB. Izdelki so v darilni embalaži, v kateri vsak novi lastnik najde zgodbo o premogu in o Sloveniji v slovenskem, angleškem in tudi ruskem jeziku. Tako se lažje približa tujim kupcem, ki želijo odnesti košček Slovenije s seboj.

Njeni izdelki že krasijo domove na vseh celinah sveta, v sodelovanju s podjetji pa nastajajo unikatna poslovna darila, skozi katera pove ne le zgodbo o premogu in Sloveniji, pač pa tudi o podjetju samem. KUOLMi nakit je potoval že v skoraj vse dele sveta in košček Slovenije vse spominja, iz kje so doma.

Med biti mama in podjetnica

Kot mlada mamica se tudi sama dnevno sooča z lovljenjem ravnovesja med podjetništvom in družino. Poseben izziv je bilo obdobje karantene, ko so starši prevzeli še vlogo učiteljev. Pa vendar svoje podjetniške poti ne bi pustila, saj ji daje vso svobodo »pri pisanju zgodbe« o premogu, ki jo pripoveduje skozi svoje izdelke.

»Tako kot naj bi pisatelj pisal o tem, kar najbolj pozna, to drži tudi za oblikovalce. Glede na poplavo oblikovalskih slogov na trgu je potrebno najti nek svoj material, ki ga lahko poosebiš do take točke, da se iz njega lahko prikaže tudi košček oblikovalčeve osebnosti. Tako sem se sama našla v premogu. Oblikovanje je bil moj način izražanja, odkar vem zase, pa vendar se vidim bolj kot pripovedovalko zgodb kot pa le obdelovalko materialov,« pripoveduje podjetnica.

»Mlade ženske in mlade mamice – le pogumno! Nihče ne ve, kaj vse se skriva v vas in kako močne, pogumne in disciplinirane znamo biti ženske. Ne bojte se tega, da ne boste zmogle, rast podjetja si lahko prilagodite svojemu tempu in omejitvam. Ne poslušajte podcenjujočih komentarjev, pač pa upoštevajte konstruktivno kritiko, četudi včasih boli. Prinaša dragocene informacije, ki jih drugje ne boste prejele. Pogum, vztrajnost in mirne živce, pa bo,« polaga na srce podjetnicam.

Digitalno je neizogibno

Obdobje korone je še spodbudilo digitalno, ki ga vse pogumneje vnaša tudi v svoje delo. Pospešeno »preoblači« svojo spletno stran in krepi povezanost s kupci ter partnerji, avtomatizacija nekaterih marketinških procesov pa ji prinaša dragoceni čas za premislek o novih projektih in razvoju novih izdelkov ter novih pristopov.

»Glede na to, da oblikujem unikatne in ročne izdelke KUOLMi, se kot podjetnica soočam tako z oblikovalskimi kot podjetniškim izzivi ter kot oblikovalka včasih potrebujem čas odmika in kontemplacije, da se impresije umirijo in se oblikujejo nove oblike KUOLMi nakita. Čas krone, kolikor je bil in se vedno je stresen čas, je ponudil čas za razvoj nove smeri, ki se počasi kaže sedaj, po koroni. Veliko pozornosti sem namenila spletu in glede na to, da me večina kupcev kontaktira preko njega, so se pokazale potrebe po tem, da izboljšamo njihovo izkušnjo nakupa KUOLMi nakita,« pojasnjuje Marjeta Hribar.

Kam po informacije?

Hitrejše preskakovanje administrativnih ovir ter učenje sodobnih podjetniških in marketinških veščin si obeta kot inkubiranka Katapulta, kjer med drugim kot SIO 2020-22 zagotavljajo različne oblike podpore. Nove priložnosti pa ji daje tudi povezovanje s člani kluba SBC Mladi, ki ga vodi Matic Vizjak. Redno pa pregleduje tudi strani Spirita in Slovenskega podjetniškega sklada, ki podjetjem zagotavljata tudi različne oblike finančne podpore.

In kje lahko mladi podjetnik dobi po njenem mnenju največ koristnih informacij? »Podjetnik se mora zavedati, da četudi je strokovnjak glede svojega produkta, sama izdelava ne predstavlja vsega, kar podjetnik počne in biti pripravljen poiskati eksterno pomoč velikokrat pomeni prihranek časa, energije in boljše rezultate, četudi v tistem trenutku predstavlja finančni zalogaj. Ogromno informacij dobim v Katapultu, kajti njihovi zaposleni so specializirani za vsa glavna področja poslovanja in z njihovo pomočjo je vsak korak lažji.

»Biti del Katapult je meni osebno v čast. V Katapultu je tak nabor kreativnih, uspešnih in inovativnih podjetij, da je že biti del kolektiva navdihujoče. Katapult je vse, kar sem kot podjetnica v tej razvojni fazi potrebovala. Ko podjetnik s svojimi močmi pride do točke, ko vidi naslednjo stopničko, pa sam ne zna priti do nje, je Katapult točno tisto, ki podjetniku pomaga, da naredi želeni preskok višje.«

Organizacije, ki so na voljo podjetnikom, kot so Spirit, vam lahko pospešijo razvoj in vas dopolnijo točno tam, kjer ste šibki, po drugi strani pa se informacije dnevno izmenjujejo med podjetniki, kajti veliko lažje je sodelovati, kot pa se držati sam zase. Vsak podjetnik ima odprte oči tudi, ko je na dopustu in opazuje primere dobre prakse… Vsak dan je poln novih impresij in če iz njih znaš prebrati informacijo, lahko z njo vneseš spremembe in rast v svoje poslovanje,« razmišlja Marjeta Hribar, oblikovalka in gonilna sila KUOLMi.

»Veliko ljudi me sprašuje, kako to, da se premog tako sveti? V bistvu je to njegov naravni sijaj, kot zasijejo kamni, ko jih zmočimo. Zato mu ga povrnem. Prvi poskusi oblikovanja iz premoga so bili polom«, pripoveduje oblikovalka. Takoj je namreč ugotovila, da s preprostim lakiranjem ne bo šlo. »Material je živ, še vedno diha in ima lastnosti lesa ter kamna. Zato je trajalo skoraj dve leti, da sem našla pravi način, da ga pripravim, da spet lahko stopi na sonce. Poskusila se z zamrzovanjem pa gretjem na radiatorju…  vse mogoče, da se spoprijateljim s premogom. Je pa zanimivo, da me še dandanes lahko preseneti, kajti vsak kos je nastal pod nekoliko drugačnimi pogoji. Tako je oblikovanje še vedno zanimivo in polno izzivov,« opisuje ustvarjalka. »Premog je obdelan z naravnimi smolami, kar mu še vedno daje možnost, da se nekoč povrne nazaj, od koder je prišel – k mami naravi. Ekološki način oblikovanja je pomembna smernica za prihodnost in vizija, ki se jo držim.«

Že Valvasor je opisoval premog kot zmajevo kri in načine uporabe, ki so kasneje stopili v pozabo. Ljudje so ga uporabljali kot zdravilo, kot čistilo in kot razkužilo- glede na to, da je po svoji sestavi podoben oglju. »Kot otrok sem se igrala z njim, kadar sem ga uspela suniti babici iz “kuolmkište”. Moj dedek je bil eden izmed rudarjev, ki ga je zasulo v rovu, dolgo nazaj pred mojim rojstvom. Živeli smo v rudarski koloniji in svoja prva leta sem preživela med ženicami starih rudarjev. Vonj premoga je vdelan v te stavbe in meni domač še danes. Če si premog zmočil, se je svetil kot dragulj- in kaj je lepšega za otroka, kot da ima košaro draguljev?!« je slikovita podjetnica Marjeta Hribar.

Pri kom vse je KUOLMi

»Ponosna sem na to, da je zgodba o premogu dovolj polna, da je dala ljudem neko novo vizijo o premogu in da ga znamka KUOLMi suvereno zastopa. Da lahko sodelujem z uspešnimi, zanimivimi ljudmi, ki me navdihujejo in vidim kako polni zagona in kreativne je svet, četudi se vsak bori na svojih bojiščih. Med izdelki pa sem ponosna, da sem oblikovala  kron za Miss Slovenije, da nosi moje KUOLMi manšete Luka Dončič, da je bivši minister za kulturo Zoran Poznič nosil mojo kravatno iglo in manšete, ko se je rokoval s papežem, da so izdelki kot poslovno darilo odšli na NASO, da ima Primož Roglič moj obesek za ključe KUOLMi, da so izdelki primerni tako za poslovna darila kot nakit. Pa tudi to, da jih je Slovenski etnografski muzej ocenil kot fantastičen primer nesnovne kulturne dediščine Zasavja in Slovenije.«

»Vsak podjetnik ima odprte oči tudi, ko je na dopustu in opazuje primere dobre prakse… Vsak dan je poln novih impresij in če iz njih znaš prebrati informacijo, lahko z njo izboljšaš svoje poslovanje.«Ne poslušajte podcenjujočih komentarjev, pač pa upoštevajte konstruktivno kritiko, četudi včasih boli. Prinaša dragocene informacije, ki jih drugje ne boste prejele.Mlade ženske in mlade mamice – le pogumno! Nihče ne ve, kaj vse se skriva v vas in kako močne, pogumne in disciplinirane znamo biti ženske. Ne bojte se tega, da ne boste zmogle, rast podjetja si lahko prilagodite svojemu tempu in omejitvam.”

Avtorica: Jana Petkovšek Štakul

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki