Preverili smo, ali res obstaja popoln življenjepis

Vsi smo se že znašli za računalnikom ob pisanju življenjepisa. Če ste med tem pregledovali splet, da bi našli dobre napotke za pisanje življenjepisa in spremnih oziroma motivacijskih pisem, ste se znašli v pravem kaosu. Naj pošljem Europassov življenjepis ali svojo obliko življenjepisa?
Preverili smo, ali res obstaja popoln življenjepis

Kakšen je popoln življenjepis? (Vir slike: YouTube)

»Rekla bi lahko, da nekega posebnega recepta, kaj in kako je videti popoln življenjepis, ni,« pravi Alenka Kraljič iz Trenkwalderja. Popoln življenjepis mora vsebovati vse relevantne informacije in opise, ki dajo kadroviku čim bolj celostno in realno sliko o kandidatu, prav tako o njegovi ustreznosti za opravljanje določenih del. »Popoln življenjepis je tisti, ki izstopa, je tisti, ki izstopa zaradi relevantnih razlogov, je tisti, ki zna prepričati kadrovnika, da povabi kandidata na osebni razgovor,« pojasnjuje Kraljičeva.

Izberite drug papir, barvo, vzorce

Mnogi delodajalci preferirajo Europassov življenjepis, ki je eden od bolj strukturiranih oblik življenjepisa, ima tudi dobro definirano zasnovo. V njem je zajetih precej informacij, ki so kadrovniku pomembne in nujne za ustrezno vodenje nadaljnjih selekcijskih postopkov. Zato svetuje, naj kandidat sicer upošteva to močno zasnovo, a naj jo obenem skuša preseči. »V Europassovo obliko življenjepisa lahko na svoj poseben način vnesete posamezne zahtevane vsebinske sklope. Pravilno in ustrezno je, da si posameznik ustvari svojo lastno marketinško podobo, a naj v tem ne bo preveč pogumen. Dokaj unikatno lahko zgleda že drug papir, drugačna barva, drugačni vzorci in podobno.« Sta pa bistveni tudi izpostavitev in povezovanje določenih kompetenc, lastnosti ter drugih specifičnosti kandidata z zahtevami in pričakovanji tega, kar določeno podjetje trenutno išče.

Ne pozabite na spremno pismo!

Kandidat naj prilagodi svoj življenjepis posameznemu oglasu in podjetju: »Gre za v današnjem času nujno personalizacijo življenjepisa v povezavi z iskano pozicijo v dotičnem podjetju oziroma delodajalcu.« Po njenem mnenju ima spremno oziroma motivacijsko pismo velikega pomena. »Prilagoditi ga je potrebno za vsako posamično prijavo na določeno delovno mesto.« V njem pa naj kandidat dodatno izpostavi in poveže med seboj svoja dosežena znanja, izkušnje, interese glede na zahteve prostega delovnega mesta, na katerega se prijavlja. Pismo naj odraža njegovo strokovnost, specifičnost in vrednost za posameznega delodajalca. Priporoča, naj ne obsega več besedila, kot je dobra polovica A4 strani. »Spremno pismo naj ne bo le povzetek kandidatovih delovnih nalog, pridobljenih izkušenj in znanj – kar je vse že v samem življenjepisu navedeno. Spremno pismo naj ne bo še en niz podatkov in faktov,« dodaja.

Koliko časa kadrovniki porabijo za pregledovanje življenjepisov?

Kraljičeva pravi, da ta čas varira od zahtevnosti profila delovnega mesta, strukture življenjepisov, njihove oblike in vsebine, prav tako podatkov v njih. »Lahko traja od nekaj minut pa vse do ene četrtine ure,« saj pravi, da je časovno ovrednotenje pregledovanja življenjepisov res nehvaležna stvar.

Računalniški programi ne bodo nadomestili dela kadrovnikov

Medtem ko so se v javnosti pojavila namigovanja, da naj bi življenjepise pregledovali kar prek računalniških programov, da bi zato morali poudarjati primerne ključne besede, ki so vezane na delovno mesto, na katero se prijavlja, odgovarja: »Po mojem mnenju in izkušnjah noben računalniški program ne more nadomestiti aktivnosti selekcije, pregledovanja, branja, primerjanja in ugotavljanja določenih lastnosti, kompetenc, zahtev, motivacije, kot jih opravlja kompetentni kadrovnik.« Dodaja, da uporaba ključnih besed še zdaleč ne omogoča pravilne in kompetentne selekcije.

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje